Volledige versie bekijken : Modern (avond)gebed



Mimosa
27 January 2006, 10:42
In onderstaande link geef ik een pps die objectief en technisch heel mooi is. Ik heb ze gekregen (en ook gewoon in tekstvorm vroeger).
Maar telkens als ik de tekst lees, blijf ik met een wrang gevoel achter: enerzijds is het waar. Maar anderzijds ontbreekt er iets (volgens mijn gevoel!!):
Als vriendschap en liefde zich beperken tot de mensen in je adresboek, tot dat computerkastje, dan zijn wij mensen (en is onze maatschappij) heel arm!
Omdat dit alles zo vluchtig, vrijblijvend en virtueel is!
Vriendschap en liefde is méér! Het is een relatie! Mensen die van elkaar houden! Ook vriendschap is een vorm van liefde! We leven in een moderne maatschappij waar de communicatiemogelijkheden enorm zijn: computer, internet, tv, satelliet, gsm... noem maar op! Maar ik denk en vrees dat de eenzaamheid en de schreeuw om vriendschap, liefde...zingeving...nog nooit zo groot is geweest!
Dit wou ik even kwijt. Vermits het een pps is, plaats ik het hier. Maar wat de bedenkingen betreft zou het bij Varia/Denk eens even na kunnen staan :shy:
Nu de link:
http://s63.yousendit.com/d.aspx?id=1320YK1A1NVDG1HS13O2167DZC

Fakke_Berto
27 January 2006, 14:00
Hééééééééééééééél mooi.
Groetjes.

Mp3Tjoeper
27 January 2006, 14:25
Zeeeer mooi gebracht,

Al reken ik mezelf bij de groep vrijdenkers :good:

mooie pic's trouwens

Mimosa
27 January 2006, 19:00
Zeeeer mooi gebracht,

Al reken ik mezelf bij de groep vrijdenkers :good:

mooie pic's trouwens
wat bedoel je met pics?

Mimosa
27 January 2006, 19:02
Hééééééééééééééél mooi.
Groetjes.
De pps of mijn commentaar en bedenkingen :p Toch bedankt, fakke voor deze reactie :)

lucske
27 January 2006, 19:38
:good: mooi gebed !:good:

Den Jappe
27 January 2006, 19:40
Moderne gebeden komt men niet vaak tegen, maar deze is zeer mooi.

compuchrisje
27 January 2006, 21:23
Er ontbreekt inderdaad iets, niet in dit pps-je, maar in je redenering. De laatste decennia is de vlucht van industrie, globalisatie zo hevig geweest dat mensen er achter aan blijven hollen om mee in de tredmolen te blijven. Daardoor vallen vele dingen weg, directe contacten met mensen. Geestelijk en soms ook lichamelijk uitgeblust vallen de meesten na het werk in hun zetel, om nog een paar uurtjes te genieten van wat vrije tijd genoemd wordt. Tijd die opgevuld wordt met obligaat naar het nieuws kijken, nodig om bij te blijven in deze wereld.
's Zomers is dat hier erg opvallend, toen wij nog jong en de kinderen nog klein waren, zaten we op zomerse avonden met het hele "hoekje" buiten. De bank stond er speciaal voor, samen iets drinken, babbelen, soms een frietje halen of oliebollen bakken... gezelligheid. Ik keek er naar uit, ook als ik van avonddienst kwam. Nu is dat niet meer, er wonen meer jongere mensen in de straat met een job, kinderen die overal heen moeten gebracht worden en 's avonds is de straat stil en donker.
Mensen hebben nood aan mensen, en omdat er buiten niks te beleven valt, gaat de aandacht naar de computer, waarmee je wél met anderen kan praten. Het is niet hetzelfde, vandaar ook de frekwente ontsporingen in de internetwereld. Maar het is een noodroep: mensen, ik ben er ook, spreek tegen me asjeblief!

Mimosa
27 January 2006, 22:11
Ik denk niet dat er iets ontbreekt in mijn redenering, want eigenlijk zitten we een beetje op hetzelfde spoor!
Het computerkastje kan geen echte warme menselijke liefde geven. En toch hebben we er allen nood aan! En liefde en vriendschap veronderstelt :relatie! En dat kunnen we niet zo goed meer in deze tijd... vrees ik...

schana
27 January 2006, 22:16
een heel mooi gebed (y) maar vind dat virtuele vriendschap ook heel mooi kan zijn ,want heb er zo een paar gevonden en ik moet zeggen wil ze voor geen geld van de wereld kwijt raken;)

Mimosa
27 January 2006, 22:19
een heel mooi gebed (y) maar vind dat virtuele vriendschap ook heel mooi kan zijn ,want heb er zo een paar gevonden en ik moet zeggen wil ze voor geen geld van de wereld kwijt raken;)
Daar heb je ook gelijk in schana! Want virtuele vrienden... dat heb ik ook ;) en ik wil ze ook voor geen goud missen ;) Maar het mag zich niet beperken tot enkel en alleen deze virtuele vrienden. Dat was een beetje mijn gedachtengang ook....

mamsie754
28 January 2006, 00:05
heel mooi gedaan he

Mimosa
28 January 2006, 22:25
@mamsie754: Dat wel! Volkomen eens ;)

Baloeke
28 January 2006, 22:52
IK heb al virtuele vrienden ik heb die ik via dat kastje heb leren kennen, sommige al eens ontmoet, en dat doet goed om de persoon, die op een grote afstand woont eens in werkelijkheid te zien.
Het is fijn om die vrienden te koesteren en te waarderen, ook al is de afstand groot zij geven raad en staan je in vele gevallen heel dicht bij.
Het is fijn om via mail contact te houden en zo leer je van elkaar vele dingen.

Mimosa
29 January 2006, 14:32
Dat is mooi gezegd, baloeke ;) Dank je wel voor deze fijne aanvulling ;) :)

Baloeke
29 January 2006, 22:41
Dat is mooi gezegd, baloeke ;) Dank je wel voor deze fijne aanvulling ;) :)
Graag gedaan hoor

natje1711
2 February 2006, 11:43
Ja heel schoon gebed ;)