Volledige versie bekijken : externe harde schijf



cawa
27 January 2006, 16:09
Als ik mijn externe harde schijf op mijn pc aansluit geeft hij ze niet meer aan, ik had daar vroeger nochtans geen problemen mee. Hoe zou ik dat probleem kunnen oplossen

cruwero
27 January 2006, 16:29
Zie je hem wel in schijfbeheer:
Henk

cawa
27 January 2006, 17:05
nee zie hem daar niet staan

lucske
27 January 2006, 17:12
wat gebeurt er precies als je de pc opstart met de externe HDD aan? of plaats je de schakelaar pas op on als je pc al opgestart is?ik zet eerst schijf op on en dan start ik de pc op nog nooit problemen gehad daarmee.mss eens opnieuw installeren de usb uitpluggen dus pc uitschakelen dan usb terugplaatsen schijf op on zetten en opstarten zou kunnen opgelost zijn dan ..............:)

cawa
27 January 2006, 17:17
het is zonder schakelaar en hij doet totaal niets zelfs als ik de usb uitlog en dan daarna terug inlog.

PeterN
27 January 2006, 17:24
Als je de usb insteekt krijg je dan melding nieuwe hardware en dat geluidje? Of ziet uw computer zelfs niet dat je iets op de usb aansluit.
Als hij niets ziet, probeer dan eens uw usb poort te testen met een ander apparaat?

cawa
27 January 2006, 17:38
ik heb al getest met ander apparaat en dat lukt perfect, dit ging tot voor kort ook goed met mijn externe hdd maar nu niet meer.

cawa
27 January 2006, 17:55
Het geluidje geeft hij wel maar kort daarna heb ik een tweede geluidje precies of ik de usb uitlog.

cruwero
27 January 2006, 18:19
Heb je in apparaat beheer gekeken of daar soms een vraagteken ergens bijstaat:
Henk

cawa
27 January 2006, 18:24
hij staat daar zonder vraagteken

cruwero
27 January 2006, 18:34
Probeer eens de jumpers te veranderen.
Wat soms ook helpt maar achteraf wel klote is is om de hdd er ff uit te halen, gewoon aan ide in je pc te hangen en dan te formateren/partitioneren.
Henk

cawa
27 January 2006, 19:00
het is wel de bedoeling dat alles wat er op staat blijft staan

PeterN
27 January 2006, 23:50
Op eerste zicht blijkt uw usb poort op pc inorde dan. Nu moet je het volgende elimineren, uw externe case. Sluit hiervoor uw hd zoals cruwero zegt rechtstreeks aan uw mobo. Let op dat je ze juist zet kwestie jumpers master/slave. Je start uw pc op vanaf de hd die nu al in je pc zit en de externe schijf zet je dus als slave erbij. Je kan nu checken als de hd nog werkt. Je moet ze daarom niet formateren.
Zo weet je waar het probleem zit, hd of behuizing ;)

cawa
28 January 2006, 00:28
bedankt voor de raad maar ik kan niet goed volgen ze, ken daar niet veel van

PeterN
28 January 2006, 03:11
Voor ata schijven:
In uw externe harddisk behuizing zit een normale standaard hd. Zo'n harddisk als al in je pc zit. Als je wil weten of er iets stuk is aan uw externe hd zelf, zal je de behuizing van deze externe hd moeten opendraaien. Je haalt de normale standaard hd eruit en kuikt naar de achterkant. Daar staat een jumper (brugje) op twee pennetjes. Je moet deze zetten als slave (de juiste stand staat steeds afgedrukt op de sticker van de hd). Nu moet je deze hd mee aansluiten op de tweede connector van de kabel die aan je pc hd zit. Vergeet ook niet een voedingsconnector op de schijf in te steken. Start uw pc op en je zal normaal de tweede hd nu kunnen benaderen als ze niet stuk is
succes ;)

Marshall
28 January 2006, 10:24
Is je usb kabel nog wel intakt?,wat nogal eens over het hoofd gezien word.

:) grts Marshall.