Volledige versie bekijken : zelf externe hd maken



enjoy__M
28 January 2006, 22:27
Beste kenners,

ik had graag zelf een externe hd gemaakt.
ik hier nog een maxtor van 40gb liggen die ik een lege behuizing van medion wil steken.

mijn eerste vraag is:
moet die harddisk in MASTER staan of SLAVE of CABEL SELECT????

nu heb ik de drie mogelijkheden al uitgetest maar zonder succes.
het zou ook kunnen dat die lege behuizing van medion stuk is natuurlijk, want hier stak een maxtor in van 250gb aangekocht bij Aldi en aangezien dat mijn schoonbroer die alles aangekocht heeft ook met de originele hd er in geen herkenning meer kreeg, (hd 250gb intern bijgestoken en werkt wel) dus kan die wel eens stuk zijn.

ik krijg alvast dus ook geen herkenning op mijn pc
via usb en via firewire getest
niets te zien bij hardware apparaten, schijfbeheer,deze computer

wie weet raad en hoe steek je dus zo een externe hd ineen????

MVG
Enjoy

PeterN
29 January 2006, 00:14
De jumpers maken in dit geval niet uit. Ik zou ze op master zetten, hier staat die ook zo.
Zeer waarschijnlijk is de interne elektronica in uw externe behuizing stuk daar je geen erkenning krijgt. Wat je wel eens kan controleren is als de adapter wel nog goed is. Krijgt de behuizing nog zijn voeding?
Verder kan je eigenlijk niet veel eraan doen en kan je dan best een nieuwe behuizing kopen. Tegenwoordig kost het geen 35 euro meer ;)

enjoy__M
29 January 2006, 00:36
De voeding is nog goed want de hd start op, enkel dus geen erkenning.
alvast bedankt voor de tip over de jumpers.

MGV
Enjoy

Clioke16V
29 January 2006, 02:39
Als je het merk weet van je externe behuizing, kijk dan eens op hun site of er geen firmware update voor te verkrijgen is.

vanic
29 January 2006, 11:46
volgens mij is de HD ( en behuizing) nog in garantie ... dus misschien eens afspreken met jou schoonbroer om alles weer samen te stellen... en terug te sturen naar GSC.

mocht je eventueel niet te ver van Destelbergen wonen... dan zou je misschien met de behuizing alleen kunnen teruggaan...

wat je misschien ook nog kan proberen... is een andere IDE kabel ( flatkabel) ...

vanic
29 January 2006, 11:47
en kan je dan best een nieuwe behuizing kopen. Tegenwoordig kost het geen 35 euro meer ;)

dit klopt inderdaad voor een USB 2 behuizing... als je er één neemt met USB 2 en firewire dan zal dit niet lukken ;)

PeterN
29 January 2006, 13:12
dit klopt inderdaad voor een USB 2 behuizing... als je er één neemt met USB 2 en firewire dan zal dit niet lukken ;)
Ik heb net nog eens gekeken: voor een usb2 kom je zelfs onder de 25 euro, voor eentje met usb2 en firewire zo'n 45 euro.
Dus als je usb2 op je pc hebt kan je beter dit kiezen, het is goedkoper. Voor de snelheid maakt usb of firewire niet uit. Het is de hd zelf die de bottleneck is hier in dit geval ;)

enjoy__M
29 January 2006, 13:50
Het merk is van Medion
Alles is inderdaat nog in garantie,maar aangezien hij deze als eens omgeruild had voor een nieuw exemplaar. hij zag het dus niet meer zitten en heeft de originele hd 250gb eruit gehaald, vandaar dus dat ik die behuizing probeerde met een kleinere hd 40gb.

zou GSC enkel die behuizing nog omruilen??

MVG
Enjoy

Clioke16V
29 January 2006, 14:20
Da denk ik niet, het aparaat is opengeweest onder garantie en dit mag niet bij mijn weten.

vanic
29 January 2006, 14:25
Da denk ik niet, het aparaat is opengeweest onder garantie en dit mag niet bij mijn weten.

hierin is GSC soepel hoor... voor een pc mag het zeker... maar je moet ermee naar Destelbergen...

vanic
29 January 2006, 14:30
Het merk is van Medion
Alles is inderdaat nog in garantie,maar aangezien hij deze als eens omgeruild had voor een nieuw exemplaar. hij zag het dus niet meer zitten en heeft de originele hd 250gb eruit gehaald, vandaar dus dat ik die behuizing probeerde met een kleinere hd 40gb.

zou GSC enkel die behuizing nog omruilen??

MVG
Enjoy

die HD's zijn zeker nog in garantie ( of je ze nu omgeruild hebt of niet)
er is 3 jaar garantie... en de 250GB's zijn nog maar max. 1 jaar geleden verkocht geweest...

wat het omruilen betreft... best contact opnemen met GSC... wat je zeker wel zal moeten doen is met de behuizing alleen naar GSC gaan... en dan zullen zij niet mogen kunnen aantonen dat het demonteren van de HD de fout ( kan) veroorzaakt hebben...

vanic
29 January 2006, 14:35
Ik heb net nog eens gekeken: voor een usb2 kom je zelfs onder de 25 euro, voor eentje met usb2 en firewire zo'n 45 euro.
Dus als je usb2 op je pc hebt kan je beter dit kiezen, het is goedkoper. Voor de snelheid maakt usb of firewire niet uit. Het is de hd zelf die de bottleneck is hier in dit geval ;)

dit heb ik toch ook gezegd 45 is toch meer dan 35 ;)
die behuizing bij Medion is USB en firewire... ook wel opletten dat de behuizing die onder de 25 € kost niet zo één is voor een laptop dus zonder stroomadaptor... dan moet je ook 2.5" HD nemen...

enjoy__M
29 January 2006, 17:03
die flatkabel kan je niet vervangen, deze steek vast in het toestel
dat is wel jammer

vanic
29 January 2006, 17:42
die flatkabel kan je niet vervangen, deze steek vast in het toestel
dat is wel jammer

ja dat zou wel kunnen.
zitten de andere kabeltjes nog goed in de behuizing?
waar woon je ergens ( eventueel via pm)

enjoy__M
30 January 2006, 15:10
alle kabels zitten nog goed.
ik ben van de regio Mechelen

vanic
2 February 2006, 08:38
is een beetje ver om eens weg en weer te rijden...

als je de behuizing nog echt wil gebruiken zal je ermee naar GSC moeten gaan.

enjoy__M
2 February 2006, 10:25
ik hen nog een test gaan doen bij een familielid, zijn hd in de behuizing maar ook hier noppes.
mijn hd in zijn behuizing en jawel deze deed het.
ik heb contakt opgenomen met gsc en ik mag enkel de behuizing zonder hd opsturen.

aan allen mijn grootste dank voor de snelle reakties.
MVG
Enjoy

vanic
2 February 2006, 10:58
i
ik heb contakt opgenomen met gsc en ik mag enkel de behuizing zonder hd opsturen.


dan zijn ze hierin soepeler dan voor een pc... maar alleeee het lijkt in orde te komen ;)

enjoy__M
4 February 2006, 18:55
Ik heb vandaag de lege behuizing binnen gedaan in een krantenwinkel in mijn buurt.
zo werd het afgesproken met GSC en vandaaar zal alles verstuurt worden via KIALA (gratis)

Ben benieuwd hoe lang ik ga moeten wachten.


mvg
Enjoy