Volledige versie bekijken : foutmelding KERNEL32.DLL

fatje
22 mei 2005, 22:09
hallo iedereen,

ik heb ongelooflijk veel problemen met mijn pc. kan vandaag enkel op internet want als ik om het even wat anders wil doen krijg ik steeds de melding:" Explorer heeft een fout veroorzaakt in KERNEL32.DLL. Explorer wordt nu afgesloten":(
is dit een probleem dat op te lossen valt? heeft dit te maken omdat ik met windows millenium werk?

ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik kan echt helemaal niks op mijn pc doen.:bow:

groetjes,
fatje

ps: ik hoop dat ik in de juiste forum zit voor dit probleem want ik wist echt niet waar dit probleem bij moest komen.:verlegen:

sfx32
23 mei 2005, 02:06
KERNEL32.DLL heeft voornamelijk betrekking met hoe windows je geheugen beheerd (in zeg maar blokjes van 4 kbyte)
hij heeft dus een probleem met geheugenadressering.......
vrees dat het zal worden , ofwel
1)systeemherstel en zien wat die dan wil.
ofwel
2)herstel van je windows xp of home
Pak uw cd windows xp of home
Leg hem in de cd rom
ga naar start / uitvoeren typ in de regel
sfc /scannow
Hij zal al je mappen en dll herstellen
ofwel
3)opstarten in veilige modus
alles wat je behouden wil branden of op een extern opslagmedium zetten , en vervolgens windows opnieuw installeren...

hoop je hier wat aan had
mvg
SFX

sfx32
23 mei 2005, 03:16
wat hij als allereerste beste zou proberen , daar ik nie zag dat het ME was.
ga eens naar je c , klik op je map windows, klik vervolgens op F3 zal links een venster openen om te zoeken binnen de map windows,klik alle bestanden of mappen , type bovenaan in *.pwl klik op search als dat klaar is , selecteer je al die bestanden en druk je op del (verwijder je al die files
exit windows en herstart , probleem zou ook opgelost moeten zijn.....
hou dr wel rekening mee , dat je hierdoor al je wachtwoorden wiste en dat je maar beter al je wachtwoorden ergens noteerde.
@spykiller , kijk maar eens mijn oplossing na ;)misschien nog de makkelijkste en simpelste.
veel succes
mvg
SFX

sfx32
23 mei 2005, 03:31
nog maar eens , zoek eens op wat kernell32 is ...........
het is de geheugenadressering.
dr is een fout geslopen in windows , en veel kans dat het niet door een virus van doen is.
zou zelfs durven zeggen , zo goed als geen kans :)
mvg
SFX

sfx32
23 mei 2005, 03:51
toekomst zal uitwijzen wie van ons twee gelijk heeft / had.......

sfx32
23 mei 2005, 04:04
huh??? wie had het over wedstrijd wie dr gelijk had???
ik wil die persoon ook, alleen maar helpen , maar ok als jij alles wat windows aangaat op virussen steken wil.....
ps , als jij denkt JOUW perfecstappenplan alles oplost ......... moeten we ook nergens meer op reageren lijkt me en gewoon zetten op het forum , bij problemen , voer SPYKILLER zijn stappenplan uit en je probleem is opgelost.......
verder no hard feelings hoor.
@fatje , doe maar dat stappenplan,negeer maar mijn postings.
mvg
SFX

fatje
24 mei 2005, 20:17
sfx32 en spykiller alletwee bedankt voor de hulp en uitleg.
mijn probleem is ondertussen opgelost geraakt.
spykiller ik heb nog een klein vraagje: in het stappenplan staat regcleaner maar die versie is niet voor millenium!! waar kan ik de versie voor millenium vinden?

vriendelijke groeten,
fatje

zariash
26 mei 2005, 15:35
ik denk dat hier een misverstand is tussen reg cleaner en cc cleaner
reg cleaner is inderdaad niet voor me
grtjs
:cool::cool::cool::cool: