Volledige versie bekijken : Firefox beter tegen spyware dan Internet Explorer

Martijnc
10 februari 2006, 22:01
Gebruik ook jij Internet Explorer? dan loop je 21 keer meer kans op een spyware infectie dan mensen die van Mozilla's Firefox browser gebruik maken. Dit hebben onderzoekers van de universiteit van Washington vastgesteld. "Ze beweren wel niet dat Firefox een veiligere browser is of niet. Maar we kunnen wel zeggen dat gebruikers een veiligere surf-ervaring met Firefox hebben" verteld professor Henry Levy ons. In mei en oktober verzamelde het onderzoeksteam allerlei verschillende soorten en varianten spyware daarna testte ze het op ongepatchte versies van Internet Explorer en Firefox. De onderzoekers geven toe dat het gebruik van ongepatchte browsers de kans op een spyware infectie stukken vergroot. Voor dit onderzoek werden twee configuraties van IE gebruikt. Een waarbij ze een gebruiker nadeden die voor alle downloads toestemming geeft, en een andere waarbij alle downloads geweigerd werden. 1,6% van alle 45.000 geteste websites infecteerde de eerste configuratie. In het geval van de tweede configuratie wist toch nog 0,6% via "drive-by downloads" het systeem te infecteren ook al had de gebruiker de installatie hirevan geweigerd. Spyware komt meestal via ActiveX en JavaScript IE het systeem binnen te dringen. Nu denk je mischien "Zo weinig websites maar....Denk er dan ook aan dat er stukken meer websites bestaan dan allende 45.000 geteste sites" Zorg dus altijd voor een up-to-date systeem. Hierna werd uiteraard firefox onder de loep genomen. Met deze browser kon slechts 0,09% van de websites de browser infecteren als de gebruiker overal toestemming voor geeft. De browser werd geen enkele keer via "drive by geinfecteerd".

Voor de geintereseerde. Hier (http://www.mozilla.com/firefox/) vind je Firefox

fieldoxide
10 februari 2006, 22:45
Ik had niet anders verwacht,ik gebruik firefox nu al een goede 2 jaar en heb weinig tot geen problemen met spyware,maar veel hangt ook natuurlijk af van je surfgedrag en de websites die je bezoekt.:good:

Archer
10 februari 2006, 23:30
Hier met Firefox geraakt er ook geen spyware binnen

talini
11 februari 2006, 00:45
ben er ook tevreden over hoor !
een aanrader

de jean
11 februari 2006, 06:21
ik gebruik liever opera ... ook voor firefox wordt er meer en meer spyware geschreven ...

kurt002
11 februari 2006, 09:31
Met firefox gééén problemen.
Echte aanrader !!!

Noempsy
11 februari 2006, 10:25
Firefox met de nofige extenstie's en heel content van..... spijtig enkel dat ik voor mijn bankverrichtingen toch weer naar die explorer moet stappen want lukt me ni met firefox wat, volgens ik het ergens gelezen heb, aan mijn bank moet liggen.....:cry:

en jean.... ik denk dat het inderdaad niet lang gaat duren of firefox laat ook allerhande spyware door zenne. Als er veel geen explorer meer gaan gebruiken gaan die mannen toch opzoek naar een ander alternatief om onze pc vol te duwen met :spam: En, laten we eerlijk zijn, firefox is geen wondermiddel hee, enkel maar een browser.....:shocked:

groeten,

depol99
11 februari 2006, 11:00
Hier nen trouwe firefoxer waar ik javaondersteuning standaard af zet. (java is geen javascript).

En nog nooit miserie ermee gehad.

Joga
11 februari 2006, 11:55
ik heb opera, firefox en internet explorer.
en gebruik ze allemaal door elkaar :)

de jean
11 februari 2006, 11:56
ik heb opera, firefox en internet explorer.
en gebruik ze allemaal door elkaar :)ik ook, én netscape 8.1 !

smurfslover
11 februari 2006, 18:21
sowieso geen problemen mee op linux en op windows: opera 9 en firefox met beperkte rechten (hitmanpro surfright), krijg daar ook niet vaak iets binnen.

Sille
11 februari 2006, 18:36
kgebruik al een tijdje firefox en ben der van content :p

de jean
12 februari 2006, 07:17
sowieso geen problemen mee op linux en op windows: opera 9 en firefox met beperkte rechten (hitmanpro surfright), krijg daar ook niet vaak iets binnen. hitman ? :eek:

HANNELORE_COUCK
12 februari 2006, 09:47
hitman ? :eek:

programmaatje tegen spyware :lol:

smurfslover
12 februari 2006, 10:20
Hitmanpro combineert verschillende spyware programma's en stuurt die aan zodat al die scans uitgevoerd worden zonder datje al die programma's zelf moet gaan uitvoeren. Hij kan zelf de scans aansturen van nod32 antivirus en mcafee zodat die ook ineens uitgevoerd worden.

de jean
12 februari 2006, 10:57
da weet ik allemaal wel, maar het helpt in veel gevallen uwe pc om zeep ... er is hier een topic over !