Volledige versie bekijken : Draadloos internet van Telenet



g_man
23 May 2005, 19:14
Gewoon eens horen of er mensen zijn die ingegaan zijn op de promotie van Telenet om draadloos internet te plaatsen, en of er ook zijn die daarmee problemen hebben...
Die van mij aangesloten op 02/05 en vandaag BUITEN GEGOOID na 3 WiFi techniekers aan huis te hebben gehad en 3x 45' aan de lijn te hebben gehangen met de helpdesk.

Wayne
23 May 2005, 20:36
Raar
wat liep er dan mis
Kheb hier ook draadloos van telenet.
Zelf geinstalleerd.
Werkt perfect.

Wat liep er dan mis bij u?...
Geef is effe commetaar aub

2Bees
24 May 2005, 16:51
Problemen door uw huis ? O f echt door de harware ?

Ché
25 May 2005, 16:21
draadloos is niet overal mogelijk door de "hindernissen" die in je huis zitten. het ene huis leent zich dus makkelijker tot draadloos internetten dan het andere. heb je niet op voorhand laten testen of het kon?

Ché

g_man
25 May 2005, 19:48
Ik zou niet weten wat er mis was. Waarschijnlijk de constructie van het huis. (Betonnen binnenmuren en stond onder een granieten trap). Maar dan in "vogelvlucht" maar 2 meter van mijn PC verwijderd. Die mannen van de WIfi repair zaten met hun handen in het haar. Van alle mogelijke combinaties geprobeerd, verschillende toestellen, zenders, modems,... niets hielp. Dus nu maar ne kabel getrokken en nu terug 24/7 online zonder onderbreking. Maar wel een ervaring rijker.
Wat ik dan wel straf vind, is de manier waarop ze je dat "aansmeren". Toeb die technieker thuis aan 't installeren was, waren ze aan die trap bezig, dus die had dat moeten weten...

simba
26 May 2005, 14:23
mijn buurman naast mij ook zeer veel problemen me ze'n draadloos internet.
ligt aan het huis en de hoeveelheid van gebruikers in omgeving ook.
van begin problemen dan kan je het vergeten denk ik zo.
hij heeft nu gewoon genomen en ni draadloos en werkt perfekt nu.
wij hebben ook gewoon niks draadloos.

groetjes simba

Wayne
26 May 2005, 16:43
dat het aan het huis ligt betwijfel ik
hier heb ik 2 verdiepen en allebei voorzien van een dikke betonplaat.
heb op dat gebied geen probleem.
je moet wel experimenteren met de opsteling van de antenne van de router
de signalen die de router uitzend vertrekken in lagen en niet zolas men denkt in een uitwaaier van een steen die men in het water gooit.
is wel effe zoekwerk om een optimaal signaal te ontvangen.