durumke
24 mei 2005, 13:39
Ik heb dat artikel hier ergens gelezen en heb die raad eens opgevolgd. Ik heb daarvoor het programma TrueImage van Arconis gebruikt. Dat is prima verlopen maar heb het wel op een dvd schijfje moeten branden want het bestand was 3.57 gb groot. Veronderstel dat mijne windows xp nu naar de knoppen gaat en ik gedoemd ben om windows terug te moeten installeren, kan ik dan die dvd gebruiken waar mijn volledige back-up van mijn c-schijf staat. Ik heb 2 partities, en die backup staat dus op mijn 2de partitie he, niet op c.
Dit staat bij handleidingen zie Hier (http://www.ivanhoejupiler.be/showthread.php?t=162)
guido99
24 mei 2005, 14:17
Goeie raad!! voor ..als ... indien.. je XP !!!!!!!
Maak een boot-cd met TrueImage van Arconis en je zit saef !!!!!!!!
Met die cd kan je je image starten !! en terug zetten
gr
Idd, een opstartmedium cd'tje maken in true image is altijd goed. Bij een volledige crach van uw hd zit je dan nog steeds safe. Je kan dan zelfs gewoon een nieuwe hd plaatsen en de image terug zetten op deze nieuwe hd.
Voor gewoon tussentijdse images gebruik ik ook de image op een aparte partitie en kan je in true image herstelbeheer installeren. Tijdens je bootup moet je dan f11 drukken en heb je de boot cd niet nodig.
dit is dan een programma zoals Ghost denk ik
guido99
25 mei 2005, 11:30
:cool: Inderdaad komt zowat op het zelfde neer !! eens uittesten Bére !!!!
gr
slijkdabberke
5 juli 2005, 23:57
ik ben van zin om te formateren en om te schakelen naar ntfs kan ik dan mijn ghost gemaakt in fat32 terug plaatsen
Ik was vroeger erg tevreden over Ghost en maakte daar veel reklame rond maar met deze pc ben ik volledig in de prak gedraaid met Ghost , en of dat nog niet genoeg was probeerde ik het na herstellen ( vanaf nul ) nog eens opnieuw en ik draaide weer in de prak. Op oude pc werkt het wel nog prima . Dus Ghost komt er niet meer op nu (crash) .
Greetz.......
Ter verduidelijking , ik denk dat mijn Ghost versie deze grote schijven niet aankon en tijdens het rebooten loopt de pc vast met als resultaat dat je maar een harde schijf ziet van enkele MB groot . Opstarten is niet meer mogelijk, met de windows cd kan je ook geen kanten uit . Als je daar niet op voorzien bent dat je een opstartcd hebt met partitionmagic erop kan je niks anders dan met Fdisk je schijf terug naar maagdelijke toestand brengen en daarna formateren om windows te kunnen installeren.
Ik ga eens mijn kans wagen met Drive Image of Arconis
Greetz.....
clickx
15 juli 2005, 09:09
ik gebruik PowerQuest image drive werkt heel goed en gemakelijk u backup bestand mee trug te zetten en het werkt onder dos.
ghost heb ik ook gebruit maar is niet zo handig.
greetz clickx:D