surma
6 maart 2006, 18:48
Hallo, Ubuntu kan het sleutelbestand (op diskette) niet lezen.
Het betreft hier KBC.Ik vind hierover weinig informatie op de forums en bij
KBC zelf konden ze me ook niet helpen.Heeft iemand hier al ervaring mee ?
Snakey
6 maart 2006, 19:04
Dat ligt dan toch aan kbc dat ze hun systeem beperken tot een paar besturingssystemen. Normaal moet je kunnen inloggen op de site van de bank (bij fortis kan je bv. inloggen via https://www.fortisbanking.be )
smurfslover
6 maart 2006, 23:27
een bestand is een bestand waarom zou ubuntu deze niet kunnen lezen. ik werk met dexia netbanking in kubuntu is wel een beetje werk met 't instellen en ook moet dan ook mijn sleutelbestanden van mijn diskette naar een bepaalde plaats kopiëren.
Heb je mss een probleem met 't mounten van je floppy dat je er niet in kan?
surma
7 maart 2006, 18:54
Mijn floppy leest alle bestanden, behalve die van de kbc.
Snakey
7 maart 2006, 19:10
Probeer dan eens in windows eerst die bestanden naar een tweede floppy kopiëren, en van die tweede floppy af te lezen in Ubuntu.
Binnenkort is wellicht dat probleem van de baan. Axa is sedert 1 maart hun nieuwe home banking klanten in het bezit van een kaartlezer te stellen waarmee je door middel van je BC kaart of Visa je bankverrichtingen zult kunnen doen. Volgens de berichten zullen de andere banken in de loop van 2006 het voorbeeld van AXA opvolgen.
smurfslover
12 maart 2006, 11:10
En de helpdesk van de bank kan je niet helpen. Veranderen van bank zou ik dan zeggen. Bij dexia kan je een handige installatiegids voor netbanking onder linux downloaden in pdf-formaat met de uitleg erbij hoe je java met een plugin voor firefox moet installeren.
That is what i call 'service' :p