Volledige versie bekijken : Cellen Beveiligen



veysie
16 March 2006, 09:51
Goeiemorgen,
Ik ga hier eens een domme vraag stellen maar ik kom er nu echt niet op of dit nog kan of niet. Kan ik bepaalde cellen beveiligen in een werkblad en zorgen dat ik in andere cellen toch nog kan typen?
Bedankt.

Mimosa
16 March 2006, 10:25
Ja dat kan! Ik zal een exceldocje (met stap-voor-stap-uitleg) in een link op yousendit plaatsen en dan hieronder plaatsen. Het is opgemaakt niet in Office XP, maar het is zeer gelijklopend voor Office XP.
Hier is de link naar het documentje (sla het op en druk het eventueel af) ;):

http://s37.yousendit.com/d.aspx?id=3QTKWT1V0NUMT1MK0MZGJWSZ8V

veysie
16 March 2006, 10:27
Dank u wel mimosa voor het vlugge antwoord.
ga dit nu proberen en laat je wat weten!!!

Mimosa
16 March 2006, 10:28
Dank u wel mimosa voor het vlugge antwoord.
ga dit nu proberen en laat je wat weten!!!
Ok! Da's goed! suc6

veysie
16 March 2006, 10:30
Dit werkt volledig en goed mimosa. Bedankt voor je perfecte uitleg!!!

Mimosa
16 March 2006, 10:40
Dit werkt volledig en goed mimosa. Bedankt voor je perfecte uitleg!!!
Graag gedaan hoor! ;)

veysie
16 March 2006, 10:52
Mimosa heb nog een vraagje. Kan ik een rij en een kolom bevriezen. dus ik bedoel ik wil altijd kolom A,B,C zien maar ook altijd rij 1tot 8. het lukt mij om ofwel de rij ofwel de kolom te bevriezen maar niet beide.
hoop dat jij hier een oplossing voor hebt.
Thx

Mimosa
16 March 2006, 10:57
Dat doen we met titels blokkeren. (deelvensters blokkeren) Ik heb hier als eens een post geplaatst hieromtrent. Ik zal eens kijken of de link het nog doet en anders plaats ik het opnieuw!
Lees alvast hier eens:
http://www.ivanhoejupiler.be/showthread.php?t=29280 Maar de link naar yousendit doet het niet meer! Ik ga het opnieuw uploaden en hier plaatsen! (tot straks!)

Mimosa
16 March 2006, 11:03
Op deze onderstaande link naar yousendit krijg je een worddocje met stap-voor-stap hoe je dat doet: titels blokkeren (deelvensters blokkeren) zodat je zowel rijen als komommen kunt vast zetten en steeds blijven zien:

http://s51.yousendit.com/d.aspx?id=024YLRZ0UQ3FZ1UU4GA8SLT6IZ

Succ6 ermee!

veysie
16 March 2006, 11:29
Op deze onderstaande link naar yousendit krijg je een worddocje met stap-voor-stap hoe je dat doet: titels blokkeren (deelvensters blokkeren) zodat je zowel rijen als komommen kunt vast zetten en steeds blijven zien:

http://s51.yousendit.com/d.aspx?id=0...Z1UU4GA8SLT6IZ (http://s51.yousendit.com/d.aspx?id=024YLRZ0UQ3FZ1UU4GA8SLT6IZ)

Succ6 ermee

Bedankt Mimosa,
dit is terug volledig gelukt
Tot de volgende keer!!!

veysie

Mimosa
16 March 2006, 12:22
Bedankt Mimosa,
dit is terug volledig gelukt
Tot de volgende keer!!!

veysie
Alweer graag gedaan! En blij dat ik kon helpen ;) Mijn goede daad voor vandaag is dus zeker weer gesteld ;) :)

J.W.
16 March 2006, 22:30
Dit werkt volledig en goed mimosa. Bedankt voor je perfecte uitleg!!!

Denk eraan dat dit soort van beveiliging op 5 seconden is verwijdert!!!!!!!!!!!!!!
Als het om cellen gaat die echt niet mogen worden verandert door derden zult u een ander soort beveiliging moeten zoeken. Als het echter om cellen gaat waar door uzelf niets per ongeluk mag worden verandert kunt u deze beveiliging blijven gebruiken.

veysie
17 March 2006, 09:56
Het is inderdaad gewoon om zelf per ongeluk niets te wijzigen omdat het tamelijk lange formules in die cellen staan :d zodus :d
See ya

Mimosa
17 March 2006, 10:00
Denk eraan dat dit soort van beveiliging op 5 seconden is verwijdert!!!!!!!!!!!!!!
Als het om cellen gaat die echt niet mogen worden verandert door derden zult u een ander soort beveiliging moeten zoeken. Als het echter om cellen gaat waar door uzelf niets per ongeluk mag worden verandert kunt u deze beveiliging blijven gebruiken.
Waarom zou dat in 5 seconden kunnen verwijderd worden?? Als ze iets willen wijzigen in beveiligde cellen dan waarschuwt de pc dat ze beveiligd zijn en als je met een passwoord de beveiliging hebt uitgevoerd dan moet je dat passwoord kennen en ingeven om de beveiliging op te heffen!!

veysie
17 March 2006, 12:45
Inderdaad Mimosa. dit is volledig gebeurd. alles dat moest beveiligd zijn is beveiligd :d:d
Bedankt Iedereen!

Mimosa
17 March 2006, 18:24
@ veysie: Nogmaals... Graag gedaan! ;) :)

J.W.
17 March 2006, 19:05
Waarom zou dat in 5 seconden kunnen verwijderd worden?? Als ze iets willen wijzigen in beveiligde cellen dan waarschuwt de pc dat ze beveiligd zijn en als je met een passwoord de beveiliging hebt uitgevoerd dan moet je dat passwoord kennen en ingeven om de beveiliging op te heffen!!

Die beveiliging zoals het hier gebeurt is uitschakelen duurt vanaf het ogenblik dat het werkblad geopent is juist geteld 2 muisklikken. Dus is 5 seconden zeer ruim gemeten.

Mimosa
17 March 2006, 20:10
ze moeten toch een passwoord ingeven?????

J.W.
17 March 2006, 20:43
ze moeten toch een passwoord ingeven?????

Niet nodig, gewoon een menu openen en een vinkje verwijderen. Dat is alles.

geheimfeest
17 March 2006, 22:21
Indien, via 'Format cells' de cellen 'locked' staan, daan moeten ze inderdaad een paswoord ingeven als de sheet beveiligd is, anders denk ik dat J.W. gelijk heeft.
Trouwens, beveiliging in Excell is sowieso steeds in een aantal seconden op te heffen dus heeft weinig of geen belang.

Ciao,
G.F.

Mimosa
18 March 2006, 12:05
@geheimfeest en @J.W. Kijk eens naar mijn documentje hoe ik beveiligde (als de link nog werkt)
Ik heb thuis dingen in excel met beveiliging van cellen en met een psswoord.
Nu zou ik wel graag eens willen weten en desnoods ook via een stap-voor-stapdocumentje. Hoe iemand die beveiliging kan opheffen als hij/zij het passwoord niet kent. En als hij/zij weinig of niks van excel kent. Ik leer graag bij! ;)

Mimosa
18 March 2006, 12:07
Niet nodig, gewoon een menu openen en een vinkje verwijderen. Dat is alles.
Welk menu??? Verklaar ;)

J.W.
18 March 2006, 13:53
Welk menu??? Verklaar ;)

U hebt zodadelijk een pm

Mimosa
18 March 2006, 16:53
U hebt zodadelijk een pm
@J.W: Bedankt voor de pm! Ik heb daar nog een paar vragen op je afgevuurd ;) Je hebt dus ook pm :p

Mimosa
18 March 2006, 19:08
Ik heb nogmaals deskundige uitleg in pm gekregen van J.W. Met nogmaals dank daarvoor! :good:
Ik mag dus besluiten dat de beveiliging die ik hier uit de doeken deed voor veysie voldoende is voor persoonlijk gebruik.
Maar voor zakenpapieren enz. moet er anders worden beveiligd.
Zeg ik dat goed zo, J.W.?
Bij mij thuis gaat het om documenten voor persoonlijk gebruik en niemand zal het in zijn/haar hoofd halen om progjes te downloaden om de beveiliging op te heffen of te omzeilen.
Ik ben dus gerust gesteld ;) En ik heb ook weer bijgeleerd. :good: