Volledige versie bekijken : annuleren van een mail

Baloeke
25 mei 2005, 14:40
Hoi

Heb een vraag in verband met 'Outlook Express' van windows XP

Wanneer ik een mail verstuur heb, maar iemand in mijn adresboek, en ik zie dat de mail eigelijk niet naar die bepaalde persoon mag zijn maar naar iemand anders. Kan ik deze mail, nadat deze juist is vertrokken, annuleren zodat deze NIET bij de persoon aankomt.

Alle tips zijn welkom

Jip
25 mei 2005, 15:21
Lijkt me onmogelijk!? :mondtoe:

Simply
25 mei 2005, 16:24
Na ff Googlen, geen positief resultaat gevonden!

Dus denk niet dat het mogelijk is!

Grtzzz Simply ;)

piwie999
25 mei 2005, 16:59
ff opgezocht, en eens dat de mail op de server vd ontvanger zit, is er niks meer aan te doen

Ché
25 mei 2005, 17:01
provider contacteren en daar die vraag eens stellen.
denk eerder ook van niet.
Ché

Baloeke
25 mei 2005, 17:12
Thx al voor de reacties

Das dus pech hebben. Ik kan eventueel eens een mail sturen naar de provider, zoals Ché aanhaalt, en zien wat ze daar te zeggen hebben op die vraag.

Mimosa
25 mei 2005, 17:38
Thx al voor de reacties

Das dus pech hebben. Ik kan eventueel eens een mail sturen naar de provider, zoals Ché aanhaalt, en zien wat ze daar te zeggen hebben op die vraag.

Je kan proberen, maar ik vrees dat ze daar zullen schermen met de wet van de privacy.

Mister-Bean
25 mei 2005, 17:51
Het kan zeker , maar dan mag de andere het nog niet gelezen hebben :p

Het zal je maar overkomen.......je stuurt een e-mail ,
maar na het verzenden besef je dat je u van persoon ,
tekst of god weet wat vergist hebt ! Goed nieuws .
Je kan hem terughalen als hij nog niet gelezen is !
Ga in outlook naar verzonden items en dubbel klik
op u mail.
De mail zal openen in een nieuw venster.
Ga naar acties en kies : DIT BERICHT INTREKKEN .
Het kader dat je dan krijgt , waarschuwt u dat het
kan zijn dat je bericht al gelezen is !
Je hebt de optie : ONGELEZEN KOPIEEN VAN DIT
BERICHT VERWIJDEREN OF OPTIE NIET ALLEEN
VERWIJDEREN MAAR OOK VERVANGEN .
Je kan ook het vakje : VOOR IEDERE GEADRESSEERDE
LATEN WETEN OF INTREKKEN IS GELUKT OF MISLUKT
AANVINKKEN , zodat je weet of je e-mail met succes
of niet is teruggehaald ! :)

Ché
25 mei 2005, 17:55
thx. kende dit helemaal niet.

Ché

Baloeke
25 mei 2005, 18:27
Het kan zeker , maar dan mag de andere het nog niet gelezen hebben :p

Het zal je maar overkomen.......je stuurt een e-mail ,
maar na het verzenden besef je dat je u van persoon ,
tekst of god weet wat vergist hebt ! Goed nieuws .
Je kan hem terughalen als hij nog niet gelezen is !
Ga in outlook naar verzonden items en dubbel klik
op u mail.
De mail zal openen in een nieuw venster.
Ga naar acties en kies : DIT BERICHT INTREKKEN .
Het kader dat je dan krijgt , waarschuwt u dat het
kan zijn dat je bericht al gelezen is !
Je hebt de optie : ONGELEZEN KOPIEEN VAN DIT
BERICHT VERWIJDEREN OF OPTIE NIET ALLEEN
VERWIJDEREN MAAR OOK VERVANGEN .
Je kan ook het vakje : VOOR IEDERE GEADRESSEERDE
LATEN WETEN OF INTREKKEN IS GELUKT OF MISLUKT
AANVINKKEN , zodat je weet of je e-mail met succes
of niet is teruggehaald ! :)

Thx maar werkt deze ook met outlook express of moet je daarvoor Microsoft Outlook gebruiken

J.W.
25 mei 2005, 18:47
[QUOTE=Mister-Bean] Ga in outlook naar verzonden items en dubbel klik op u mail. /QUOTE]

En is dit in Outlook Express of in Microsoft Outlook

sniffer
25 mei 2005, 18:57
in outlook express vind ik dat ook nergens terug. wel eens interessant om te weten

Baloeke
25 mei 2005, 19:09
Ik vind deze ook niet terug in outlook express ook niet in Microsoft Outlook (heb de versie 2000)

ghost
25 mei 2005, 19:23
Je moet outlook 2003 hebben zie link http://office.microsoft.com/nl-nl/assistance/HP052421841043.aspx

Ché
25 mei 2005, 19:31
voor outlook express vond ik dit in de helpfctie:

Een gepost bericht annuleren

Selecteer in de mappenlijst de nieuwsgroep waarin u het bericht hebt gepost en selecteer vervolgens uw bericht.
Klik in het menu Bericht op Bericht annuleren.
Opmerkingen

U kunt alleen berichten annuleren die u zelf hebt gepost.
Nadat u een bericht hebt geannuleerd, kan het enige tijd duren voordat het bericht van de server en andere servers op internet wordt verwijderd. Als u een bericht annuleert, wordt het niet verwijderd van de computer van een ander als die gebruiker het bericht heeft gedownload voordat u het annuleerde.
het gaat om nieuwsgroepen. maw OE ondersteunt dat niet voor mails.

Ché

Baloeke
25 mei 2005, 19:53
Voor te beginnen een dankwoord voor Mister-Bean. :bow:
Ik dacht ooit eens dit gelezen te hebben in het een of ander computerboekje. Maar wist niet meer in welk dus is de vraag simpel gesteld op het forum. En Mister-Bean wist dat natuurlijk staan. Thx makker.:clap:

Thx voor Ghost voor de melding. Ik zal dan eens een kijkje moeten nemen in een ander forum voor je weet wel ;)

Thx voor Ché, dat had ik ook gevonden in de help functie maar helaas, zoals je aanhaalt is dit niet voor mails. Daarom dacht ik waarom niet wagen op het forum. :p

spruit
25 mei 2005, 20:26
Thx maar werkt deze ook met outlook express of moet je daarvoor Microsoft Outlook gebruiken

dit werkt alleen met microsoft outlook, en als je de 2003 hebt, moet je dan nog met een exchange werken..;)

Baloeke
27 mei 2005, 21:15
Heb ondertussen outlook 2003 op mijn pc geinstalleerd.

Als ik een nu bericht verzend en direct daarna het bericht annuleer, wordt het bericht toch verzonden en direct daarna krijg je in dezelfde mailbox een bericht "....wil bericht ... intrekken."

Weet iemand daar raad op?

spruit
28 mei 2005, 15:41
Heb ondertussen outlook 2003 op mijn pc geinstalleerd.

Als ik een nu bericht verzend en direct daarna het bericht annuleer, wordt het bericht toch verzonden en direct daarna krijg je in dezelfde mailbox een bericht "....wil bericht ... intrekken."

Weet iemand daar raad op?

lees eens mijn antwoord ;)

AMD
28 mei 2005, 15:55
dit werkt alleen met microsoft outlook, en als je de 2003 hebt, moet je dan nog met een exchange werken..;)
Ik denk dat het alleen werkt als je berichten worden opgeslagen in de map verzonden items. Bij de meeste mensen wordt je bericht onmiddelijk verzonden maar je kan er ook voor kiezen je bericht op te slaan in de map verzenden. En dan worden alle mails in die map pas verzonden wanneer je bv outlook sluit. Op deze manier kan je dan nog op het laatste moment een mail terug intrekken.

AMD

Baloeke
28 mei 2005, 15:57
wat is een "exchange" Spruit

Baloeke
28 mei 2005, 16:00
Ik denk dat het alleen werkt als je berichten worden opgeslagen in de map verzonden items. Bij de meeste mensen wordt je bericht onmiddelijk verzonden maar je kan er ook voor kiezen je bericht op te slaan in de map verzenden. En dan worden alle mails in die map pas verzonden wanneer je bv outlook sluit. Op deze manier kan je dan nog op het laatste moment een mail terug intrekken.

AMD

Dat kan in eventueel eens proberen in te stellen. Want wat je daar zegt AMD gebeurd dus wel degelijk, het bericht wordt ommiddelijk verzonden, nadien staat het bericht in de verzonden items.

spruit
29 mei 2005, 14:42
Dat kan in eventueel eens proberen in te stellen. Want wat je daar zegt AMD gebeurd dus wel degelijk, het bericht wordt ommiddelijk verzonden, nadien staat het bericht in de verzonden items.

volg http://www.microsoft.com/netherlands/exchange/default.aspx en daar vind je wat meer info over exchange, ken er zelf niet veel over daar we dit "nog" niet gebruiken op het werk...voor mijn part is dat allemaal geldklopperij van den bill...
Wat amd aanhaalt is zeker ook een goeie optie, maar mijn outlook staat gans de tijd open, dus direct een mail willen versturen, zorgt dan wel voor een probleem...;)
samengevat eigenlijk; men kan een mail intrekken, maar dan betaal je er voor, en voor een thuisgebruiker, tja, denk goed na, voor je op verzenden klik ;)

Baloeke
29 mei 2005, 20:10
THx allemaal voor jullie reacties op dit onderwerp. Heb daar een besluit uitgetrokken.

Voortaan is mijn outlook express ingesteld met de tip van AMD.

Dit wil dus zeggen in Extra - Opties heb ik het Tabblad het vinkje weggedaan bij 'Berichten direct verzenden'

Als ik nu een mail verzendt krijg ik een pop-up venster dat meld "Als u een e-mail bericht verzendt, wordt het in de map POSTVAK UIT geplaatst. De volgende keer dat u de opdracht verzenden en ontvange kiest, wordt het verzonden."

Met andere woorden het bericht wordt niet direkt verzonden en heb daar de mogelijkheid on het daar nog te annuleren.

Hier mag een slotje op van mij en nogmaals dank voor de tips :bow: