Volledige versie bekijken : Google????



Nikolas
3 April 2006, 20:14
Bij deze zou ik graag eens l*llig willen doen.
Het valt mij op dat steeds meer gebruikers vragen stellen, waarvan het antwoord in 1,2,3 op Google ofzo te vinden is.

Is het dan ook toegelaten om deze gebruikers daar ook eens op te wijzen, of doe ik dan weer moeilijk?

En is het geen optie om de moderators hier een strenger beleid op te laten voeren,
en dingen die makkelijk op Google te vinden zijn, de topics daarvan te sluiten ofzo?

Ivan
3 April 2006, 20:15
Dan kunnen we even goed, de forum sluiten en link plaatsen naar google :p

Beatje
3 April 2006, 20:35
Yeps echt alles kan je vinden als je een beetje google kan.
Merk vaak dat uitleg voor sommige mensen zoals beschreven als op google of andere sites waar men uit komt toch niet altijd even makkelijk lezen is.

Regels moeten er natuurlijk wel zijn maar ik heb geen zin om streng te worden doe dit voor me plezier en om mensen te helpen en anders niet;)

ray
3 April 2006, 20:36
Dat is goed gezegd ivanjupiler

cruwero
3 April 2006, 20:39
Toch maak ik hier ook wel gebruik van om een oplossing te vinden.
Ik doe dit om te helpen en je kan ook niet alles weten:
Henk

Nikolas
3 April 2006, 20:39
Dan kunnen we even goed, de forum sluiten en link plaatsen naar google :p

Dat is toch ook niet waar.
Ik heb het over vragen waar je gewoon ff google moet opstarten, twee woordjes moet intypen en hup eerste hit.

En ja, alles is te vinden met Google, ik heb het over de dingen die je niet pas na uren googlen vindt.

PeterN
3 April 2006, 23:55
Sommige dingen zijn idd gemakkelijk te vinden als je even zoekt met google, maar zoals beaaatje aangeeft is het niet altijd even duidelijk. Ook de gemoedelijke sfeer die hier heerst en waar je even bijkomende uitleg of ervaringen kan vragen vind je niet op google.
Wat ik wel zou stimuleren is om eens eerst te kijken via de zoek functie hier op de site als de vraag al niet behandeld is. Of eens bij de downloads of handleidingen te kijken als je daar mss een antwoord vindt.
Maar vele leden zijn het ook een beetje gewoon: als je een probleem hebt, even plaatsen op ivanhoe, daar krijg je meestal snel en goed antwoordt... en daar zijn we ook een beetje fier op.
Dit is ook één van de bedoelingen van deze site. Niet iedereen is even goed vertrouwd met het hele pc gebeuren en hebben nu eenmaal de weg naar ons gevonden. Dank zij onze vele leden die anderen willen helpen zijn we tot zo'n site gekomen. Het is ook iets waarin Ivanhoe zich mss onderscheidt van andere fora zoals tweakers.net: we proberen mensen te helpen, mss niet altijd even strak, zakelijk en technisch hoogstaand als die andere sites, maar wel op een korrecte, verstaanbare en gemoedelijke manier.
Om strenger op te treden voel ik niet veel voor, je weet immers nooit in hoeverre de vraagsteller over dit item op de hoogte is. We doen het tenslotte om te helpen, en iedereen is nog steeds vrij om te antwoorden of niet ;)

GuntherS
4 April 2006, 00:13
Wat hier wel redelijk vaak voorkomt vind ik, is dat er gewoon vaak hetzelfde gevraagd wordt.
Meestal staat het antwoord al ergens in een ander topic zal ik zeggen.

Nikolas
4 April 2006, 14:36
De vraag:


Wat hier wel redelijk vaak voorkomt vind ik, is dat er gewoon vaak hetzelfde gevraagd wordt.
Meestal staat het antwoord al ergens in een ander topic zal ik zeggen.

Het antwoord:

Wat ik wel zou stimuleren is om eens eerst te kijken via de zoek functie hier op de site als de vraag al niet behandeld is. Of eens bij de downloads of handleidingen te kijken als je daar mss een antwoord vindt.

Snakey
5 April 2006, 23:57
Wat ik wel zou stimuleren is om eens eerst te kijken via de zoek functie hier op de site als de vraag al niet behandeld is. Of eens bij de downloads of handleidingen te kijken als je daar mss een antwoord vindt.
Bij het plaatsen van een nieuw onderwerp krijg je nu erboven een kader te zien om te kunnen zoeken.

gvandam
6 April 2006, 07:14
Niet iedereen beschikt over veel computerkennis,en er zijn geen domme vragen.Laat iedereen maar gebruik maken van dit prachtig forum,ook de simpele vragen(y)

Nikolas
6 April 2006, 08:42
Niet iedereen beschikt over veel computerkennis,en er zijn geen domme vragen.Laat iedereen maar gebruik maken van dit prachtig forum,ook de simpele vragen(y)

Ik weet dat er geen domme vragen bestaan, alleen domme antwoorden. :)
Ik snap wat jullie bedoelen :)


Deze mag toe.