Volledige versie bekijken : onvoldoende virtueel geheugen???



popsma
26 May 2005, 01:25
ik krijg de laatste tijd steeds vaker de melding dat windows onvoldoende virtueel geheugen heeft???

vroeger had ik dat nooit,aan wat zou dat kunnen liggen??? m.a.w. : wat is dat geheugen in feite???

ik kuis mijn pc regelmatig op met ccleaner,reg cleaner en easy cleaner.

graag een woordje uitleg over dat geheugen en ev. een oplossing.

ps: ik vlieg de laatste tijd ook van IE ,komt dat misschien daardoor???

Danke.

Ché
26 May 2005, 09:27
virtueel geheugen is een deel van je HD die gebruikt wordt om te dienen als ondersteuning voor je gewone geheugen. je kunt dit aanpassen. rechtsklik op deze computer/ eigenschappen / tabblad geavanceerd / prestaties > instellingen / geavanceerd / virtueel geheugen / wijzigen /kies voor aangepaste grootte / beginwaarde 1,5 * je ramgeheugen en maximale grootte op 3* je geheugen.
bevestigen met ok en je pc zal normaal vlugger werken.

hier kan je er meer over lezen:

http://home.hccnet.nl/h.vosman/weetjes/virtmem.htm

Ché

AMD
26 May 2005, 13:45
ge kunt ook best uw virtueel geheugen op de grootste partitie instellen.
vb: ge hebt uw C: (20GB - nog 3 GB vrij) en D: (60GB nog 50GB vrij)
Dan stelt ge beter uw virtueel geheugen in op uw D: en ge kunt dan ook ietsje meer nemen.
Er gaat dan wel schijfruimte weg van uw D: maar anderzijds komt er schijfruimte bij op uw C: en uw C: partitie wordt minder belast waardoor ge toch wel aan snelheid wint krijgt.

AMD

popsma
26 May 2005, 21:17
dacht wel dat che ging reageren :)

ik heb nu 128mb ram,zal die subiet verhogen naar 256mb zoals er beschreven staat in je link.

adm,zal het bekijken om dat van mijn tweede schijf te laten gebeuren,ben wel gene expert daarin.

beiden bedankt,laat dan een dezer wel weten of hij nu nog vaak vastloopt,en had het inderdaad meest zoals beschreven in die link van che als ik naar mijn video's ging.

nog ne fijne avond.

popsma
26 May 2005, 21:40
die verhoging is gelukt.

maar om dat via de D te doen,hoe gaat dat in zijn werk???

moet je dan het virtueel geheugen van de C op niks zetten en enkel de D virtueel geheugen geven???

danke.

AMD
27 May 2005, 01:27
ge kunt alletwee gebruiken als ge dat wenst. Het enige is dat ge aan schijfruimte verliest. Ge klikt gewoon op D bv en ge zet het bolletje zoals bij je C en ge kiest uw waardes.

AMD

popsma
27 May 2005, 01:51
en bij de C dan uitvinken?

of de beide schijven met geheugen zetten?

het probleem dat ik vaak van internet vlieg is er nog steeds aanwezig.

maar zit met xp,kan dus geen updates doen,zal wel daar aan liggen.

merciekes he.
Aub niet verkondigen dat je met kopies werkt.

Ché
27 May 2005, 13:25
dacht wel dat che ging reageren :)

ik heb nu 128mb ram,zal die subiet verhogen naar 256mb zoals er beschreven staat in je link.

adm,zal het bekijken om dat van mijn tweede schijf te laten gebeuren,ben wel gene expert daarin.

beiden bedankt,laat dan een dezer wel weten of hij nu nog vaak vastloopt,en had het inderdaad meest zoals beschreven in die link van che als ik naar mijn video's ging.

nog ne fijne avond.

waarom dacht je dat??

Ché

popsma
27 May 2005, 19:45
ik volg ivanhoe goed,en zie zo een beetje waar jij raad geeft.

was niet moeilijk dus :)

dat probleem dat ik van internet vlieg blijft,en update's...gaan niet.

nog ne warme avond.

Ché
27 May 2005, 22:11
internet probleem en geen updates hebben niets met virtueel geheugen te maken. daar denk ik eerder aan spyware of zelfs virusbesmetting. laat adaware eens draaien op spyware en heb je een up to date antivirus? anders eens online (nou ja, als je er dan niet afvliegt) laten scannen. werk je soms met een inbelmodem via telefoon of is het een breedband internetverbinding?

Ché

WhiteWolf
27 May 2005, 23:37
en bij de C dan uitvinken?

of de beide schijven met geheugen zetten?

het probleem dat ik vaak van internet vlieg is er nog steeds aanwezig.

maar zit met xp,kan dus geen updates doen,zal wel daar aan liggen.

merciekes he.
popsma die xp serie nr kan je veranderen hoor zodat je wel update's kan doen :)
maar het zal wel niet aan dit liggen dat je dit probleem hebt ik heb dit soms ook en dan zie ik een blauw scherm met inderdaad de tekst en uitleg dat ik virtueel geheugen te kort heb maar ik zit met een hard disk van 80 gb en 512 ddr ram denk dat er een latje stuk is :cry: en ik kan wel update's doen :lol:
aub deze materie niet posten. Ik zou niet graag willen dat Microsoft ons gaat aanpakken voor zulke dingen.

mXX
28 May 2005, 15:16
hey ik heb ook zon probeem met die virtuel geheugen en ik heb gedaan wat ché zei want ik heb maar 1 HD en ik heb de beginwaarde op 3072 en de max.waarde ook op 3072 kan er nog iets fout lopen ? ik heb ene HD van 80 gig en 256 ddr

jxjxw
28 May 2005, 17:51
zou je er ook eens niet over nadenken om
een latje meer geheugen te steken
ik zie dat je de xp draait
128 is het absolute min voor de xp daar nog een internet bij dan kan je
comp wel eens zegen dat je te weing geheugen hebt
min systeem vereisten voor xp is 256mb
als je dat steekt past je xp het vitueel geheugen automatisch aan

mXX
28 May 2005, 20:03
ik heb 256 geen 128 btw ik krijg er geen nieuwe :(

popsma
29 May 2005, 01:49
internet probleem en geen updates hebben niets met virtueel geheugen te maken. daar denk ik eerder aan spyware of zelfs virusbesmetting. laat adaware eens draaien op spyware en heb je een up to date antivirus? anders eens online (nou ja, als je er dan niet afvliegt) laten scannen. werk je soms met een inbelmodem via telefoon of is het een breedband internetverbinding?


doe ik regelmatig met adaware,en om de maand online scan.
heb ook zonealarm en antispyware.
sorry voor de late reaktie,zit in een verhuis.
internet is via telenet.

groetjes.

popsma
29 May 2005, 01:53
popsma die xp serie nr kan je veranderen hoor zodat je wel update's kan doen :)
maar het zal wel niet aan dit liggen dat je dit probleem hebt ik heb dit soms ook en dan zie ik een blauw scherm met inderdaad de tekst en uitleg dat ik virtueel geheugen te kort heb maar ik zit met een hard disk van 80 gb en 512 ddr ram denk dat er een latje stuk is :cry: en ik kan wel update's doen :lol:
aub deze materie niet posten. Ik zou niet graag willen dat Microsoft ons gaat aanpakken voor zulke dingen.

---------------------------------------

whitewolf,

van die nummers veranderen ken ik niks (: heb intussen wel al mijn geheugen verhoogt tot 256mb.
ik denk het toch.

wist nie da bill gates hier ook op toeziet.tis ne wreden :)