Volledige versie bekijken : wie vindt ook steeds moeilijker zijn weg?



sniffer
28 May 2006, 17:25
Hallo,
Naar aanleiding van een gesprek in de shoutbox start ik deze topic.

Ik (spreek alleen voor mezelf) ondervind dat ik de laatste tijd steeds meer moeite heb om op de site een oplossing te vinden.
Waarmee ik bedoel, bv ik moet nog veel leren ivm cd's en dvd's.
Vroeger bestond de rubriek CD/DVD en dat was voor mij heel duidelijk.
Nu moet ik diezelfde vragen zoeken in audiovisueel of opslagmedia. Dat heeft een tijdje geduurd eer ik dat doorhad.
Dit is maar een vb maar ik heb dat steeds vaker dat ik een heleboel niet begrijp in tegenstelling tot vroeger.
Kan zijn dat ik de enige ben maar ik ben als leek een beetje de oorspronkelijke magie van deze site kwijt ( op gebied van mijn eigen probleempjes van mijn pc te kunnen oplossen, verder alles nog tof hoor;) )
Ik probeer ook zoveel mogelijk gebruik te maken van de zoekfunctie maar als ik dat doe zie ik meestal een heleboel posts waar ik niet veel aan heb en die volgens mij niet altijd te maken hebben met wat ik zoek.Soms kan ik nog iets achterhalen doordat ik me de juiste titel herinner of de auteur en zo te zoeken.
Als beginner voel ik me steeds minder thuis hier doordat ik heel veel niet meer begrijp.

Ik wou gewoon eens weten of er nog zijn die dit zo aanvoelen.
Ik hoop dat dit niet aanzien wordt als negatief maar wel als opbouwende kritiek. :shy:

Snuifje
28 May 2006, 17:31
ik vind het persoonlijk wel mee vallen omdat er onder staat wat je er allemaal mag posten...
maar ik kan het wel begrijpen wat je bedoel vooral wat je zelf al zeg met cd/dvd.

sniffer
28 May 2006, 17:34
ik vind het persoonlijk wel mee vallen omdat er onder staat wat je er allemaal mag posten...
maar ik kan het wel begrijpen wat je bedoel vooral wat je zelf al zeg met cd/dvd.
Dat vind ik wel goed maar wat ik eigenlijk bedoel is meer dat je steeds weer opnieuw je weg moet gaan zoeken als ze veranderingen doen.Ondertussen weet ik dat nu van cd/dvd maar er zijn nog zo van die dingen.

Het is nu ook niet dat ik niets meer goed vind ook. Ik wil gewoon duidelijk maken dat mensen die hier komen om veel te zoeken en te leren mss het gevoel kunnen hebben dat de site evolueert naar gevorderden wat voor sommigen te moeilijk wordt.

elmago
28 May 2006, 19:52
ik denk dat die snelle opeenvolgende veranderingen binnen het forum zoals het de laatste tijd was niet echt bevorderlijk waren om nieuwe leden lang te houden, maar ik denk wel dat er op IHJ binnenkort terug een betere en vooral vastere structuur van het forum zal komen :)

eventure
28 May 2006, 19:52
Ik heb hier persoonlijk geen problemen mee,
miss kunnen we wat meer handleidingen maken over het gebruik van de site?

Groetjes
RObbe

PeterN
28 May 2006, 22:37
Er zijn idd wat veranderingen geweest waardoor dat men telkens weer even de weg kwijt was. De indeling die we nu hebben, hopen we wat langer te houden. Het nadeel van een lange fora lijst was dat je op het laatste nog niet meer wist waar het thuis hoorde. Een korte fora lijst bevat meer items per forum.
Wat betreft cd/dvd is het altijd al wat lastig geweest. Hetzelfde heb je met dingen over hd. Is het nu software, of hardware. Soms gaat het wel over software, maar voor specifieke hardware. Dus ja daar geef ik je gelijk in. ;)
Langs de andere kant wil ik er ook iedereen attent op maken dat de titel van uw topic heel belangrijk is. Een goede titel omschrijft iets duidelijk. Later is door het zoeken dan ook dit topic beter terug te vinden. Titels als help, het gaat niet enz zijn dus uit den boze ;)
Bedoeling van de site blijft hulp voor iedereen. Zowel de complete leek als de gevorderde, proberen we te helpen. Het is niet altijd duidelijk in hoeverre er kennis aanwezig is over een bepaald item. De titel 'beginner' of 'gevorderde' geeft dit niet weer. Het is dan ook geen schande of verboden om meer uitleg te vragen als je iets niet begrijpt. Diegene die het niet vraagt heeft ongelijk, want hij zal met zijn/haar probleem blijven zitten. Dus vraag gerust ;)

sniffer
28 May 2006, 23:08
dat van die titel ben ik volledig mee akkoord en zou zelfs mogen aangepast worden als het te vaag is vind ik.

en idd die status zegt niets want ik ben blijkbaar expert maar op pc gebied ben ik nog een beginner.

2B's
31 May 2006, 18:45
Toch heeft sniffer gelijk. De zoekfunctie is voor mij niet de geschikte tool op dit forum. Je krijgt inderdaad vaak een hoop dingen te zien die je niet echt op weg helpen met de vraag waarmee je zit. Een aantal forumleden zijn blijkbaar handig met deze tool, ze weten dikwijls precies aan te halen waar de topic was die je zoekt.

Spoorzoeker
6 June 2006, 10:30
Wat minder mag inderdaad wel. Ik bekijk namelijk niet elk forumgedeelte en zo loop ik natuurlijk de kans om dingen te missen. Of een vraag waar ik het antwoord op weet.

Er zijn andere forumboards en daar moet je behoorlijk lang scrollen om alle onderdelen te kunnen zien. Wat daar de lol van is ?.

Van mij mag het dus inderdaad ook wat minder.