Volledige versie bekijken : Is dit mogelijk?

tomdelgat
27 mei 2005, 17:41
Hallo,

Ik help mee op school met het onderhouden van de server. Nu, het zit zo dat sommige leerlingen spontaan software als 'Kazaa', 'MSN Messenger', ... gaan downloaden, wat natuurlijk niet de bedoeling is.

Om dit tegen te gaan, weet niemand of er een of ander programma bestaat waarmee je kan verhinderen dat bepaalde bestanden (in dit geval dus 'msnmgr.exe' en 'klite.exe') worden uitgevoerd?
Kortom: de vraag is of het mogelijk is, mits het installeren van bijkomende software, het openen van vooraf opgegeven bestandsnamen tegen te gaan.

Alvast bedankt,
Tom Delgat.

Ché
27 mei 2005, 18:46
grouppolicies instellen zodat lln als beperkte gebruiker inloggen en geen toelating hebben om software te installeren

Ché

Ché
27 mei 2005, 18:48
welke server is dat?? een windows 2000 met active directory of nog een nt server??

Ché

tomdelgat
27 mei 2005, 19:05
Het is een NT. Het installeren kan je dus denk ik niet blokkeren. Maar de vraag was om te blokkeren bepaalde bestanden uit te voeren he. Toch bedankt.

jurgenv
27 mei 2005, 19:16
met netop student kan je applicaties blokkeren en nog veel meer ;)
http://www.crossteccorp.com/netopschool/

tomdelgat
28 mei 2005, 00:37
Thx voor de hulp, zal ik eens bekijken...

diedie
15 juni 2005, 20:27
(a) Installeren verbiedenSchakel de Microsoft Installer uit via het register ga naar de sleutel
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Policies\Microsoft\Win dows\Installer en maak een nieuwe DWORD-waarde aan door rechts te klikken in een leeg gedeelte (in het rechtervenster). In het vak waardegegevens verander je de waarde "0" naar "1" verlaat het register via bestand,Afsluiten en herstart de pc
Het is zo bij de waarde '0' kan iedereen installeren, bij de waarde '1' alleen de personen met een Administratoraccount en bij '2' geen enkele gebruiker
mvg,

NickB
15 juni 2005, 21:21
Kan dit ook gewoon thuis gedaan worden zodat je fijne broertjes nix meer kunnen instaleren, en hoe moet dit DWORD bestand heten?

compuchrisje
15 juni 2005, 23:39
't Is te hopen dat die leerlingen hier niet op Ivanhoejup komen dan, of ze doen gewoon verder als ervoor!