Volledige versie bekijken : haperende Cursor onder Word!

zenn
27 mei 2005, 19:50
graag advies....Na het opstarten van Microsoft word gaat de cursor na een aantal seconden eventjes over in een zandloper ...dit is vrij irritant omdat je dan ook eventjes niets kan doen! dit ritueel blijft zich om de 15 seconden herhalen. Aan het auto opslaan kan het niet liggen aangezien dat op 30 minuten is ingesteld! Verder is het een legale Microsoft office XP pro 2003
Kan iemand me helpen??

ybr
27 mei 2005, 21:08
Welke programma's zijn er nog geïnstalleerd op je pc ?

zenn
27 mei 2005, 21:21
Adobe photoshop 7.0, Brother, Epson printer, HP printer, google toolbar, intervideo, Msn messenger, Microsoft Visual studio, slysoft clone cd, Norton Antivirus, Xp prefech cleaner, Media player 10, Microsoft anti spyware, Irfanview, Foxit PDF reader, easy cover print, en nero de laatste versie!

Hoop dat je er verder door komt...zit echt om een antwoord verlegen.....:help:
Alvast bedankt!!

ybr
27 mei 2005, 21:35
Als je dit voor hebt, is dit een teken dat er iets op de achtergrond meer aandacht vergt dan word.
Ik dacht dat je iets ging antwoorden van works of zoiets. Deze geven problemen met office.
Heb je je pc als eens gescand op virussen of spyware ?

J.W.
27 mei 2005, 21:53
graag advies....Na het opstarten van Microsoft word gaat de cursor na een aantal seconden eventjes over in een zandloper ...dit is vrij irritant omdat je dan ook eventjes niets kan doen! dit ritueel blijft zich om de 15 seconden herhalen. Aan het auto opslaan kan het niet liggen aangezien dat op 30 minuten is ingesteld! Verder is het een legale Microsoft office XP pro 2003
Kan iemand me helpen??

Hoeveel geheugen heeft die pc?

Ché
27 mei 2005, 21:55
heb je na de installatie van office de installatiebestanden verwijderd? dit kan daar ook een invloed op hebebn.

Ché

zenn
27 mei 2005, 22:06
heb je na de installatie van office de installatiebestanden verwijderd? dit kan daar ook een invloed op hebebn.

Ché

Waar moet ik die verwijderen???

Hoeveel geheugen heeft die pc?

256 mb

Momenteel voor de zekerheid nog aan het scannen met norton en microsoft antispyware..maar ik verwacht geen rare dingen!

Allen alweer bedankt voor de reacties!!! hoop echt dat we eruit komen!:)

J.W.
27 mei 2005, 22:14
256 mb

Waarschijnlijk een beetje weinig. Word gebruikt redelijk veel geheugen. Plus al die andere programma's. Doe eens CTRL+ALT+DEL en dan tabblad Prestaties en kijk dan hoeveel geheugen er beschikbaar is.

Kijk eens of u in Wordpad ook hetzelfde probleem hebt.

zenn
28 mei 2005, 00:54
onder wordpad geen probleem, altijd word gewoon kunnen gebruiken....na een formattering van schijf problemen gekregen!

groetjes!

ghost
28 mei 2005, 01:08
Je hebt toch de legale zegt je he verwijder office eens sluit de pc af en start terug op en installeer office opnieuw .Maar het is ook beter dat je meer geheugen plaats zenne .

zenn
28 mei 2005, 01:12
ik heb zeker een legale versie, inmiddels al 2 keer erop en eraf gezet/gehaald ook alles uit register verwijderd...:heenweer:

AMD
28 mei 2005, 01:24
Heb je het probleem ook met andere office producten (excel, powerpoint)?
Anders moet je eens installatie herstellen nemen. Plaats de CD met Office, en ga naar "deze computer" en klik rechts op de cd-rom station met je cd van office. Dan krijgt ge nog wat extra opties te zien. Kies daar herstellen of repair. Doorloop de wizard en hopelijk werkt ie dan.
Het kan zijn dat je tijdens de installatie deze keer een vinkje hebt vergeten bij een van de extra's die office meelevert tijdens installatie. Ik denk bv aan conversie extra's en dergelijke.
Ik ben niet zeker, maar je kan altijd eens proberen. Ik heb vroeger ook eens misere gehad met office omdat ie altijd maar bleef vragen naar iets wat ontbrak en achteraf na een format had ik eens een paar vinkjes extra gezet en toen werkte ie zonder problemen.
En office is ook bekend als geheugenvretend te zijn. Een pas geformateerde pc met alleen windows geinstalleerd en antivirus + firewall loopt heel goed, je installeert office en je pc loopt ineens al heel wat langzamer en je hoeft dan office helemaal niet te openen. Je merkt het onmiddelijk.

AMD

zenn
28 mei 2005, 01:28
Voor zover ik weet heb ik nergens anders problemen....
Maar ik zal het wel eens proberen.....Kan dit ook ondanks dat ik de hele office compleet heb geïnstalleerd ? Daar bedoel ik mee dat ik alles op de computer heb laten zettten?
alweer bedankt!
groetjes Zenn

AMD
28 mei 2005, 01:33
Voor zover ik weet heb ik nergens anders problemen....
Maar ik zal het wel eens proberen.....Kan dit ook ondanks dat ik de hele office compleet heb geïnstalleerd ? Daar bedoel ik mee dat ik alles op de computer heb laten zettten?
alweer bedankt!
groetjes Zenn
Heb je echt alles compleet geinstalleerd? Dan weet ik het niet meteen, mss wel, mss wel als het allemaal een beetje teveel wordt voor je pc.
Office 2003 gebruikt sowieso al meer reources dan zen voorgangers. Ik zou het niet meteen weten.
Heb je mss een programma geinstalleerd wat je voorheen niet had geinstalleerd? Ik heb nog maar recent ongeveer een zelfde probleem.
Ik had een progje geinstalleerd dat men pc statistieken toonde en om de haverklap ging de focus van men actieve venster weg waardoor ik niet kon doorwerken. Mss kan je ook eens in die richting zoeken.

AMD

J.W.
28 mei 2005, 02:51
onder wordpad geen probleem

En hoeveel geheugen is er nog beschikbaar?

ghost
28 mei 2005, 10:49
Voor het algemeen te zeggen he uw geheugen is eigenlijk te licht, je kunt beter bij steken. norton vraagt al veel ,adobe is nog zo een progje wat veel vraagt, xp op zijn eigen gaat wel met 256mb , maar toch beter met 512mb en dan gelijk amd het zegt office is nog zoiets wat aan uw geheugen vreet .

Ché
28 mei 2005, 17:16
@ zenn:
op het einde van de installatie moet je geloof ik aan of uitvinken of je de installatiebestanden wil verwijderen.

@ ghost:

op werk draait xp pro + office 2003 op p3 1ghz met 256 mb en geen prob. maar denk dat er teveel progs in de opstart zitten, zoals oa die photoshop. en die vragen veel systeemgeheugen. ofwel doe je die uit de opstart of idd zal je extra ram moeten steken

Ché

zenn
28 mei 2005, 22:34
allemaal bedankt voor jullie reacties!
Ik ga ermee aan de slag zal het een en ander uit proberen, office verwijderen alleen word erop kijken wat er allemaal mee opstart en indien nodig dit aanpassen, en verder kijken wat er tijdens het werken in word zoveel belangrijker is waardoor word hapert.. mbv taakbeheer.
ik kom er nog op terug na het weekend!!
thankx guys!! :clap:

spruit
29 mei 2005, 12:29
Kan iemand me helpen??

probeer anders eens met je spellingcontrole uit te schakelen...;)

zenn
30 mei 2005, 00:03
Inmiddels heb ik al het een en ander geprobeerd mbt mijn haperende cursor. In excell is er niet aan de hand , heb taakbeheer bekeken terwijl ik in Word bezig was om te kijken wat er meer prioriteit had dan word. te weten:

12.488 kb Svchost.exe
11.168 kb explorer.exe
9.524 kb winword.exe
6.252 kb msnmsgr.exe
5.648 kb navapsvc.exe
5.232 kb gcasServ.exe

In mijn ogen geen schokkende dingen toch? :(

probeer anders eens met je spellingcontrole uit te schakelen

ook dit heeft niet het beoogde effect. jammer....

zodra ik tijd heb zal ik verder gaan met het sleutelen aan Office met de door jullie geopperde tips!!:bow:

zenn
30 mei 2005, 12:26
Spykiller, Eindellijk heb ik de Hijack logfile gepost!
Sorry dat je zo lang hebt moeten wachten!! :verlegen:
Inmiddels heb ik office in zijn totaal verwijderd en alleen powerpoint en word erop staan verder heb ik excel viewer erop gezet...lijkt me allemaal iets minder belastend voor het systeem.
Hoop dat je er wat aan kan ontdekken! Mijn dank is eindeloos!! :clap:
Groetjes Zenn

zenn
30 mei 2005, 17:10
Nu mijn hijack logje kraakhelder is ...zijn er nog suggesties of rest mij allleen nog Format C: en de hele zwik opnieuw installeren?:cry:
Och ja het houd je wel lekker van de straat!!!:p

zenn
3 juni 2005, 17:48
:bow: Allen nogmaals hartelijk dankt voor alle suggesties c.q tips! Ik heb de pc helemaal opnieuw geformatteerd en geinstalleerd en ben van mijn haperende cursor verlost!
Op deze topic mag dus een slotje!!:bow: