Volledige versie bekijken : graag je mening over mijn website



navarone
8 June 2006, 13:00
Hallo, gelieve je mening te geven over mijn site op http://navar2one.atspace.com/
De site was oorspronkelijk bedoeld voor mezelf om ten 1ste een eigen site te maken met dreamweaver en ten 2de een overzicht te hebben op internet van de meest interessante dingen over windowsXP. De site wordt regelmatig bijgewerkt (als mijn vrije tijd het toelaat). Die site wil ik nu gerust delen met iedereen.
Nieuw op het blad downloads staat er een klein progje "DirToTxt" (gemaakt door mijn zoon) die je een overzicht geeft van een bepaalde map die je zelf kiest en die je ook kunt afdrukken, zowel in een txt-document of op papier. Graag ook daarover je mening.
suggesties zijn altijd welkom en bedankt voor eventuele hulp :bow:

boneless
8 June 2006, 13:04
heb even snel gekeken, viel me op dat bij het kiezen van een andere pagina in het menu de hele pagina wordt herladen. dit zou je sneller kunnen maken denk ik.

verder is de eerste indruk dat het een beetje druk is allemaal, maar dat kan ook een kwestie van smaak zijn.

ik heb vluchtig gekeken en het zijn mijn eerste indrukken!

Beatje
8 June 2006, 13:47
Vind je header heel mooi zou alleen de slagschaduw rond de handen wat minder donker doen of een andere instelling..
Ik zou de kleur van de header wat meer doorvoeren in de rest op je home zo word het wat minder druk..
Eenvoud en herhaling is meest overzichtelijk..(denk ik)
Vind je knoppen erg mooi groen wat oplicht past ook goed bij je header..
Onder downloads en software staan een paar dezelfde progjes zou ik dan liever wat anders voor in de plaats zetten..
Progje van je zoon heb ik geprobeerd ga naar mijn map waar teksten en afbeelding in staat..
Rechts vink ik jpg en txt aan..
Druk dan op de knop zoeken bestanden mappen..
Hij geeft dan de namen van mijn kladblok bestanden aan maar heb even geen idee hoe nu verder....
Altijd handig een site met informatie .....

Trax
8 June 2006, 14:05
Die knoppen zaten al in Flash 5 dacht ik.

navarone
8 June 2006, 14:18
boneless, idd bij verandering van onderwerp wordt de volledige pagina vernieuwd maar daar wordt aan gewerkt, en ja de pagina's zouden sneller opladen maar dat moet ik nog bijleren.

Beaaaaaatje, ik zal mijn site hermaken zodat alles minder druk wordt maar wat bedoel je met de kleur van de header doorvoeren in de andere delen? Bij downloads kun je enkel de programma's downloaden en bij software wordt het programma uitgelegd.
Het progje DirToTxt is gemaakt met de bedoeling dat je de inhoud van een map kunt op papier zetten. Die inhoud kun je bewerken en dan afdrukken.
Hoe ga je tewerk: je kiest eerst een "map" dan klik je op "zoek bestanden/mappen" vink dan een optie aan vb "jpg" en klik dan op "bewerk tekst" (dus enkel alle jpg's worden getoont) en dan kun je dat ofwel afdrukken ofwel naar een bestand zetten door op "maak bestand" te klikken. Zo heb je op papier alle jpg's die in die map zitten.

Trax die knoppen zitten standaard in Dreamweaver 8

Icemar
8 June 2006, 16:42
als je nu de update van dreamwaver op haalt dan ben je ook af van het 2x drukken op je flash knoppen.
en ik vindt het zonde dat je allemaal volledige pagina's opend als je op een knop drukt.
als je het in een frame had gemaakt zie je alleen je domeinnaam
en eventuul bij contact een naam zetten dan weten ze ook met wie ze contact zoeken

Beatje
8 June 2006, 21:46
Omdat bij sofware en downloads beide staat..
Hier volgt een overzicht en een korte beschrijving heb ik alleen bij downloads geklikt denk ik en niet bij software..
Heb gedacht dat ik bij beide kon downloaden niet goed opgelet..
http://img199.imageshack.us/img199/9281/website7zr.jpg

Dit bedoelde ik met kleuren doorvoeren..
Staat toch alles erop wat je wil en naar mijn idee minder druk..
Maa misschien zien andere mensen dat niet zo is zoals ik dat zie;)

navarone
8 June 2006, 22:59
Icemar ik weet dat ik beter met frames had gewerkt maar ik zeg het nogmaals, zo'n website is voor mij de eerste keer. Ik kende niets van websites maken en nog minder van html en ik heb alles in mijn eentje met dreamweaver gemaakt (uitgezondert de flashknoppen) Iedere knop is een eigen pagina omdat het toen voor mij gemakkelijker was om te maken en ook te leren. Alle begin is moeilijk maar ik geef niet op en alle suggesties die ik krijg van jullie zijn welkom en die zal ik "proberen" te verwerken in een nieuwe site die ik zal maken. Dat zal wel een tijdje duren vooraleer die af zal zijn omdat ik nog ander werk heb.
Beaaaaaatje vindt je de grijze vlakken te druk tegenover de blauwe achtergrond ? Dacht dat teveel blauw te druk zou zijn. En zou ik dan op de andere paginas ook meer blauw gebruiken ?

Beatje
8 June 2006, 23:38
http://img97.imageshack.us/img97/8862/16mu4.jpg

http://img97.imageshack.us/img97/9800/20hj1.jpg

Denk op zich het grijze vlak niet..
Maar je heb dan ook geel met rood erbij..
Daar word het drukker van denk ik..
Moet je even op je gemak bekijken wat jezelf mooi vind..
En ik heb dit snel even zo gedaan om je te laten zien wat ik bedoelde.
Je kan nat ook anders kleuren kiezen vormen enz...
Ik ben ook geen prof hoor vind gewoon leuk om te zien wat anders mensen maken..
Vind al knap wat je neergezet heb ik kan dat nog niet;)

Beatje
9 June 2006, 00:05
http://img97.imageshack.us/img97/5501/w15wr.jpg

Zo is die zonder gele vlak...

compuchrisje
9 June 2006, 07:28
In mijn ogen is dat al magnifico! ben zelf nog nooit zover geraakt. En een massa info ook nog! Je eerste download zou al geregistreerd moeten zijn nu...

zodiac
9 June 2006, 17:31
de interface is nogal overladen,
je gebruikt graag kleurtjes, maar je site ziet er daardoor iets te flets uit...
mss door kleuren te kiezen die beter bij elkaar passen, gaat de bezoeker wat langer blijven

voor de rest werkt hij zoals het moet (y) (y)

navarone
9 June 2006, 20:32
bedankt Beaaaaaatje voor de hint. Dat gele vlak met rode letters had ik gemaakt om te doen opvallen zodat je niet zomaar het register zou veranderen. Misschien dat ik een layer kan laten openen wanneer je met de muis over het woord "Waarschuwing" komt maar dan in een ander kleur. Persoonlijk vond ik ook dat mijn startpagina maar pover was maar ik was dan ook te druk bezig met andere zaken zoals het register bewerken. Nu ben ik momenteel bezig met het maken van filmkes omdat sommige mensen gemakkelijker iets begrijpen met beelden dan met foto's en tekst.

Beatje
9 June 2006, 21:15
Leuk zeg..
Ben benieuwd naar je uitbreidingen..
Idem vind zelf kijken fijner dan lezen...filmpje of afbeeldingen..
Veel succes en vooral veel plezier met maken nog...

spruit
10 June 2006, 13:20
ik weet dat ik beter met frames had gewerkt


is tegenwoordig niet meer zo hoor, ik ben ook begonnen met frames, en er vanaf gestapt... NIet dat ik zo een kenner ben..
Meeste mensen hebben nu toch een breedbandverbinding...;)

davy 849
10 June 2006, 15:34
ik vind het wel een goede site alleen jammer da je de spelletjes moe downloaden om ze te kunnen spelen

Spoorzoeker
10 June 2006, 15:57
Het gebruik van frames voorkomt dat je bij een wijziging in bv het menu, ALLE pagina's moet aanpassen.

ciriel
10 June 2006, 18:29
ik vind dit een heel goede site proficiat:good: :good: :good: :good: :good:

navarone
12 June 2006, 20:42
Bedankt iedereen voor de positieve reacties. Dit zal dan ook een goeie stimulans zijn om te beginnen aan een nieuwe site. De vernieuwde site zal ik dan ook hier op het forum werpen, met eventueel nieuwe instellingen om windowsXP naar je eigen hand te zetten.
Het zal wel een tijdje duren eer de nieuwe gemaakt is.

Mattehh
13 June 2006, 07:33
Te druk voor mij...Wat ik wel goed vind is dat er veel info opstaat ;)