Volledige versie bekijken : Hoe laptop demonteren ?????



Louis
11 June 2006, 17:27
Hallo

Heb een laptop gekregen packard bell Pentium4
Ik denk dat de voeding stuk is (start niet meer op)
Wens hem dus te openen en eventueel onderdelen te recupereren
Ben dus al begonnen en alle vijzen die er te zien zijn te verwijderen
maar het lukt me niet om de onderplaat te verwijderen
Kan er me iemand helpen , wens hem te demonderen niet af te breken:)

groetjes

Snuifje
11 June 2006, 17:45
als je hem uitelkaar haal heb je geen garantie mee he... en weet je zeker dat het een hardware probleem is ?


voor de rest haal eerst alle losse onderdelen er af.. en daarna alle schroefjes er uit? dan zal het wel een klik systeem zijn.. over laptop`s is het nooit zeker te zeggen omdat er zoveel soorten zijn en bij iedere doen ze wel weer net iets anders..

compuchrisje
11 June 2006, 19:14
Laptops zijn sowieso al heel lastig om uit elkaar te halen en nadien terug ineen te krijgen, gewoon al door de beperkte omvang. Maar of je achteraf onderdelen van Packard Bell nog ergens anders in kan gebruiken, behalve PB? Is mij een grote vraag hoor. Die onderplaat zit waarschijnlijk vast met soldeertips, of hoe dat ook heet. In elk geval, succes ermee!

delinquente
11 June 2006, 21:53
Hallo

Heb een laptop gekregen packard bell Pentium4
Ik denk dat de voeding stuk is (start niet meer op)
Wens hem dus te openen en eventueel onderdelen te recupereren
Ben dus al begonnen en alle vijzen die er te zien zijn te verwijderen
maar het lukt me niet om de onderplaat te verwijderen
Kan er me iemand helpen , wens hem te demonderen niet af te breken:)

groetjes

is dat niet riskant om een laptop te demonteren? Stelde voor dat er van materiaal afkrakt:shocked: , dan kan je die niet terug in elkaar steken. Met desktop's in elkaar steken, daar heb ik wel ervaring mee, is ook wel redelijk makkelijk. Maar nen laptop daartegen:wtf:

Marshall
12 June 2006, 07:43
Dit heb ik al eens eerder geplaatst, zie eens deze link onder mijn nick uitleg over hoe men een laptop demonteerd of open kan doen, doch 'k zeg er bij wees voorzichtig, iedere laptop is anders in mekaar gevoegd.

suc6 http://www.ivanhoejupiler.be/showthread.php?p=140119#post140119

dannyma
12 June 2006, 09:06
hallo ,
heb gisteren nog in een laptop en nieuwe cdrom moeten plaatsen en heeft me 6 uur geduurd voor ik het kon .
goed kijken en logisch redeneren is de boodschap .
en als het niet los komt verder kijken en niet verder aan trekken want dan weet je wat er gebeurd .
groetjes danny ,

Jan8714
12 June 2006, 19:14
Ik heb mijne laptop al meermaals open geschroeft en gelijk gij het beschrijft klinkt het mij dat ge gewoon u batterij enzo er eens volledig uit moet halen allez zo deed ik da bij mijn vorige laptop. Onderplaat eraf, en de dikke Batterij ff van zijn contact af halen en toen ik die dan terug wilde opstarten lukte da goed. Kheb nooit geweten wat er scheelde maar het werkt nog altijd heb ik gehoord.
Nu kweenie hoe da zit bij PB, als ge nog garantie hebt laat dan ff checken door uwe verkoper eerst want ze kunnen daar wel moeilijk om doen. Ik heb mijn laptop dan wel ook al meerdere keren eens opengedaan maar ik heb één keer moeten binnendoen en die hebben niks gezegd van da ik er zelf aan zou gesleuteld hebben.

Groeten Ik hoop voor jou dat het lukt.
Wees wel voorzichtig met kleine elementjes.

Louis
14 June 2006, 19:31
Hallo

Bedankt voor jullie reacties
Laptop is gedemonteerd en niet afgebroken is vrij simpel
Ge moet het plaatje waar de start knop inzit los maken is wel zonder schroeven is met klipsjes , daar onder zitten de drie vijzen van de CPU waardoor de onderplaat loskomt dan toetsen bord los maken en alles komt los

groetjes

Snuifje
14 June 2006, 19:56
oke hij is nu open dat is netjes maar nu nog de goede onderdelen krijgen.. want er zijn zoveel modellen etc.. ik hoop dat je de goede te pakken kan krijgen ;)

eventure
15 June 2006, 21:25
Wat ga je nu met de onderdelen doen?

Milo
16 June 2006, 12:33
Mijns insziens ligt het ook aan de baterij.
Wat met ge altijd eerst checken ....... ?
* Haal er u baterij(en) uit en probeer te booten enkl op netstroom... Lukt dat : Analyse : Baterij of kapot of de contactjes zijn vervuild......
*** Wat doe je als u contactjes beetje vervuild zijn ? gewoon afkuisen , zodat ze weer blinken se ...
Probeer altijd zoiets , want euhm zoals hierboven al beschreven : nu zijt ge u garantie kwijt en kon ge eventueel breuken hebben gemaakt.
En euhm de voeding , daarvoor moet ge u laptop toch niet openvijzen ..... De voeding is extern ( Adapter) ... dus euhm ......???
Succes ;)