Volledige versie bekijken : T'één oft ander ?



brecht256
22 June 2006, 22:29
Teneerste en vooral wil ik iedereen hallo zeggen :)
Dit is mijn eerste post op dit forum, maar heb al veel nuttige dingen gelezen!

Waarvoor deze post?

Gezien ik volgend jaar naar de hogeschool ga zit er een laptop in de lift.

Nu bied de school deze aan :

DELL LATITUDE 120L


Een full Centrino toestel: state of the art in laptop technologie: optimaal voor DRAADLOOS werken en met een batterij autonomie van meer dan VIER uur, zelfs bij zware belasting
Breedbeeld (widescreen) scherm 15,4" WXGA LCD
Mobile processor: M 740 met een snelle front side bus: 533 Mhz
2 x 512 MB DDR SDRAM geheugen
Harddisk: 60 GB IDE 5.400 rpm
Zeer volledig qua connectiviteit: zowel telefoonmodem, Ethernet kaart als WI-FI kaart zijn ingebouwd
Draadloze netwerkkaart (WI-FI) van de laatste generatie voor supersnel dataverkeer: 56 Mbps (g-standaard ipv 11 (b-standaard)
Met 8 x DVD +/- RW drive
Een grote draagtas waarin naast de laptop ook plaats is voor bv schrijfgerief en boeken
Supersnel ladende batterij 6 cell 56 WHr LI-Ion
Zeer stevige behuizing
Drie jaar on-site "next business day" garantie: het toestel wordt naar keuze bij jou thuis of op de laptopdienst hersteld. Er is een service center aanwezig op de campus waarvan je uiteraard gratis gebruik kan maken. Aan de prijs van : 799 euro (incl BTW, garantie en draagtas)


Ik ben ook niet bepaald dom op het vlak van pc's en zie ook wel dat dit een degelijke pc is voor deze prijs.
Wel viel het mij op dat het geheugen geen DDR2 is en dat der geen grafische kaart vermeld is ? Maar ik verwacht dat deze onboard is ? in dit geval 128mb?

Maar zijn jullie content van Dell? of veel problemen mee?

Beter een andere laptop kopen van een ander merk ? vb Acer?

Alvast bedankt!

groetjes
Brecht :bow:

Nikolas
22 June 2006, 22:44
Klik eens op deze link :p (http://tweakers.net/nieuws/43129/Spontane-zelfontbranding-Dell-laptop-gemeld.html)

vanic
23 June 2006, 09:15
je moet maar eens gaan zien op de site van Dell( bij zakelijke notebook)

in deze laptop zit DDRII geheugen ... is het inderdaad een onbaord grafische chip...

en is de prijs eigenlijk zeker niet slecht...

eventure
23 June 2006, 10:07
Klik eens op deze link :p (http://tweakers.net/nieuws/43129/Spontane-zelfontbranding-Dell-laptop-gemeld.html)

1 laptop op de zovelen is echt geen ramp hoor! Kan evengoed een fout van de gebruiker zelf zijn...

De laptop die je zou willen kopen is idd niet duur, en voor een student zeker goed!
Wat ga je studeren by the way?

mvg
Robbe

brecht256
23 June 2006, 11:48
Jah die ontplofte flapflop was gwn toeval hé, was toevallig een Dell :D

Ah ivm het met geheugen, dan staat het verkeerd geinformeerd op de site van de school.

Verder gaan er met de pc toch geen zware programma's zoals autokat op gebruikt worden, maar vooral tekstverwerking, internet en msn.

Ik ga op de Provinciale hogeschool voor de richting verpleegkunde.

Tzal dan zeker de Dell worden, ook vanwege de service... enkele dagen zonder is zeer vervelend!

Merci!

Kokki
23 June 2006, 17:33
Ik zou hem daar wel durven kopen hoor. De service die je op school erbij krijgt is wel gemakkelijk, vooral omdat je wellicht ook met het blackboard moet werken en al de instellingen die je daarvoor moet doen zijn natuurlijk netjes uitgelegd voor die laptops. Voor andere laptops zijn die handleidingen er meestal niet.