Volledige versie bekijken : games toch spelen met een niet ondersteunde kaart

nielsvandesype
24 juni 2006, 11:07
Hiervoor kan je 3d-analyze gebruiken.
Wat is 3d-analyze?
3d-analyze is een emulatietool om games te doen denken dat er wel een kaart insteekt die ondersteund wordt. Bv je hebt een geforce 4 mx wat een direct x 7.0 kaart is zonder pixel en vertex shader 1.1 support. Dan gaan de meeste games niet werken. Met 3d-analyze maak je een speciaal bestand aan om het spel toch te kunnen spelen. Let op niet alle games werken en knappe graphics moet je ook niet verwachten. het beste is wel om een nieuwe kaart te kopen.
Hier kan je het downloaden : http://www.3dcenter.org/downloads/files/cb46p71/3d-analyze.zip

Hellgamer
2 juli 2006, 00:07
:) Thx hele mooie post! Deze zou eigenlijk als belangerijk moeten worden aangevinkt vind ik :good:

MartijnVDD
3 juli 2006, 16:55
Heb het geprobeerd, maar weet niet wat ik moet doen na de installatie.
Je kan een spel selecteren en een hoop dingskes aan- of uitvinken en als je op run klikt start hij het geselecteerde spel...
Wat moet ik aanvinken enz..?

nielsvandesype
6 juli 2006, 22:16
Je moet eerst een speciaal bestand aanmaken. Dus eerst moet je kiezen voor select. Dan moet je alles wat er onder pixel en vertex shader staat aanvinken. Ook alles bij z-buffer en performance options,hardware limits (cap bits). Het hangt ook af welke onderdelen je kaart niet ondersteund.