Volledige versie bekijken : dvd probleem



kwakkwak
29 May 2005, 14:06
Ik heb sinds gisteren een externe dvd brander gekocht aan te sluiten via usb aansluiting. Merk liteon 16X double layer. Ik heb dan cyberlink power dvd 5 geinstalleerd en nero vission express.

Als ik nu de dvd brander aanluit wordt hij wel herkend maar geeft men de melding snel usb apparaat aangesloten op traag usb apparaat. Dus waarschijnlijk bedoelt men dat het een snelle brander is. De werking zou gaan maar wel trager volgens de usb poort.

Ik zoek nu bij nero vision express waar ik dvd's kan kopieren en branden maar vind dit nergens. Het gaat enkel over video omzette naar dvd.

Zou het apparaat werken na de mededeling van dat traag gaan?

Hoe moet ik nu branden?

Wie kan mij helpen?

greetz

AMD
29 May 2005, 14:18
De melding die je krijgt heeft te maken met het USB poort type.
De brander gebruikt USB 2.0 en jouw pc heeft nog altijd USB 1.1. Dus de brander zal zeker werken maar aan 1.1
Je kan bv wel een nieuwe USB 2.0 kaart laten bijplaatsen, dan zou het moeten lukken maar das dan wel weer extra € uitgeven. Een andere oplossing is hier niet voor.

AMD

kwakkwak
29 May 2005, 14:22
De melding die je krijgt heeft te maken met het USB poort type.
De brander gebruikt USB 2.0 en jouw pc heeft nog altijd USB 1.1. Dus de brander zal zeker werken maar aan 1.1
Je kan bv wel een nieuwe USB 2.0 kaart laten bijplaatsen, dan zou het moeten lukken maar das dan wel weer extra € uitgeven. Een andere oplossing is hier niet voor.

AMD

thx amd en het programma, kan je mij daar bij helpen?

HJeb het gehoord in de winkel dat ik wel een usb2 kaartje kan bijsteken en da kost eigenlijk niet zo veel. Voor 2 poorten 15 Euro

greetz

AMD
29 May 2005, 14:31
thx amd en het programma, kan je mij daar bij helpen?

HJeb het gehoord in de winkel dat ik wel een usb2 kaartje kan bijsteken en da kost eigenlijk niet zo veel. Voor 2 poorten 15 Euro

greetz
Het programma: voor te kopieren, daar zal je nero burning rom voor moeten gebruiken, niet de vision express.
Je start burning rom, sluit het eerste dialoogvenster en je kiest nieuw/new
Dan verander je linksboven CD naar DVD en kies kopie/copy en dan kan je gewoon een dvd kopieren. Om data DVD's te kopieren zou dit wel goed werken maar voor films gebruik ik DVD shrink of DVDxCopy van 321 studios.
Deze 2 werken veel doeltreffender dan Nero.

Het USB kaartje: tja 15 euro is natuurlijk niet veel maar het is natuurlijk weer een extra kost om dat andere apparaat correct te doen werken, en prijzen zijn verschillend van winkel tot winkel.

AMD

Kokki
29 May 2005, 14:38
Bij nero kan je ook de recorder kiezen (vierde tab recorder). Als deze toevallig op een interne CD schrijver staat, dan gaat dat ook niet werken.

Succes

kwakkwak
29 May 2005, 15:18
Het programma: voor te kopieren, daar zal je nero burning rom voor moeten gebruiken, niet de vision express.
Je start burning rom, sluit het eerste dialoogvenster en je kiest nieuw/new
Dan verander je linksboven CD naar DVD en kies kopie/copy en dan kan je gewoon een dvd kopieren. Om data DVD's te kopieren zou dit wel goed werken maar voor films gebruik ik DVD shrink of DVDxCopy van 321 studios.
Deze 2 werken veel doeltreffender dan Nero.

Het USB kaartje: tja 15 euro is natuurlijk niet veel maar het is natuurlijk weer een extra kost om dat andere apparaat correct te doen werken, en prijzen zijn verschillend van winkel tot winkel.

AMD

Beste amd,

ik heb nu juist dvd shrink erop gezet, ik heb een handleiding gezocht. Maar met dit prog moet je eerst een backup maken op je harde schijf. Ik heb de mogelijkheid om reechtsreeks te kopieren aangezien ik al een dvd rom heb steken en dat het nieuwe gedeelte toch erbuiten steekt. Is dit mogelijk met dit prog of een ander prog.

Alvast allemaal heel hard bedankt voor de snelle reacties

AMD
29 May 2005, 15:26
DVD shrink werkt denk ik altijd via een "tijdelijke" backup op je hdd omdat die uw film ook een beetje compresseerd om het passend te maken voor een dvd schijfje. Meteen rechtstreeks branden is dus uitgesloten en is trouwens ook uit den boze want als je een film kopieert die net iets groter is dan een standaard dvd schijf dan heb je prijs en is je dvd'tje om zeep. Voor data dvd's kan je dat natuurlijk doen via cloneDVD of nero maar voor films zou ik altijd via een tussenstap werken met zoals ik al heb aangehaald dvd shrink of dvdxcopy

AMD

kwakkwak
30 May 2005, 12:20
Nu zit ik een beetje vast met dvd schrink. Heb de cd rom eerst gebackt op mijn harde schijf via mijn externe dvd writer en deze staat nu op mijn schijf. Maar als ik lees zou deze nu direvct moeten beginnen branden. Dit doet hij niet hoe kan ik dit oplossen?


Wat moet ik doen??

greetz