Volledige versie bekijken : Haperingen bij De Sims 2
MartijnVDD 17 juli 2006, 19:18 Heb nu 1GB RAM-geheugen en had gehoopt dat daardoor de haperingen wel zouden verdwijnen, maar niets is minder waar.
Het laden gaat vlotter enz., maar als mijn sim zich gaat douchen of naar het toilet gaat, begint het spel héél traag te draaien en te haperen.
Ook bij de optie om een eigen familie te maken begint alles traag te werken en te haperen...
Wat kan ik hier nog meer aan doen?
Hellgamer 18 juli 2006, 13:32 hoe zwaar is je CPU?
en je hdd zal wel zwaar genoeg zijn denk ik
zijn Specs :
Manufacturer: MEDIONPC
Processor: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.00GHz
Memory: 256MB RAM
Hard Drive: 40 GB
Video Card: NVIDIA GeForce4 MX 460 (Microsoft Corporation)
Monitor: Standaardbeeldscherm
Sound Card: SB PCI
Speakers/Headphones:
Keyboard: USB-hoofdhub
Mouse: USB-hoofdhub
Mouse Surface:
Operating System: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 2 (2600.xpsp_sp2_gdr.050301-1519)
Staat uw Hd niet te vol ?????
Maar ik heb dit ook al eens gezien bij mijn ex haar ouders ....... daar heeft da Spel de Graka om zeep geholpen van nen Acer ... op nog géén jaar tijd
bij mij trekt sims2 prima zonder haperingen..
heb je niet wat teveel processen op de achtergrond?
davy 849 19 juli 2006, 18:14 hep sims 2 ook had dat probleem ook op begin maar na opnieuw instaleren was dat weg misschien moet je dat eens proberen.
Probeer eens PCMark (http://www.futuremark.com/download/pcmark05/), één van de betere benchmarks voor je pc. Het programma geeft je computer een score in punten en geeft de zwaktes en sterktes van je systeem weer. De link is naar de gratis Basic editie, die bevat iets minder functies dan de betalende Advanced versie ;)
Toen ik het spel had, had ik ook haperingen :) na herinstallatie waren die van de baan ;)
MartijnVDD 21 juli 2006, 13:49 Eerste poging: herinstallatie... (verslag volgt) :p
EDIT: Heb het spel opnieuw geïnstalleerd, maar het spel blijft haperen...
MartijnVDD 21 juli 2006, 17:25 @ Jelle: kan niet goed aan dat PCMark ding uit...
Eerst vraagt hij om een encoder te installeren, als ik dit dan doe, zegt hij nog steeds dat ik die encoder moet installeren. :s
Ik druk dan maar gewoon op Run PCMark, mijn scherm wordt zwart en dan zie ik precies een trappenhuis waar allemaal dozen naar beneden vallen. :s
Daarna zie ik allemaal transparante, dansende kadertjes en vervolgens krijg ik de melding dat hij het proces heeft onderbroken en krijg ik een scherm met de volgende melding:
System suite must be selected and run to obtain a PCMark score.
en een knop met "Online ResultBrowser" erop.
en nog 3 knoppen waarvan de middelste niet aangeklikt kan worden. Op de eerste staat "Details" en op de 3de "Save as..."
Hellgamer 21 juli 2006, 19:41 hmm volgens mij heb je toch te veel processen openstaan hoor :)
nielsvandesype 25 juli 2006, 13:28 Probeer het volgende eens uit:
Herstart je pc en druk VOOR de windowsblokjes op de f8 toets en kies voor veilige modus. Log je dan in met de administratoraccount. Ga vervolgens naar start,alle programma's,bureau-accessoires,systeemwerkset,schijfdefragmentatie en kies voor defragmenteren. Dit kan een hele tijd duren. Dit hangt af vd groote van je hd en ook hoe vaak je schijfdefragmentatie gebruikt hebt.
Vervolgens kies bij systeemwerkset voor de optie schijfopruiming.
Herstart je pc.
Het probleem kan ook door je kaart komen dit is maar een direct x 7.0 kaart. Maar ze is wel ondersteund. Dus mij lijkt het dat de driver te oud is of verkeerd geïnstalleerd is. Om dit te controleren doe dit ga naar start,uitvoeren,typ hier dxdiag druk op enter en ga naar het tabblad beeldscherm en vertel mij wat er bij datum staat. Zijn alle directx functies ingeschakeld? Doe ook de directdraw en direct3d tests? Wat is het resultaat?
Kan ook komen door teveel processen hierkan je zien of ze noodzakelijk zijn of niet: http://www.processlibrary.com/
MartijnVDD 25 juli 2006, 14:53 Datum: 15/01/2002
Dit stond bij opmerkingen na de tests:
<DIR>Bestand nv4_disp.dll is niet digitaal ondertekend, wat betekent dat het niet is getest door Microsoft Windows Hardware Quality Labs (WHQL). U kunt een door WHQL ondertekend stuurprogramma eventueel via de fabrikant van de hardware verkrijgen.
DirectDraw-testresultaten: Alle tests zijn gelukt.
Testresultaten van Direct3D 7: Alle tests zijn gelukt.
Testresultaten van Direct3D 8: Alle tests zijn gelukt.
Testresultaten van Direct3D 9: Alle tests zijn gelukt.
</DIR>
nielsvandesype 25 juli 2006, 20:59 Dat is wel een heel oude datum. De drivers zijn nooit geüpdate geweest. Download hier de nieuwste drivers: http://www.nvidia.co.uk/object/winxp_2k_91.31_uk.html
Verwijder EERST je vorige drivers ga naar start,uitvoeren,typ hier devmgmt.msc druk op enter open het plusteken voor beeldschermadapters klik dan met je rechtermuisknop op het icoon van je 3d-kaart en kies voor installatie ongedaan maken. Herstart je pc en installeer de zonet gedownloade drivers.
MartijnVDD 25 juli 2006, 21:10 Kan ik de verwijderde drivers terug downloaden, want heb nieuwe drivers al eens geprobeerd en toen had ik daar problemen mee gekregen...
nielsvandesype 26 juli 2006, 15:11 Dat is wel vreemd hoor. Dat zijn officiële drivers. Je kan die drivers nog downloaden hoor: http://www.medion.com/nl/dutch/service/frame/top.htm?stuurprogrammas_en_updates/updates.htm
Gewoon het type van je medion pc ingeven. Vind je het niet meer dan staan de drivers ook op de medion cd-rom.
MartijnVDD 26 juli 2006, 16:13 Ik ga het één van deze dagen eens proberen.
In ieder geval bedankt!
|