Volledige versie bekijken : Headset op Linux



Nikolas
30 July 2006, 19:56
Ik krijg dus mijn headset wel werkende in linux, alé ja, 't is te zeggen. Als ik de lijningang bij de geluidsinstelling hoor ik hem rechtstreeks op mijn boxen, zoals ik gewent ben, maar in CS 1.6 krijg ik hem niet werkende, wat moet ik installeren of doen.

't Is een Logitech Precision Gaming Headset:
http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/BE/NL,CRID=103,CONTENTID=9523

Snakey
30 July 2006, 22:26
Kan je hem niet aansluiten op je boxen?

smurfslover
31 July 2006, 04:09
maar in CS 1.6 krijg ik hem niet werkende, wat moet ik installeren of doen.

Wat is CS 1.6 en wat is de bedoeling van de headset sluit je die normaal niet gewoon op de lijnuitgang van je geluidskaart aan en op de ingang voor de micro?

Goldie
31 July 2006, 09:04
Wat is CS 1.6 en wat is de bedoeling van de headset sluit je die normaal niet gewoon op de lijnuitgang van je geluidskaart aan en op de ingang voor de micro?

CS1.6 is een game, counterstrike 1.6.
Ligt dat niet gewoon aan je configuratie binnenin CS? Ik heb enkel CS source, dus weet niet hoe de config in CS1.6 eruit ziet

nojs
31 July 2006, 10:04
Wat is CS 1.6 en wat is de bedoeling van de headset sluit je die normaal niet gewoon op de lijnuitgang van je geluidskaart aan en op de ingang voor de micro?

Ik kan het weer niet meer opstarten :damn: weer mijn aller eerste fout melding van
Xserver bla bla ... :sad: :cry::cry:

Nikolas
31 July 2006, 10:38
Ik heb normaal geluid, maar als de microphone test doe bij CS dan ziet die geen inkomend geluid.

Snakey
31 July 2006, 13:22
Gaat je microfoon in gnome zelf wel? Bv. op amsn of Ekiga of je geluidsrecorder?

Nikolas
31 July 2006, 18:28
Geluidsrecorder ziet ook niets :cry:

Snakey
31 July 2006, 19:52
Kijk eens als je microfoon geselecteerd staat in volumeregeling (dubbelklikken op je speaker, naast je systray)
Als je je microfoon niet vindt, dan kan je via Bewerken > Voorkeuren, meer uitvoerkanalen selecteren.

Nikolas
31 July 2006, 20:22
Kijk eens als je microfoon geselecteerd staat in volumeregeling (dubbelklikken op je speaker, naast je systray)
Als je je microfoon niet vindt, dan kan je via Bewerken > Voorkeuren, meer uitvoerkanalen selecteren.

Goed, ik heb de fout gevonden en 'k heb geluid in de geluidsrecorder, echter nog altijd gene gekregen in CS :(

Snakey
1 August 2006, 09:55
Heb cs niet, dus kan dat niet echt controleren. Maar als je het in cedega geïnstalleerd hebt, was de test goed voor ALSA & OSS Sound?

Nikolas
1 August 2006, 11:36
Heb cs niet, dus kan dat niet echt controleren. Maar als je het in cedega geïnstalleerd hebt, was de test goed voor ALSA & OSS Sound?

Test volledig OK

Snakey
2 August 2006, 17:06
Probeer dit eens:

gedit ~/.asoundrc
en plak er het volgende in, en log uit en meld je opnieuw aan en test de microfoon nog eens in cedega:

pcm.snd_card {
type hw
card 0
}
pcm.dmixer {
type dmix
ipc_key 1024
ipc_perm 0660
slave.pcm "snd_card"
slave {
period_time 0
period_size 1024
buffer_size 8192
}
bindings {
0 0
1 1
}
}
pcm.dsnooper {
type dsnoop
ipc_key 2048
slave.pcm "snd_card"
bindings {
0 0
1 1
}
}
pcm.duplex {
type asym
playback.pcm "dmixer"
capture.pcm "dsnooper"
}
pcm.!default {
type plug
slave.pcm "duplex"
}
pcm.dsp0 {
type plug
slave.pcm "dmixer"
}
ctl.dsp0 {
type plug
slave.pcm "snd_card"
}
ctl.mixer0 {
type plug
slave.pcm "snd_card"
}
Als het niet werkt, verwijder dan dat bestand terug:

rm ~/.asoundrc

Nikolas
2 August 2006, 21:18
Heeft niet mogen baten, volgens mij heb ik nog drivers nodig, want ik hoor gekraaak in mijn boxen, waar ik die in windows niet heb, met dezelfde dingen aangesloten e.d.