Volledige versie bekijken : Freespire



pitbull.spikey
13 August 2006, 20:57
Linux heeft besloten om voor het grote publiek te gaan met een besturingssysteem zoals windows.De versie is gratis te downloaden op deze link http://wiki.freespire.org/index.php/Download_Freespire

smurfslover
13 August 2006, 21:58
Ten eerste: Freespire is slechts één van vele linux-distributies en hun visie is niet bepalend voor andere linux-distributies.
Ten tweede: Linux is geen besturingssysteem zoals windows en zal 't ook nooit zijn. Freespire heeft alleen een werkomgeving die voor de windows gebruiker makkelijk aanvoelt.
Ten derde: spreek nooit over linux als een geheel maar zie het als een verzamelnaam van verschillende distro's met elk hun eigenheden.
:)

pitbull.spikey
13 August 2006, 22:54
Ten eerste: Freespire is slechts één van vele linux-distributies en hun visie is niet bepalend voor andere linux-distributies.
Ten tweede: Linux is geen besturingssysteem zoals windows en zal 't ook nooit zijn. Freespire heeft alleen een werkomgeving die voor de windows gebruiker makkelijk aanvoelt.
Ten derde: spreek nooit over linux als een geheel maar zie het als een verzamelnaam van verschillende distro's met elk hun eigenheden.
:)


Ten eerste: ik zet dit op het forum om(dacht ik) de mensen het net beter te leren kennen en de mogelijkheden van linux en het internet duidelijk te maken
Ten tweede : ik weet niet waar je agressie vandaan komt ze pinguin door dit te posten
Ten derde : ik laat mij zeker niet afblaffen door ne smurflover
Ik probeer gewoon te helpen maar als je iedere x zo een reaktie heeft tja dan denk ik dat er niet veel post zullen gebeuren

GuntherS
13 August 2006, 23:40
Gezien de smiley op het einde, lijkt het me niet de bedoeling om je af te blaffen hoor pitbull.spikey ;)

Bedankt voor de link, is zeker handig voor de mensen die twijfelen om over te stappen aangezien alles een beetje makkelijk gemaakt is voor de Windowsgebruikers.

Snakey
14 August 2006, 01:24
Je mag gewoon geen verkeerde opvatting hebben over GNU/Linux, dit is een ander besturingssysteem. Wil je een alternatief OS, maar met dezelfde mogelijkheden & gebruiksgemak van Windows, dan zit je met GNU/Linux verkeerd. Een alternatief hiervoor is ReactOS (wat nog steeds in kinderschoentjes staat). GNU/Linux op de desktop kan wel dienen voor personen die:

Wat beter overweg kunnen met de pc (Gentoo)
Nieuw zijn op gebied van pc's of gewone pc-gebruikers die eens wat nieuws willen proberen (Mandriva/Linspire/Ubuntu)
Veiligheid/stabiliteit als prioriteit stellen (Debian)
Zakelijk gebruik, voor werknemers in bedrijven/overheid (SLED/Fedora)


Wat tussen haakjes staat is eigenlijk slechts een voorbeeld, natuurlijk past bijna elke distributie bij ieder puntje.

Je kan natuurlijk een GNU/Linux-besturingssysteem uittesten/gebruiken omdat je van windows af wilt, maar wanneer je een distributie zal beginnen te vergelijken met Windows, dan zal je waarschijnlijk snel afhaken, en veel "gebreken zien", omdat het eigenlijk anders werkt. Daarom dat smurfslover zo reageert :). Anders wil namelijk niet zeggen dat het slechter is (of beter)

Nog een kleine rechtzetting over smurfslover derde puntje:
Als het over de volledige distributie gaat, of als verzamelnaam voor de distributies is de juiste benaming GNU/Linux, maar Linux-distributie of Linux-gemeenschap klopt wel, alleen afgekort is het GNU/Linux.
Linux is eigenlijk slechts een kernel.

smurfslover
14 August 2006, 09:34
@ pitbull.spikey: Ik had niet de bedoeling je af te blaffen wou alleen even wat bijsturen. Veel mensen hebben het over 'linux' maar beseffen niet dat dit eigenlijk maar de kernel is. Veel windows-gebruikers hebben nog maar nauwelijks iets gehoord over linux en weten dus ook niet dat er zo veel verschillende besturingssystemen zijn die gebruik maken van de linux-kernel.
Als een windows-gebruiker overstapt naar linux met als doel windows te vervangen en verwacht dat het beter gaat werken keert hij/zij vaak heel snel naar windows terug.
Wat de mensen van Freespire doen is eigenlijk niets meer dan een aantal functies aanbieden die voor de windows-gebruikers makkelijker te begrijpen zijn maar daarom heb je nog geen besturingssysteem zoals windows. Ze proberen alleen de grens wat lager te leggen voor beginners op GNU/Linux.

En doe gerust verder met nuttige posts, van mij mag iedereen linux uitproberen maar ik zou je toch annraden om eerst zoveel mogelijk over linux te weten te komen voor je eraan begint. :)

zoom
15 October 2006, 00:17
helemaal mee eens.heb freespire via cd laten draaien en was wel boeiend.
alleen:beperkte gaming mogelijkheden,een heel gedoe iets te installeren,niets te vinden om een bin-cue image te openen (niet schrijven),enz..
internet en mail was ok.open office ook ok.

de grootste struikelblok voor mij was,zoals bij zovelen,het missen van het gebruiksgemak van de gangbare windows programma's die we o zo vanzelfsprekend vinden.
ik ben zelf afkerig van de windows politiek maar ik denk dat zonder windows er veel minder pc's verkocht zouden worden of de programmamakers zouden zich echt op linux moeten richten.