Volledige versie bekijken : laptopbatterij



0jisan_Buba
23 August 2006, 16:53
Beste,

Ik heb een IBM laptop T20. Hiervoor heb ik een nieuwe batterij gekocht en er in gestoken. Na 6 uren in de laptop gaf hij aan dat hij nog maar 5% resterende capaciteit had terwijl ik heel de dag de laptop op stroom heb laten staan. Hoe komt dit dat de batterij geheel ontladen wordt. Nu kriijg ik hem niet meer opgestart. Toen hij nieuw was was hij voor 60% gevuld.

Met alle dank

Milo
23 August 2006, 17:16
* Trek u baterij eruit .... Wel zorgen dat de stroom aafstaat en de pc uit staat !
* Neem een beetje schuurpapier en wrijf eens over de ijzeren verbininsstukjes op u baterij ....
Stop dan die batterij er terug in ....
Dit euveltje komt véél voor bij T20's alsook bij T28's ..... Komt doordat de contactjes van die baterij geoxideerd geraken ...... Nja ... is een beetje hetzelfde als roest op nen ouden auto ;)

Doe dat ook op de conectorken in u pck'en ......

g_man
23 August 2006, 17:22
Oxidatie op een nieuwe batterij??? :damn:

GuntherS
23 August 2006, 17:27
Kan misschien tijdens het transport voorkomen.
Of tijdens het uitpakken.
Wie weet waar die dozen allemaal terechtkomen..

Milo
23 August 2006, 17:36
Oxidatie op een nieuwe batterij??? :damn:


OP de conector in de pc ook G man ;)

g_man
23 August 2006, 17:38
OP de conector in de pc ook G man ;)

Staat hier nergens bij hé ... :p
* Trek u baterij eruit .... Wel zorgen dat de stroom aafstaat en de pc uit staat !
* Neem een beetje schuurpapier en wrijf eens over de ijzeren verbininsstukjes op u baterij ....
Stop dan die batterij er terug in ....
Dit euveltje komt véél voor bij T20's alsook bij T28's ..... Komt doordat de contactjes van die baterij geoxideerd geraken ......

Milo
23 August 2006, 17:40
Voila se meneer ;)

0jisan_Buba
23 August 2006, 22:38
Heb het zelf wat nagekeken. De adaptor geeft geen warmte als hij in de stroom steekt en verbonden met laptop. Nagekeken met voltmeter, geen stroom te meten vanaf adaptor, dus adaptor stuk vrees ik.
Sorry, maar dit was geen echte hulp. Wel wreed veel dicussie over reactie eerste persoon omtrent connectors. Het ging de mist in.

Nostradamus
23 August 2006, 23:20
0jisan_Buba, rare reactie die je geeft! 23 minuten na je vraag krijg je al een antwoord. Daarna ga je het probleem nader bekijken en vind je de oorzaak van het probleem zelf. Sorry hoor, maar je reactie vind ik heel ongepast.

compuchrisje
23 August 2006, 23:39
Zal maar aanvullen wat sushibuba blijkbaar in de drukte vergeten is: bedankt om even tijd te maken voor mijn probleem G-man en Milo.