Volledige versie bekijken : cd-rom wil niet lezen

Pilote
31 mei 2005, 10:02
hallo,:help: :help: :help:
ik heb een klein problem met mijn cd-rom.
als ik een cd insteekt voor te lezen of iets instaleren blokkeert de pc !

wie kan mij helpen ?

Roger
31 mei 2005, 12:45
doe het eens via computer en dan cd verkennen en dan setup?
dat zou moeten helpen denk ik.
Roger

Pilote
31 mei 2005, 17:28
lukt ook niet via die manier roger.

jurgenv
31 mei 2005, 17:31
ik denk dat autorun dan vastloopt... kan je niet via taakbeheer het proces autorun.exe kunt beeindigen :confused:

Dirkske
31 mei 2005, 18:03
Als je niet wilt dat de cd die je in je cd rom steekt automatisch op start gewoon alvorens de cd-rom dicht te doen op shift toest drukken (blijven drukken als je de cd-lezer laat dicht gaan) dan start hij niet op de cd-rom.

Doet hij dit met alle cd-roms die je er in plaats (vastlopen) ??

Of Alleen met die ene cd-rom dan kan het zijn dat die cd-rom beschadigt is, doet hij het met meerder cd-roms dan vrees ik dat uw lezer er het bijltje bij neer heeft gelegd.

Pilote
31 mei 2005, 18:16
Als je niet wilt dat de cd die je in je cd rom steekt automatisch op start gewoon alvorens de cd-rom dicht te doen op shift toest drukken (blijven drukken als je de cd-lezer laat dicht gaan) dan start hij niet op de cd-rom.

Doet hij dit met alle cd-roms die je er in plaats (vastlopen) ??

Of Alleen met die ene cd-rom dan kan het zijn dat die cd-rom beschadigt is, doet hij het met meerder cd-roms dan vrees ik dat uw lezer er het bijltje bij neer heeft gelegd.

Heb de pc een moment gehad van een vriend om die volledig na te zien.
Alles werktte, moment dat hij hem terug bij hem thuis aansluit en alles na kijkt speelt er ggen enkele cd meer af.:heenweer:

Dirkske
1 juni 2005, 16:30
vrees dat de cd-lezer dus naar de vaantjes is da's nu niet zo'n een grote kost om hem te vervangen ze geven ze bijna weg voor niets.

Het kan zijn da hij het tijdens het vervoer zwaar te verduren heeft gekregen. Niets is voor eeuwig gemaakt hé.

broske
1 juni 2005, 16:36
Haal hem er eens uit en maak de lens eens schoon.
Ik vrees dat je voor de rest niet veel kan doen.
Probeer ook eens een ander stekkerblok, soms wil een slecht aarding ook wel eens problemen geven.

kwakkwak
2 juni 2005, 22:03
Als je wilt, ik heb er nog eentje liggen die nog werkt. Je mag hem gerust hebben. Laat maar iets weten pilote via pm

greetz

Pilote
4 juni 2005, 00:01
Als je wilt, ik heb er nog eentje liggen die nog werkt. Je mag hem gerust hebben. Laat maar iets weten pilote via pm

greetz

je heb een pm. :crazy: :crazy: :bow: :bow: :bow:

nielsvandesype
4 juni 2005, 17:50
Probeer dit eens ga naar apparaatbeheer en schakel daar het cd-rom station uit herstart je pc en schakel terug. Als dan de cd-rom drive niet werkt is hij wel stuk.

Pilote
19 september 2005, 10:46
probleem is opgelost :cool: (y)