Volledige versie bekijken : Mio 268 of Mio 269 of een tomtom ?



ocraM
31 May 2005, 12:15
Ik ben van plan om me een GPS toestelletje te kopen maar eigenlijk weet ik niet goed welk toestel, ik zal het niet echt veel gebruiken en meestal in Belgie zelf maar ik heb wel horen zeggen als je een vooruit hebt die voorverwarming heeft dat je problemen kan hebben ?

tsjonker
31 May 2005, 19:17
Meestal is het niet voorverwarming, maar een hittewerende voorruit. Dat is nog iets anders. (Ik heb het eesn meegemaakt in een Opel Astra Break, 2e generatie. Heel vervelend: van Belgiƫ tot in Holland met mijn hand af en toe op het dak met de antenne.
Heb je er zo een dan kun je wel nog met een draadloze antenne werken die bv. onder de motorklep geplaatst wordt.

Ikzelf heb een mio 168 (heel tevreden van), voordeel van deze tov de 268 of 269 is dat je er nog iets anders mee kan doen (agenda, games,...)

jana100
2 June 2005, 22:10
Als je een verwarmde of hittewerende vooruit hby is er normaal ter hoogte
van de achteruitkijkspiegel een uitsparing waar je de antennne van de gps
kan hangen, met een zeer goed resultaat.

Clioke16V
3 June 2005, 14:20
En als de ingebouwde antenne niet goed ontvangt kan je nog altijd een externe bijkopen, maar normaal geeft dit weinig of geen problemen. ik kan zelf pda in mijn hand houden onder dak en dan ontvangt die nog.

Heb ook een Mio.

dips
4 June 2005, 20:18
Heb pas een Mio 286 gekocht en rijd met een Ford Galaxy met voorruitverwarming. Met de ingebouwde antenne achter de voorruit: geen probleem met ontvangst.

adwijngaard
5 June 2005, 20:13
Bij de MIO'S wordt een externe antenne meegeleverd.
De mio's hebben ook een optie om ze als wandelaar of fietser te gebruiken ,je wordt dan niet de snelweg op gestuurd. Ik weet niet of de TomTom dat ook kan.

adwijngaard
5 June 2005, 20:15
Bij de mio's word een externe antenne mee geleverd.
Verder hebben de mio's ook een optie om ze als fietser of wandelaar te gebruiken . Je wordt dan niet de snelweg op ge stuurd.
Ik weet niet of de TomTom dit ook kan.

Clioke16V
6 June 2005, 11:21
lol waarom post je dat 2 maal :)

adwijngaard
6 June 2005, 22:09
.
Helemaal geen lol.:verlegen:
Ik kon nergens zien dat de post was gelukt ,en heb het daarna opnieuw gedaan.
Eentje daarna verwijderen lukte ook al niet.

De 268 die ik sinds enkele dagen heb werkt overegens prima.
Zouw ik dan mischien ook auto kunnen rijden zonder in de winter de ruiten schoon te krabben:p

Clioke16V
6 June 2005, 22:56
hehe als je je ruiten niet gaat proper maken ga je sowieso niet ver geraken :d

stefanmiler
7 June 2005, 08:24
Met TomTom5 kan je kiezen bij een route tussen oa snelste, kortste route, te voet, per fiets...

Ben trouwens ook zeer tevreden over mijn mio 168

Clioke16V
7 June 2005, 13:56
ja ma heb al gelezen dat bij tomtom 5 de checkpoint niet goed werkt. dus wacht ik nog even met tomtom5