Volledige versie bekijken : Radeloos over pc



Trax
7 September 2006, 09:49
Ik heb mijn pc nu bijna 2 jaar en hij is al meer onderweg naar de helpdesk en op de helpdesk geweest dan op mijn bureau.

Het begon met dat de cd schrijver geen cd's, alleen dvd's meer kon schrijven. Teruggestuurd onder garantie. (wat nu volgt is een korte versie) Dan was de harde schijf kapot, dan scheelde er weer iets met die schijf (omdat die niet vervangen was) dus weer terugsturen, dan had ik weer serieuze problemen en hebben ze het moederbord vervangen en nu nog steeds scheelt er iets serieus aan.
Zelf denk ik aan de videokaart omdat dat zowwat het enige is dat ze nog niet hebben vervangen.

Als de pc gewoon opstaat gebeurd er niks, in sommige gevallen loop hij gewoon knalvast (bevriest gewoon) zo snel als ik iets doe al is dat maar een groot bestand kopieren, een spel spelen, cinema4D, ... begint hij te razen en loopt ie garantie vast.
Ik heb al alle soorten tools en programma's geprobeerd om te achterhalen waar het probleem kan zitten maar vind niks eigenaardig.

Nu belde een medewerker van Medion mij op en vertelde mij dat ik de aarding op mijn electriciteitslijn moest nakijken. Ik vroeg waarom (omdat daar altijd al pc's gestaan hebben en werkten!) maar hij werd zelfs onvriendelijk en dreigde met een technieker te sturen die ik dan duur zou moeten betalen.

Nu kan dit aan die electriciteit liggen (of wat dan ook!!) want ik ben deze rompslomp al lang heel veel meer dan beu!

PS: het is een Medion pc van de Aldi en ze willen die steeds nog één keer laten maken alvorens mij een nieuwe te geven. (ik ben niet uit op een nieuwe, maar gewoon een werkende pc)

Alvast bedankt.

g_man
7 September 2006, 10:20
Makkelijk laten testen, vragen aan je electriciteitsleverancier om de netspanning te komen nameten,...heb ik ook ooit laten doen omdat thuis met regelmaat de lampen stuk gingen. Wij zaten vlak bij een hoogspanningscabine...en wat je PC betreft, die zal zeker niet tevree zijn met meer dan 230V...

Edit: dat nameten is trouwens gratis...(bij ons toch)

Some_body
7 September 2006, 10:35
Makkelijk laten testen, vragen aan je electriciteitsleverancier om de netspanning te komen nameten,...heb ik ook ooit laten doen omdat thuis met regelmaat de lampen stuk gingen. Wij zaten vlak bij een hoogspanningscabine...en wat je PC betreft, die zal zeker niet tevree zijn met meer dan 230V...

Edit: dat nameten is trouwens gratis...(bij ons toch)

Yeep , yepp klopt , voltage's kunnen s'avondts op lopen tot +- 250 volt:shocked: ,overdag is dat minder omdat der dan meer energie verbruikt word , btw ik weet dat van iemandt die werkt bij Interelectra in Hasselt !!!:good:

Greetss Some_body :bow:

Trax
7 September 2006, 10:38
Merci, dat da ik zeker al eens laten checken.

domino
7 September 2006, 11:55
Als je een monitor hebt met beeldbuis kan het zijn dat de aarding niet goed genoeg is en dat de statische spanning van de beeldbuis al die problemen veroorzaakt

frankiej
10 September 2006, 21:41
spanning maakt niet zoveel uit in dit geval. ik heb ook een medion (8083xl) gehad. eerst de radeon9800 xxl kaduuk, onlangs de hdd kapot. in de hele periode dat ik dat ding had, moest ik hem voor het opstarten eerst "leegmaken" door de stekker eruit te halen en dan enkele keren de aan-knop te drukken. toen de medion hdd crashte heb ik er een western digital ingezet en hoppa het stroom-probleem was ook ineens opgelost. ik bedoel maar.....

overigens heb ik 4 pc's en nog een hoop electronische apparatuur bedrijfsmatig draaien op een spanning van ca. 242 volt op het lichtnet en ca. 410 volt op het krachtnet. ik zit achter een eigen trafo-ruimte van nuon. geen enkel probleem ook niet met lampen.

enne laat die technieker gerust komen meten, als je weigert te betalen heb je je centen toch nog gewoon. het risico wat je dan wel loopt is dat het helemaal gedaan is met de garantie.