italia
1 juni 2005, 00:43
hey iedereen
heb een probleempje
na dat ik een film heb geconverteerd met winavi brand ik deze even op dvd+ rw om hem even te bekijken op tv via mijn dvd speler (ps2)
de film start op maar vertoond over de gans e ljn schokkende beelden precies of je hem in slow motion afspeelt
wie kan me helpen ?
mvg italia
novice
3 juni 2005, 19:31
hello,italia;)
heb net hetzelfde voorgehad,maar niet elke film heeft dit probleem...
mij is het advies gegeven om nero vision express te gebruiken ipv winavi.
zou langer duren maar betere kwaliteit afleveren.
grtz;)
kan goed zijn dat hij met nero nog harder schokt dit probleem had ik ook en nu nog steeds heb hier nog steeds niets voor gevonden
italia
3 juni 2005, 22:38
ok thnx voor reactie
ik heb dit al met een paar films gehad ik snap dan niet dat ik die film download en dat ik alleen maar reageer op schokkende beelden
en telkens na het converteren
maar ok ik wacht stil af op een positief antwoord dan kunnen we verder
mvg italia
kilroy
3 juni 2005, 22:55
hallo Italia,
kan het zijn dat je misschien niet de juist codecs hebt ? Met het programma GSpot kan je zien of je al dan niet de juist codecs hebt ( te downloaden op www.sectie.be (http://www.sectie.be) ). Of het kan ook zijn dat je teveel codecs op je pc hebt staan, dat kan ook conflicten geven, ik gebruik zelf enkel ffd show, Divx Pro en AC3 filter, al deze codecs vind je ook op sectie.be. En tot hiertoe weinig problemen mee gehad.
greetzz Kilroy
picasso
4 juni 2005, 13:10
het kan ook zijn dat tijdens het converteren de bitrate te hoog staat.
als die te hoog staat krijg je ook schokkend beeld
italia
4 juni 2005, 17:17
en hoe verander je die dan?
en op hoeveel?
kilroy
4 juni 2005, 17:28
in winavi kun je de bitrate niet aanpassen dacht ik ( kan verkeerd zijn ) maar wel de kwaliteit verminderen wat neerkomt op een lagere bitrate, in winavi kun je ook het formaat instellen dacht ik, ntsc, pal of auto, misschien staat daar iets verkeerd, want als je een ntsc formaat afspeeld op en dvd die enkel pal weergeeft, krijg je dan ook niet schokkende beelden ? Weet wel dat als je een avi converteerd naar pal, waarin de frames 23.976 (ntsc) zijn ipv 25.000 (pal) dat je over de hele lijn een schokkende film krijgt, heb dat overlaatst ook eens voorgehad, vandaar
greetzz Kilroy
italia
6 juni 2005, 16:04
ok kilroy maar waar zie ik dat en hoe verander ik deze dan?
kilroy
6 juni 2005, 17:27
heb eigelijk maar enkele keren met winavi gewerkt en was daar uiteindelijk niet zo tevreden over, gebruik nu TMPGenc, is ingewikkelder, maar kwaliteit is beter ( maar ja wat verstaat men onder kwaliteit hé, is voor iedereen verschillend ) maar op deze link :http://www.ondertitels.info/help_view.php?id=57 vind je wat meer uitleg ivm winavi, er staan mooie screenshots bij met de instellingen ed.
greetzz Kilroy
italia
7 juni 2005, 00:03
ok thnx killroy
mvg italia
freaky005
9 juni 2005, 16:53
ik heb ook dit prbleem tegn gekomen en raar maar waar heb ik dit simpelweg opgelost door trager te branden i.p.v 8 X brand ik op 4X
italia
9 juni 2005, 21:19
hey iedereen bedankt voor jullie reactie maar na enkele keren proberen heb ik het eigenlijk voor mekaar gekregen
eerst met winavi converter ging niet
dan met vision express ging ook niet
dan met the filmmachine en jawel is perfect nu
heb heel goed beeld en schokt niet meer
voila thnx en ciao
mvg italia