Volledige versie bekijken : Cute ftp en skynet

Neolke
1 juni 2005, 13:45
Met cute ftp wil ik een website publiceren op users.skynet.be, maar ik krijg telkens de melding 'can't resolve "users.skynet.be"
Heeft iemand hier ervaring mee en wat doe ik fout?
Volgens de handleiding op de website van skynet, doe ik niets verkeerd. Ik vul alles in zoals voorzien in die schermafdrukken. Alvast bedankt !!:bow:

jurgenv
1 juni 2005, 13:49
alles juist ingevuld? login, paswoord?

Mak
1 juni 2005, 13:50
Heb je de besanden die je wil uploaden een html extensie meegegeven ??
En de eerste pagina moet de naam Index.html heten.

Neolke
1 juni 2005, 14:54
Paswoord en login meerdere malen opnieuw ingegeven en goed gecontroleerd.

Die index pagina zal ik moeten controleren. Evenals van die extensie van die bestanden.
Zit nu op mijn werk. Probleem ligt thuis.

Anders nog suggesties waar ik op moet letten?

Neolke
1 juni 2005, 21:16
ok

index.html stond er, rest van de pagina's staat met extensie htm
nog steeds hetzelfde probleem
moeten alle bestanden ook een andere extensie krijgen?

Dirkske
1 juni 2005, 21:33
welk programma gebruik je???

Martijnc
1 juni 2005, 21:36
staat er toch bij
Cute ftp

Martijnc
1 juni 2005, 21:42
dit vond ik ervan

Dit probleem is in hoofdlijn aan twee oorzaken te wijten: in de eerste plaats kan er een verkeerde username of een verkeerd password zijn ingevuld. Controleer deze dus. Bezichtig.nu controleert na het aanmaken van een nieuwe gebruiker of het inloggen werkt, en stuurt u dan een direct gekopieerd-geplakt password op, zodat tikfouten uitgesloten zijn. Er kan natuurlijk altijd een foutje insluipen. De beste oplossing is dan het sturen van een mailtje naar skynet. Het kan echter ook liggen aan het niet beschikbaar zijn van de server. U kunt dit controleren door het statuswindow van het FTP-programma te bekijken. (Omhoogscrollen) Hier staat dan meestal een boodschap zoals 'can't resolve hostname' direct bij het connectie zoeken met de server. (Het 'Can't login' staat dan onderaan.) Ook hier geldt weer: eerst de servernaam controleren. Het correcte ip-adres kunt u aflezen uit het venster in de beschrijving van FTP-programma's. In geval van het buiten werking zijn van de server, zouden wij het op prijs stellen als u een mailtje stuurt

AMD
2 juni 2005, 01:12
Ik denk eerder dat het probleem "can't resolve hostname" te maken heeft met een dns probleem bij skynet. Het kan zijn dat skynet probs heeft met hun servers.
Een collega van mij heeft vorige week ook geen emails kunnen versturen doordat de mailserver van skynet het liet afweten. Mss dat er nu iets gelijkaardigs aan de hand is maar dan met de webservers?

AMD

Neolke
2 juni 2005, 13:24
Kleine nota:
Gisteren geprobeerd met een testpagina te publiceren met frontpage op users.skynet.be
en geen probleem
mijn testpagina stond op die site.
dus ligt het dan toch niet aan die server, maar aan het programma???

AMD
2 juni 2005, 13:58
Kleine nota:
Gisteren geprobeerd met een testpagina te publiceren met frontpage op users.skynet.be
en geen probleem
En hoeveel webservers denk jij dat Skynet heeft? Eéntje maar?
AMD

Dirkske
2 juni 2005, 14:33
Kleine nota:
en geen probleem

Ik ben bij telenet en heb een site gemaakt voor mijn schoon broer en kan die zonder problemen updaten via cuteftp.

Er zal waarschijnlijk ergens een instelling niet juist staan in cuteftp:

ftp host: users.skynet.be

Ftp site User Name: uw gebruikersnaam bij belgacom: bijvoorbeeld: fr897589

Ftp: Site password : da's duidelijkwaarschijnlijk (pasop met hoofd en kleine leters)

Ftp site connection port: 21

Login Type: Normal (kiezen)

Martijnc
2 juni 2005, 17:40
stuur een mail naar skynet zij zullen je wel verder helpen en verdere info geven over gecrashte servers ...

vadeveni
13 juni 2005, 17:24
Moet je ipv users.skynet.be niet als host ftp.skynet.be (ftp://ftp.skynet.be/) invullen ??

Vergeet deze opmerking maar, werkt niet.

piwie999
12 juli 2005, 23:33
Ik typ altijd in: ftp://users.skynet.be

piwie999
12 juli 2005, 23:33
en dan de gebruikersnaam en ww natuurlijk