Volledige versie bekijken : niet opstarten age of empires III

atlantis
5 oktober 2006, 19:18
Noch via de shortcut op het bureaublad, nog via het startmenu, nog via de cdrom wil het spel opstarten, terwijl het vroeger wel deed. De pc is nog precies dezelfde, enkel staat er nu Avast in plaats van Norton......Herinstallatie doet niks uit. Ik vermoed dat de fout bij Avast ligt? Bij proberen te spelen na de herinstallatie , kreeg ik een maal de melding dat de launcher.exe niet te vinden was.......
mijn zoon zou het geweldig vinden als het spel opnieuw werkte!!

ps: Splinter Cell Caos Theory doet het wel nog..........

nojs
5 oktober 2006, 22:11
waar heb je het geinstalleerd

geef eens de eigenschappen van je snelkoppeling

vb: c:/programfiles/bla bla bla

atlantis
6 oktober 2006, 13:26
zal het eerst opnieuw moeten installeren, want ik heb ge gedesinstalleerd omdat ik dacht dat er 1 van de instellingen van Avast zouden moeten aangepast worden voor de installatie. normaal wordt het op de het tweede partitie van de schijf gezet (D:\gamecdroms\Age of impires).
tot zo

atlantis
6 oktober 2006, 14:39
spel dus zopas opnieuw geïnstalleerd. De snelkoppeling verwijst naar: "D:\gamecdroms\Age of emp3\age3.exe"
Er is dus opnieuw niks dat werkt. Heb het spel dus geïnstalleerd met uitschakeling van Avast en spysweeper; helpt dus niks. bij het verkennen van de Cdrom (origineel en dus geen crack), krijg ik bij het klikken op een exefile de vermelding dat er 'binkw32.dll niet te vinden is...en dat zo blijkbaar iets te maken hebben met de 3D van de grafische kaart. Mijn kaart is een Ati Radeon 9600 (R9600XT-VIO)AGP met als driver 6.14.10.6542
Zoals ik al zei, het spel speelde vroeger perfect, het enige dat aan de configuratie van de pc veranderd is, is dat er nu Avast staat ipv norton. ...
fijne vrijdagavond verder

kingtommyboy
6 oktober 2006, 16:55
defragmenteer je computer eens
ik heb dat soms met wow ook dat die niet wil opstarten omdat hij een bepaald gegeven niet vind
start< programmas<bureauaccesoires<systeemwerkset<schrijfdefragmentatie<bureauaccessoires><systeemwerkset><schijfdefragmentatie><bureauaccesoires><systeemwerkset><schijfdefragmentatie>
als je dat nog nooit gedaan hebt kan dat in heb begin wel eens enkele uren duren, maar daarmee is je probleem mischien opgelost</schijfdefragmentatie></systeemwerkset></bureauaccesoires></schijfdefragmentatie></systeemwerkset></bureauaccessoires>

atlantis
9 oktober 2006, 20:30
niet geholpen, en had het ook niet echt verwacht.........