Volledige versie bekijken : wie wil uitleggen hoe je een film op dvd zet?

sniffer
1 juni 2005, 15:35
Wil er iemand mij eens uitleggen hoe je een film op dvd zet? startend van de rar bestanden en eindigen met het branden van de dvd.

Ik heb al meerdere handleidingen van programma's gelezen maar blijkbaar volstaat dat niet.

Ik weet min of meer hoe het moet maar telkens is er iets niet goed. ofwel geen beeld ofwel geen klank of foutmeldingen.

Alvast bedankt.

tsjonker
1 juni 2005, 21:31
1) je pakt alle rar-bestanden uit met winrar
2) volg deze handleiding om je video file om te zetten met NeroVision Express

http://www.weethet.nl/dutch/video_avi2dvd_nerovision2.php

Als je dvd-player div-x ondersteunt kun je ook gewoon met Nero burning het video bestand en de bijpassende srt op een cd'tje branden. Veel gemakkelijker en tijdsbesparend. En de kwaliteit verbetert toch niet als je het video bestand naar dvd converteert.

freaky005
2 juni 2005, 12:36
je pakt je bestanden uit met winrar daarna open je winavi videoconvertor daar kies je voor avi naar dvd , start je ffdshow op en zet je subtitles vast van je film en laat fddshow op de achtergrond aan nu kies je je in winavi naar welke map je de film wilt zetten en klik je ok nu gata hij een preview scherm geven laat die aan staan zodoende je zeker bent dat je subtitles erbij gezet worden wanneer winavi convertor klaar is sluit je dit allemaal af en open je nero en daar kies je voor videobestanden op dvd zetten en dan ga je naar de map waar je de film gezet hebt en selecteer je al die bestandjes naar de linkermap en dan branden

sniffer
2 juni 2005, 15:11
ik heb gedaan zoasl jullie gezegd hebben . Ik dacht trouwens al dat het zo moest en in nve gaat alles goed, preview en alles en bij het branden loopt het mis. is enable to ... een paar foutmeldingen.
Ik heb al alles geprobeerd DVD-r DVD+r DVD+rw gebruikt en soms lukt het branden maar heb ik ofwel geen geluid ofwel geen beeld.

Wat kan ik nog meer doen?
Het gaat over een DVD van Geert Hoste.

sniffer
2 juni 2005, 15:12
Hebben jullie anders nog tips hoe ik een bestand die ik van mijn tv op de pc opgenomen heb (mpg) kan omzetten naar een bestand die gebrand kan worden?

Mijn Pc neemt automatisch als mpg bestand op en ik kan dat blijkbar niet veranderen.

Wie weet raad?

tsjonker
2 juni 2005, 20:02
Je zegt dat het met NeroVision Express goed gaat. Probeer dan eens ipv direct te branden het gecodeerde bestand op te slaan op je hard disk. Ik geloof dat je dat op het einde kan kiezen.
En als het op je schijf staat, probeer dan eens te branden op een dvd.

Kun je niet gewoon het filmbestand op een cd'tje zetten zoals ik eerder gezegd heb? Of herkent je dvd-speler dat niet?

sniffer
3 juni 2005, 13:59
hoe doe ik dat dan juist instellen op cd brandne en welke optie moet ik dan nemen om te branden? en bedoel je dan het avi bestand?

Baloeke
3 juni 2005, 19:22
Heb je wel codecs op je pc geinstalleerd.

Een codec vertelt de computer hoe het de data uit het audio- of videobestand moet interpreteren.

Breng eens een bezoekje aan http://www.zdnet.nl/downloads.cfm?id=38891 en daar kan je misschien je probleem verhelpen

tsjonker
3 juni 2005, 20:58
Je schrijft dan inderdaad het avi bestand op een cd'tje. Je neemt gewoon de cd-rom (iso) en als je eventueel een srt bestand hebt, schrijf je het er gewoon bij. Dan heb je dus een cd'tje met 1 of 2 bestanden.
Als je dvd-speler divx afspeelt heb je heel makkelijk een film gebrand

scorpiocay
4 juni 2005, 00:13
Wil er iemand mij eens uitleggen hoe je een film op dvd zet? startend van de rar bestanden en eindigen met het branden van de dvd.

Ik heb al meerdere handleidingen van programma's gelezen maar blijkbaar volstaat dat niet.

Ik weet min of meer hoe het moet maar telkens is er iets niet goed. ofwel geen beeld ofwel geen klank of foutmeldingen.

Alvast bedankt.ik brand mijn dvd met nero en nog nooit problemen gehad

sniffer
4 juni 2005, 11:30
@baloeke : ik heb die codecs geinstalleerd en Divx to DVD converter ook probeer die nu eens om te zetten. Ik laat dan iets weten

@tjsonker : ik kan dat eens proberen maar ik weet niet op mijn dvd speler dat ondersteunt

@scorpiocay : ik heb al meerdere dingen geprobeerd. maar ik heb ook al een film gebrand zonder veel problemen behalve dat de ondertiteling na een tijd een beetje te vlug ging.
Dvd's met dvd shrink lukt ook. ik heb gewoon problemen met die dvd en om onderdelen te knippen en een mpg bestand te kunnen omzetten om te branden.

Alvast bedankt voor jullie reacties, hopelijk raak ik eruit

sniffer
4 juni 2005, 13:32
ik heb dat avi bestand nu omgezet met divx to dvd converter en krijg enkele VOB bestanden ( met icoon van bxplayer) en IFO bestanden ( met een icoon waar precies geen programma aan gelinkt is.) ik heb deze proberen branden met NVE en dan krijg ik dat " DVD-video plug-in is required en als je op find more about ... klikt moet je dat kopen voor 25 .

Wat moet ik hiermee? Of hoe kan ik die bestanden dan wel gewoon branden?

Ik begrijp het niet goed, is dat eigenlijk zo'n moeilijk proces om een gedownloade film op dvd te krijgen?

kilroy
4 juni 2005, 17:57
hoi, sniffer

alle begin is moeilijk, zelf gebruik ik de handleiding divs --> dvd van sektie b&d ( http://www.sectie.be/) , duurt wel eventjes ( een 4 tal uurtjes), maar het resultaat mag gezien worden.
laat je ook niet afschrikken van de lange handleiding, deze lijkt ingewikkeld, maar na enkele keren heb je deze zelfs niet meer nodig. Ben er zelf in ieder geval zeer tevreden over.
moest je hier nog vraagjes over hebben laat maar iets weten.

greetzz Kilroy

sniffer
5 juni 2005, 17:20
@tjsonker : als ik probeer mijn avi bestand op een cd-rom (iso) te zetten, is dat te groot.
Mijn avi bestand is 1.86 Gb.

Hoe doe je dat dan?

tsjonker
5 juni 2005, 18:25
ja, dat wordt dan een dvd. Maar dat is nogal zonde want een dvd is 4.3 Gb, dus die zal helemaal niet vol staan.
Ofwel moet je eens een progje opzoeken om een avi bestand te splitsen. Dat is ook nogal omslachtig denk ik, dus eerst maar proberen of het niet lukt om je avi bestand te converteren naar dvd.

sniffer
5 juni 2005, 18:27
dat lukt om mijn avi bestand te converteren naar dvd maar zoals eerder gezegd is in de preview dan alles goed en eens gebrand ofwel geen geluid ofwerl geen beeld. :cry:

ghost
5 juni 2005, 19:25
Anders eens zodoen zie link http://www.ivanhoejupiler.be/showthread.php?t=4228

sniffer
5 juni 2005, 19:30
ja, ghost, dat heb ik al gedaan en 't probleem blijft. er is trouwens geen ondertiteling bij , gewqoon een dvd van Geert Hoste.

Opgeven en van mijn pc zwieren lijkt me bijna nog de enige oplossing.

Toch bedankt om te proberen helpen, zal wel bijgeleerd hebben voor een volgende keer

ghost
5 juni 2005, 19:50
Heb je die vob en ifo bestanden nog ? Zoja open dan nero burning rom eens
vanboven ziet je staan, op de tweede venster dvd ,staat daar cd veranderd hem dan naar dvd en klik op dvd video en klik op new .
http://img33.echo.cx/img33/6892/nero21mi.jpg
Selecteer nu alles en sleep hem naar links naar de map video-ts
http://img48.echo.cx/img48/9500/nero38cg.jpg
Dus dan staat hem er zo op en klik je waar het pijltje staat dus op branden
http://img82.echo.cx/img82/3213/nero41zi.jpg
En dan krijg je dit venster en zet je uw brand snelheid zo laag mogelijk en dan op burn he ik zou zeggen veel geluk
http://img82.echo.cx/img82/5964/nero59ge.jpg

sniffer
5 juni 2005, 20:28
ik heb dat gedaan en als ik op dat branden icoontje klikte kwam er : opnieuw toewijzen DVD Video bestanden is mislukt de resulterende DVD-Video is wellicht niet afspeelbaar wilt u toch doorgaan? ik heb ok geklikt en dan kwam er : er is tijdens de bewerking een niet-kritische fout opgetreden waardoor het schrijven kan mislukken wilt u doorgaan met schrijven? Ik heb ja geklikt
na het branden : brandproces met succes voltooid met waarschuwingen

die heb ik in mijn dvd speler gestoken en ... beeld en klank :geest

wel hier en daar geen goede kwaliteit maar dat zal wel aan het downloaden gelegen hebben.

Ge zijt nen reddende engel ! ! !
maar ik heb nu wel geen idee hoe dit komt dat het nu wel lukt.
Ik had dat al geprobeerd en dan was ie gestopt met branden ( was wel op een hogere snelheid)

alvast bedankt ! ! ! :clap:

tsjonker
6 juni 2005, 18:56
Dat stoppen met branden kan liggen aan het geit dat je met een te hoge snelheid brandt, dat je terwijl hij aan het branden was iets anders deed, een tekort aan geheugen, ...
Beter altijd zo laag mogelijk te branden en de pc gerust te laten.
Ik ben blij dat het je eindelijk gelukt is.

rafc
6 juni 2005, 20:04
staan er geen bin of que files in??????? zo ja deze laden met het progr cdrwin en dan automatisch branden