Volledige versie bekijken : verwijderen ubuntu 6.06



rommeke
16 October 2006, 18:30
hoe kan ik ubuntu 6.06 verwijderen van m'n pc. zodat ik alleen met xp verder kan doen. Ubuntu staat op een aparte partitie

Snakey
16 October 2006, 19:31
Wanneer je in windows zit, kan je naar Start, rechtermuisklikken op Deze computer en kiezen voor Beheren.

Ga dan naar opslag > schijfbeheer en daar kan je de partities van ubuntu verwijderen (meestal staat dit gemarkeerd als onbekende bestandsinsdeling/partitie).

Wanneer je de pc opstart, kan het zijn dat je een grub-foutmelding tegenkomt, dan moet je de pc opstarten via de windows-cd, aanmelden, en in de terminal fixmbr typen om je master boot record terug te veranderen naar de windows loader.

yvansoftware
16 October 2006, 20:30
Hoe maak je dan die 2 partities dan terug 1?

Nikolas
16 October 2006, 20:40
Mergen met een partition manager als Acronis/Easy Computing Partition Expert :)

kingtommyboy
16 October 2006, 21:05
woow :) ik weet dat ik er niks van ken en ik kan u ook ni helpen met dees maar wat bedoelt nikolas met: mergen met een partition manager als acronis/easy computing partition expert? :)

Nikolas
16 October 2006, 21:21
woow :) ik weet dat ik er niks van ken en ik kan u ook ni helpen met dees maar wat bedoelt nikolas met: mergen met een partition manager als acronis/easy computing partition expert? :)

Ik zal het u es zeggen é :p
Mergen is het Engelse woord voor samenvoegen. En Partition Expert is een programma uitgegeven door zowel Acronis als Easy Computing en daarmee kan je partities samenvoegen, maar in sommige versies heet dat daar "mergen" omdat het in het Engels is...snappie?