Volledige versie bekijken : vraagje over de compatibiliteit



Emile.H
27 October 2006, 18:24
Hey, ik ben al ff aan het uitkijken voor een nieuwe pc te kopen, waarmee ik ook kan gamen. Nu twijfel ik of ik mijn pc zelf samenstel of dat ik hem bij dell ga kopen. ik kom een beetje goedkoper uit als ik hem zelf samenstel maar ik ken verschillende mensen die zeggen dat als je hem zelf samensteld, hij nooit 100% van zijn krachten geeft, als je begrijpt wat ik bedoel.
Niet alles is dan op mekaar afgestemd waardoor de werking misshien niet optimaal is; wat ik bij dell dan weer wel heb.
DUS: Klopt het dat als je zelf een pc samen steld dat niet alles op elkaar is afgestemd en dan hij dan minder werkt dan dat ik er een bij dell koop ?

Edit: ik hoop dat jullie eraan uit kunnen :damn:
Alvast bedankt, Emile !

boneless
27 October 2006, 19:51
Ik ben absoluut geen fan van Dell, dus Dell zou ik je zowiezo afraden. Maar volgens mij als j met de hulp van een "kenner" een pc samenstelt, er toch geen problemen zouden zijn.
Maar ja wie ben ik?!

Emile.H
27 October 2006, 20:21
sry; even off topic, mn excuses maar waarom heb jij zo'n gele beker agter je naam staan?

ghost
27 October 2006, 20:35
sry; even off topic, mn excuses maar waarom heb jij zo'n gele beker agter je naam staan?

Dat is omdat hij de hoogste score heeft in een arcade spel , hier namelijk het spel snake;)

Emile.H
27 October 2006, 22:02
ok, bedankt Ghost ;)
Maar is het nu egt zo dat als je een pc zelf ineen steekt dat hij misschien niet helemaal compatibel is met alles, en dat de hardware niet op mekaar is afgestemd, waardoor je mindere prestaties krijgt ?

PorkyFrost
28 October 2006, 10:13
ik heb zo'n 'merkpc' gehad ook (medion) en een zelf samengestelde,
mijn medion was 'n pak trager hoor ;):p
ik blijf bij zelf samengesteld :)

woepi
28 October 2006, 10:32
Ben ook voorstander voor een zelf samengestelde, de eurokes die je hier spaart, kun je spenderen in een zwaardere processor en geheugen.
Heb er zelf ook een samengesteld en heb nog nooit zo fijn gewerkt op pc. ;)

Emile.H
28 October 2006, 12:01
Maar jullie hebben veel verstand van pc's samenstellen, ik heb hier heel wat minder verstand, maar als ik het goed heb moet je bij het samenstellen van een pc alleen op letten: dat het moederbord, cpu en graka ineen passen, klopt?
want ik heb al een hele hoop moederborden gezien, maar ze ondersteunen blijkbaar Pentium4 en Pentium D. maar ik ga een Core 2 duo kopen, dus jah.
maar als ik klaar ben met samenstellen zal ik hem eens posten en dan zeggen jullie maar of alles past en of hij goed zal werken. ;)
Maar ik koop hem pas met nieuwjaar want dan heb ik pas gegoeg geld :D

Groetjes Emile

Kokki
28 October 2006, 12:04
Het zelf samenstellen kan tot "niet-compatibele" onderdelen leiden als je die laat samenstellen door iemand die niet 100% een kenner is. Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je heel veel reviews moet lezen, en ook even moet kijken of er mensen zijn die problemen hebben met een bepaalde combinatie van onderdelen. Maw voor het samenstellen op zich vraag je best ook even het advies van kenners.
Toch raad ik je ook een zelfgebouwd systeem aan. :)

Kokki
28 October 2006, 12:11
Moederbord en cpu sowieso. Mobo's hebben tegenwoordig allemaal een PCI-E slot, dus met een PCI-E kaart kom je al ver.
Op de asus website vind je een lijst met conroe-compatibele borden. Op de sites van de andere mobo-bouwers wellicht ook.

Emile.H
28 October 2006, 13:19
als ik hier mijn systeem binnekort plaatse dan kunnen jullie mij ook wel helpen zeker ? ^^

Emile.H
28 October 2006, 15:04
Wat is "Conroe"??
bij veel moederborden staat: "Conroe" of "Conroe ready"
Wat is dat ?

Kokki
28 October 2006, 16:36
Conroe is hetzelfde als een Core 2 duo processor oftewel zo ene als jij wil kopen ;)

dus een mobo dat conroe ready is betekent dat je er een Core 2 Duo cpu op kan zetten.

Emile.H
28 October 2006, 16:50
Euhmm misschien een raare vraag:
Wat is dan het verschil tussen conroe !READY! en conroe ??

Kokki
28 October 2006, 18:00
Ik denk dat de ready stamt uit de tijd dat de conroe nog niet te koop was, en dat de conroe zonder de "ready" erna gekomen is. Er zijn wel borden die de conroe pas ondersteunen vanaf een bepaalde PCB revisie (revisie van het mobo). Hier moet je dus wel mee opletten als je zo'n bord wilt.

PorkyFrost
28 October 2006, 18:40
er is bijvoorbeeld de:
ASUS p5n-sli deluxe
maar ook de:
ASUS p5n-sli SE deluxe

De 2e is een revisie die de conroe(core 2 duo) ondersteund :)

Emile.H
28 October 2006, 20:37
OK, nu twijfel ik nog of ik hem en duitsland ga halen of in Belgie ;)
Ik denk belgie want mijn duits is niet zo vlat (geen 1 woord), en ik weet niet waar ik dan heen moet enzo, men heeft mij alleen gezegt ga naar duitsland, veel goedkoper (klopt ook wel volgens internet)
maar ik zal zometeen mn systeemje eens posten denk k

Emile.H
28 October 2006, 21:07
HIER IS HIJ DAN, MIJN NIEUW SYSTEEM:

NEC 18X12x DVD -/+rw Dual Layer ND-4570A (http://www.de.nec.de/productdetail.php/id/1541) - €36.95
Maxtor 160GB Sata II 7200rpm (http://www.maxtor.com/portal/site/Maxtor/menuitem.ba88f6d7cf664718376049b291346068/?channelpath=/en_us/Products/Desktop%20Storage/DiamondMax%20Family/DiamondMax%2016) - € 57.9
Twinmos DDR2 1024MB 533MHz Dual channel kit (2 x 512MB) (http://www.twinmos.com/dram/dram_p_dt_ddr2_533.htm) - €132
Asus P5LD2 SE C2D (Conroe) (http://www.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=11&l3=185&model=1022&modelmenu=1) €199
Intel Core 2 Duo E6300 1.86Ghz 2MB Boxed - €179
Sapphire ATI X1600Pro, 512MB (http://www.vobis.nl/Default.aspx?ID=ProductDetail&ProductID=110998) - €130
Samsung 940BW 19inch TFT 4ms Widescreen (http://www.samsung.com/ca/products/monitor/lcd_digital/ls19hawkbqxaa.asp) - €239

DUS: Is alles compatibel, en zal hij 100 functioneren, en is dus alles op elkaar afgesteld ?

Alvast Bedankt !!

eventure
28 October 2006, 21:50
Ziet er goed uit, één bedenking echter... Heb je al een case of ben je die vergeten?

mvg
Robbe

Emile.H
28 October 2006, 22:09
Ik heb een case, deze is 3 jaar oud en is van mijn pa zijn oude pc.
en daar zit een 335watt voeding bij, maar ik ga een nieuwe van 350watt kopen.

Kan me nog iemand zijn mening van de pc geven, is hij compatibel is en of alles op elkaar is af gestemd ?

PorkyFrost
28 October 2006, 22:45
Ik ben geen meester in het veld van de voedingen, maar gaat die dat wel trekken?

Emile.H
29 October 2006, 11:15
Ik denk het wel, zo super zwaar is het systeem niet, en er moet buiten een muis en een toetsenbord nix anders bijkomen he.
EDIT: Er komt wel nog een Neon koeler bij, maar dat is niet soveel extra voor de voeding he ?
Maar kan me nog iemand zijn mening geven aub over het systeem, of hij goed is afgesteld ?