Volledige versie bekijken : pc sluit zichzelf af



MADtm
5 November 2006, 22:16
hallo allemaal,
ik heb een probleem met een pc
hij staat hier ter reparatie maar k kom er niet uit:shy:

hij is samengesteld uit:
kast met ingebouwde voeding(400w) :x gear midi tower C888K/cobra
mobo :asus p5ro1-vm
cpu :socket 775 p4 630 3ghz 2mb l2 cache 800mhz fsb
koeling van cpu:standaard box+zalman koelpasta adhesive type a+b
ram :512mb ddr 400mhz pc3200 oem
hdd :80 gb sata 7200rpm 8mb
grafka:asus radeon x1300pro 256 ddr2
floppy:nec 1.44 mb floppydrive

als het systeem word aangezet zie ik alle hardware opstarten,
echter na 3 sec hoor ik een beep waarna na weer 3 sec een dubbele beep

dan sluit het systeem zichzelf af.. en omdat dit gebeurd nog voor ik beeld krijg weet ik niet wat er aan de hand is:wall: :wall:

wie heeft er wél een idee??

PorkyFrost
5 November 2006, 22:34
iets mis met de grafische kaart ofzo? :) ik heb geen verstand van die POST-zaken :)

MADtm
5 November 2006, 22:43
iets mis met de grafische kaart ofzo?:)


grafka net in m'n eigen systeem gestoken en die werkt naar behoren(y)
iemand anders??

Kokki
5 November 2006, 23:10
Hier vind je de betekenis van de Ami bios beeps. http://flyspray.rocks.cc/bts/?getfile=13
Het lijkt me een probleem te zijn met het geheugen.

edit: ik ga er vanuit dat je mobo een P5RD1-VM is.

Clioke16V
5 November 2006, 23:22
Geheugen kan idd boosdoener zijn, als die pc werkt op 2 geheugenlatjes, haal er 1 uit en laat starten op 1 ram latje. Als deze het doet, probeer je met ander latje ook nog eens.

rembrandt
5 November 2006, 23:32