Volledige versie bekijken : Splinter Cell: Double Agent

Sharpeye
17 november 2006, 20:53
Het spel Splintercell: Double Agent crasht bij het spelen of zelfs bij het inladen van een "save game". Het crasht soms ook in het spel zelf (opladen Opsat).

Er zijn momenten dat het goed loopt.

Alles is up-to-date qua drivers van de beeldkaart alsook DirectX.

Beeldkaart ondersteunt 3.0 Shader.

Jelle
17 november 2006, 22:04
Zou je de exacte foutcode van de crash kunnen geven? Dan kunnen we al meer doelgericht naar het probleem gaan zoeken (liefst die die je vindt onder de knop "Details" van de vastloper).

nielsvandesype
18 november 2006, 14:12
Je zou eens kunnen proberen om deze patch te installeren : http://patches.ubi.com/splinter_cell_double_agent/splinter_cell_double_agent_1_00_to_1_01.exe
Om te zien of je weldegelijk de laatste drivers hebt doe dit ga naar start,uitvoeren,typ hier dxdiag druk op enter ga naar het tabblad beeldscherm en vertel mij wat er achter datum staat. Sluit ook zoveel mogelijk achtergrondprocessen af wanneer je gaat spelen open hiervoor taakbeheer druk op control+alt+del(ete) ga naar het tabblad processen en voer de procesnaam in op deze site : http://www.processlibrary.com Indien niet noodzakelijk beëindig het dan.

Sharpeye
21 november 2006, 11:57
Directx --> datum van 1/06/2006

De crash houdt het klassieke venster in: vak met verzenden of niet verzenden

nielsvandesype
21 november 2006, 20:07
Directx --> datum van 1/06/2006

De crash houdt het klassieke venster in: vak met verzenden of niet verzenden

Zo heel recent zijn ook niet. Heel oud ook niet. Download de volgende drivers : http://www.nvidia.co.uk/object/winxp_2k_93.71_uk.html Maar installeer ze nog niet. Verwijder eerst de vorige drivers die doe je zo. Ga naar start,uitvoeren,typ hier devmgmt.msc druk op het plusteken voor beeldschermadapters en druk nu met je rechtermuisknop op het icoon van je 3d-kaart en kies voor installatie ongedaan maken. Herstart je pc en installeer de drivers die je zonet gedownload hebt.

Sharpeye
21 november 2006, 23:50
Nog een vraagje:

Is dit noodzakelijk om zo te werken omdat ik vroeger de nieuwe drivers over de oude plaatste.

Alvast hartelijk bedankt voor die werkwijze (heb ik zo gedaan).

nielsvandesype
23 november 2006, 12:30
Als je gewoon de nieuwe drivers over de vorige drivers installeert zou je probleem kunnen krijgen. Zoals rare kleuren niet meer dan 256 kleuren kunnen installeren. Daarom raad ik dit aan gewoon omdat je zo zeker bent dat er niets kan foutlopen.

Sharpeye
23 november 2006, 22:24
Wat ik hier schrijf is niet gezeverd alhoewel dat ik dat bij een bepaald game ook eens heb ondervonden.

Ik had Splintercell: double agent eerst geïnstalleerd onder de map "Games".
Deze map gebruik ik om de games apart te houden om zodoende iets rap op te zoeken (indien nodig uiteraard) en om wat orde te behouden op de harde schijf.

Na vele pogingen allerhande kwam ik erop uit om dit spel gewoon te installeren onder de map "Program Files" (standaard).
Wat blijkt, probleem zo goed als opgelost.

Als ik vroeger, onder andere, mijn Graphics setting veranderde en ik drukte op apply, crashte deze. Nu doet die wat die moet doen zonder het gekende gevolg.

Let wel: hier werkt het !

nielsvandesype
24 november 2006, 20:43
Eigenlijk zou het niets mogen uitmaken of je games niet in de standaard map program files installeert. Dat zou perfect moeten werken maar je kan wel problemen hebben en dan is idd het beste wat je kan doen is de standaardinstallatie locatie tijdens de installatie laten staan.