Volledige versie bekijken : Welke laptop aanschaffen? Jullie advies graag...



floremieke
27 November 2006, 14:15
Hallo;

Graag wou ik binnenkort een laptop aanschaffen, deze zal gebruikt worden om te surfen, fotobewerking, filmpje kijken,muziek luisteren...
Welke raden jullie aan, want ik ken er nie bepaald iets van...
Hetgene ik me laten 'wijsmaken' heb is dat ik best 'centrino' neem, aangezien we dan eventueel met twee pc tegelijk op het net zouden gaan...
En mss nie onbelangrijk, om ook mee te nemen als we op stap gaan met de mobilhome, dan is het voor de kindjes om een spelletje te spelen of filmke te kijken...dus batterij moet wel tijd meegaan...
Ik zeg het, ik ken er niks van, dus moest ik iets fout gezegd hebben :shy: ...
Hopelijk hebben jullie goeie raad voor, en ook eventueel waar koop ik hem het voordeligst, ik woon tussen Gent en Deinze...
Groetjes en alvast bedankt vr de komende reacties...:cool:

Kokki
27 November 2006, 18:48
Hallo;

Hetgene ik me laten 'wijsmaken' heb is dat ik best 'centrino' neem, aangezien we dan eventueel met twee pc tegelijk op het net zouden gaan...
:cool:
De centrino's zijn niet slecht, maar wat die te maken hebben met: met 2 pc's tegelijk op het net gaan, weet ik niet.
Hier zullen ze je iets wijs gemaakt hebben.
Wat belangrijk is in dit geheel is je budget. Hoeveel wil je eraan spenderen?

floremieke
27 November 2006, 23:07
ja ik weet het ook niet echt, ben dan ook gene kenner ;-)
budget max 900€...

floremieke
28 November 2006, 17:19
denken jullie nog es aan mij....

dj_someone
28 November 2006, 18:06
bwah, ge kunt al een redelijk goede laptop hebben met 700-900 euro ...:D
Bijvoorbeeld de Acer Aspire 5043WLMi (725-750€)


<table style="width: 100%;" summary="" border="0" cellpadding="2" cellspacing="2"><tbody><tr><td>Processor</td> <td> </td></tr> <tr> <td>Processor-kloksnelheid</td> <td>1800 MHz </td></tr> <tr> <td>Processor</td> <td>AMD Turion 64 ML-32 </td></tr> <tr> <td>Processor systeembus</td> <td>400 MHz</td></tr> <tr> <td>Chipset</td> <td>ATI Radeon Xpress 200m</td></tr> <tr> <td>L2 Cache</td> <td>512MB</td></tr> <tr> <td>Schijf</td> <td> </td></tr> <tr> <td>Opslagcapaciteit</td> <td>80GB </td></tr> <tr> <td>Rotatiesnelheid</td> <td>4200RPM</td></tr> <tr> <td>Geheugen</td> <td>
</td></tr> <tr> <td>Intern geheugen</td> <td>1024MB </td></tr> <tr> <td>Intern geheugentype</td> <td>DDR RAM </td></tr> <tr> <td>Maximum intern geheugen</td> <td>2GB </td></tr> <tr> <td>Videogeheugen</td> <td>
</td></tr> <tr> <td>Geheugen video-adapter</td> <td>128MB </td></tr> <tr> <td>Grafische adapter</td> <td>ATI Radeon Xpress 200m</td></tr> <tr> <td>Beeldscherm</td> <td>
</td></tr> <tr> <td>Beeldschermdiagonaal</td> <td>15.4" </td></tr> <tr> <td>Beeldscherm</td> <td>WXGA TFT LCD</td></tr> <tr> <td>Resolutie</td> <td>1280 x 800 pixels</td></tr> <tr> <td>Optische drive</td> <td>
</td></tr> <tr> <td>Soort optische drive</td> <td>DVD±RW DL</td></tr> <tr> <td class="" re_3="undefined">Netwerk</td> <td class="" re_3="undefined">
</td></tr> <tr> <td class="" re_3="undefined">Wireless LAN data transfer rate (max)</td> <td class="" re_3="undefined">54 Mbit/s</td></tr> <tr> <td class="" re_3="undefined">Ondersteuning draadloos netwerk</td> <td class="" re_3="undefined">IEEE 802.11b/g</td></tr> <tr> <td class="" re_3="undefined">Besturingssysteem/software</td> <td class="" re_3="undefined">
</td></tr> <tr> <td class="" re_3="undefined">Inclusief OS</td> <td class="" re_3="undefined">Windows XP Home Edition</td></tr> <tr> <td class="" re_3="undefined">Energie</td> <td class="" re_3="undefined">
</td></tr> <tr> <td class="" re_3="undefined">Batterijtechnologie</td> <td class="" re_3="undefined">Lithium-Ion</td></tr> <tr> <td class="" re_3="undefined">Aantal cellen in de batterij</td> <td class="" re_3="undefined">6</td></tr> <tr> <td class="" re_3="undefined">Verbindingsmogelijkheden</td> <td class="" re_3="undefined">
</td></tr> <tr> <td class="" re_3="undefined">USB 2.0 poort(en)</td> <td class="" re_3="undefined">4</td></tr> <tr> <td class="" re_3="undefined">Luidspreker/koptelefoon/line-out uitgang</td> <td class="" re_3="undefined">Ja</td></tr> <tr> <td class="" re_3="undefined">Microfoon/line-in ingang</td> <td class="" re_3="undefined">Ja</td></tr> <tr> <td class="" re_3="undefined">Aansluiting voor netstroomadapter</td> <td class="" re_3="undefined">Ja</td></tr> <tr> <td class="" re_3="undefined">CardBus PCMCIA slot(en)</td> <td class="" re_3="undefined">1</td></tr> <tr> <td class="" re_3="undefined">CardBus PCMCIA slot type</td> <td class="" re_3="undefined">Type II</td></tr> <tr> <td class="" re_3="undefined">VGA poort(en)</td> <td class="" re_3="undefined">1</td></tr> <tr> <td class="" re_3="undefined">Gewicht en omvang</td> <td class="" re_3="undefined">
</td></tr> <tr> <td class="" re_3="undefined">Gewicht</td> <td class="" re_3="undefined">3000 g</td></tr> <tr> <td class="" re_3="undefined">Afmetingen B x D x H</td> <td class="" re_3="undefined">364 x 279 x 30 mm</td></tr> <tr> <td class="" re_3="undefined">Breedte</td> <td class="" re_3="undefined">364 mm</td></tr> <tr> <td class="" re_3="undefined">Diepte</td> <td class="" re_3="undefined">279 mm</td></tr> <tr> <td class="" re_3="undefined">Hoogte</td> <td class="" re_3="undefined">30 mm</td></tr> <tr> <td class="" re_3="undefined">Technische details</td> <td class="" re_3="undefined">
</td></tr> <tr> <td class="" re_3="undefined">Aanwijsapparaat</td> <td class="" re_3="undefined">Touchpad</td></tr> <tr> <td class="" re_3="undefined">Model</td> <td class="" re_3="undefined">Notebook</td></tr></tbody></table>

Kokki
28 November 2006, 19:55
Wat ik je zou aanraden is dat je zelf eens gaat kijken in de winkel waar je wil gaan kopen. Vraag daar de spec's en post die dan hier even.
Als je een "merk"-laptop koopt krijg je meestal wel waar je voor betaald.
Als je niet direct een winkel kent waar je wil gaan, dan kan je altijd eens in de huidige Carrefour promotie kijken. Die HP die erin staat is ook niet slecht (799€).

floremieke
29 November 2006, 18:26
alvast bedankt iedereen vr de tips; zijn er nog, laat ze gerust komen, tips, goeie en slechte ervaring met bepaalde merken ofzo...
ben ondertussen ook eens aan het uitkijken om eventueel een 'jonge' tweedehanse aan te schaffen...
groetjes,

fews
30 November 2006, 08:37
mss iets boven je budget maar heb net deze week een nieuwe van ASUS in mijn handen gehad en moet zeggen "WREED MACHIEN":shocked: voor zijn geld
aangezien je spreekt van "films bekijken door de kids in de mobiel home"
heb je dus best een groot scherm dacht ik zo dus...

onderstaand de spec.

mvg
FEWS



<TABLE cellSpacing=0 cellPadding=0 width="100%"><TBODY><TR><TD class=tablehead> ASUS A7M-7S006H (TurTL50-1GB-100GB-DVDRW-6100-17)</TD></TR></TBODY></TABLE><TABLE height=125 cellSpacing=0 cellPadding=0 width="100%"><TBODY><TR><TD class=viewl vAlign=top width=120 rowSpan=2>http://www.wallabie.be/admin/pictures/showimage.php?ID=12114&width=120</TD><TD class=viewrt vAlign=top>Besturingssysteem: MS Windows XP Home Edition NL/UK/FR
Processor: AMD Turion2 TL50
Geheugen: 1 GB DDR2-533MHz
Schermgrootte: 17 inch Wide Color Shine
Schermresolutie: 1280x800
Harde schijf: 100 GB
Geheugenkaartlezer: SD / MMC / MS / MS PRO
Optische drive DVD: Double Layer DVD Writer
Grafische kaart: NVIDIA GeForce GO 6100 TurboCache 128 MB
Geluidsweergave: 2-kanaals
LAN: 1000 Mbps
Draadloos netwerk: 54 Mbps
Modem: 56 Kbps
Infrarood: 115,2 Kbps
Bluetooth: 740 Kbps
USB: 2.0 4x
Firewire: (1394a) 1x
Parallel: 1x
SP/DIF: Ja
PCMCIA: 1x
Webcam: ingebouwd
Muis: Ja
DVD-software: ASUSDVD
Brand-software: NERO Express
Anti-virussoftware: Norton Internet Security 2005 (trial)
Overige software: Asus PowerGear
Type accu: 8 cell Li-Ion
Garantie: 2 jaar </TD></TR><TR><TD class=viewrb vAlign=bottom align=right><S>€1099</S> - € 969 </TD></TR></TBODY></TABLE>

floremieke
30 November 2006, 12:48
ook al ken ik er weinig van, das idd een wreed machine lol

floremieke
30 November 2006, 12:49
nog een vraagske... waar had je dit wreed machien in je handen.....
groetjes

fews
1 December 2006, 09:38
nog een vraagske... waar had je dit wreed machien in je handen.....
groetjes

in mijn handen thuis :D
je vraag is waarschijnlijk waar gekocht :evil: www.wallabie.be (http://www.wallabie.be)
dit is in Lokeren.

Als dit te ver is voor jou hier hebben ze hem ook voor de som van 968.97 €
www.forcom.be (http://www.forcom.be) dit is in merelbeke :bow: :bow:

mvg
FEWS

floremieke
1 December 2006, 09:41
hahahahahah, ja dan hebt ge hem regelmatig vast lol :lol:

Nikolas
1 December 2006, 18:41
bike devil heeft een mooie 17" laptop staan.

floremieke
1 December 2006, 19:07
te koop veronderstel ik?

bike devil
2 December 2006, 11:02
ja die staat nog altijd te koop

prijs 999 € koste 1350 € nieuw

6 maand oud, demo toestel bijna niet gedraaid

nieuwe staat

met tas en muis

Asus A7D

coopman
2 December 2006, 11:54
da zal wel ne goeien zijn kheb wel nog ergens de specs staan denk ik

floremieke
4 December 2006, 17:31
hallo iedereen;
ben hier nog maar eens;
een kennis van ons heeft namelijk een laptop te koop..
Fujitsu Siemans Amillio pi 1536
Dual core 2 cpu
dvd dual layer
1g ram
hd 80gb (dacht hij,moest het nog es nakijken)
brightview

verkoopt hem vr 900€

wat denken jullie ervan? t overwegen waard om hem te kopen?
graag jullie reactie, en mercikes alvast!:)
floremieke

djatwork
5 December 2006, 13:20
denken jullie nog es aan mij....

centrino is ontworpen voor laptops, dit houdt in dat het verbruik van de batterij lager ligt. Let op: een laptop gaat niet langer dan 3uur mee op de batterij.

Het beste dat je nu koopt is een centrino duo core, maar denk dat dit niet nodig is voor jou.

Denk als je eens een promotie afwacht in carrefour dat je dan wel een laptop kan kopen voor +-700 euro.
Acer en packard bell zou ik niet kopen, megaslechte service.
Toshiba, HP, futsjitsu zijn aan te raden
Hiervoor heb je dan een 100gb harde schijf, 1024DDR, moet volstaan voor jouw gebruik.

djatwork
5 December 2006, 13:23
hallo iedereen;
ben hier nog maar eens;
een kennis van ons heeft namelijk een laptop te koop..
Fujitsu Siemans Amillio pi 1536
Dual core 2 cpu
dvd dual layer
1g ram
hd 80gb (dacht hij,moest het nog es nakijken)
brightview

verkoopt hem vr 900€

wat denken jullie ervan? t overwegen waard om hem te kopen?
graag jullie reactie, en mercikes alvast!:)
floremieke
Altijd opletten met 2e hands laptops.
Ikzelf heb een nieuwe gekocht, Toshiba Satellite, 1024 ddr, 100gb, 17inch scherm (aan te raden)...
999 euro, dus zou ik toch eerder voor zoiets gaan...

wdv
5 December 2006, 20:10
als ik je mag aanraden zou ik de asus nemen ik had vroeger acer laptop ik ben en trouwens nu nog niet over te spreken groetjes wdv

Kokki
5 December 2006, 20:18
Die Amilo zou ik ook niet kopen. In de carrefour reclame staat er nu ene (Amilo PA 1538) voor 999€. Dus 99€ meer voor 1 GB geheugen meer.
spec's: 2GB geheugen, 120GB HD, 15,4" scherm, AMD Turion X2 TL50, 4 in 1 kaartlezer
De AMD Turion's zijn de tegenhangers van de intel centrino dual core's

djatwork
6 December 2006, 01:32
wat denken jullie van die Toshiba die in makro staat, duo core 999 eur?

fews
9 December 2006, 05:33
wat denken jullie van die Toshiba die in makro staat, duo core 999 eur?

Kort maar krachtig

water & vuur :cry: => PC's & makro:foei:

mvg
FEWS

200016v
11 December 2006, 12:01
En die Amilo van de Carrefour voor 999 euro, is dat een goede koop?

Mvg

floremieke
15 December 2006, 14:26
hallo allemaal,

vorige week een laptop gekocht,vandaag hebben ze hem geleverd, joepie :D
ben hem nu dus aan t testen lol,
ik wou jullie even laten weten 64
de welke het geworden is, aangezien jullie me veel tips hebben gegeven... bedankt daar nog maar eens voor!!
Het is er eentje van Siemens geworden,
een Amilio A 3667 Amd turion 64 512 MB, hd 60GB 17"tft WXGA crsystal
ik hoop dat het een goeie koop is geweest, oh ja de prijs mss nog es vermelden, 899€ heeft ie gekost,

Groetjes en tot later mss
floremieke:good: