Volledige versie bekijken : welke pc?



gizmoken
30 November 2006, 15:41
hallo, ik heb een pc met 2,8 mhz, overgekocht van een vriend, ik heb deze pc nu een jaar, elke maand scheelt er wel iets aan, 14 dagen geleden cpu stuk met ventilator, nu is hij weer stuk, waarschijnlijk moederbord, ik moet wel zeggen dat ik graag spelletjes speel op de pc, (van zylom) ligt het daaraan dat de pc dikwijls crasht? Als hij gemaakt is zou ik mij een andere kopen, wat raden jullie mij aan, het moet wel een zijn die er tegen kan voor die spelletjes te spelen. Waar moet ik op letten voor die games te spelen? alvast bedankt gizmoken:)

Kokki
30 November 2006, 19:08
Aan die spelletjes ligt het niet hoor. :)
Voor zware spelletjes heb je een goede videokaart nodig. Die zylon spelletjes vragen niet zo veel.
Het voornaamste om een nieuwe pc aan te raden is het budget. Hoe groter dat is, hoe beter de pc :)

gizmoken
30 November 2006, 20:16
het was nochtans een dure, hij had hem laten samenstellen en hij heeft 1700 euro gekost, denk eerder dat het toch geen goede pc is

coopman
30 November 2006, 20:48
hij is ook overgeclockt he dan gaat de processor eerder stuk alsie neit goed gekoeld word

gizmoken
1 December 2006, 11:20
wat is dat? overgeclockt?:shy:

Clioke16V
1 December 2006, 14:04
Coopman er staat overgekocht he, niet overklokt :D

De snelheid van de CPU vehogen doormiddel van de FSB ( front side bus ) aan te passen. Hierdoor gaat je CPU en RAM sneller gaan, heb je geen goede koeling is dit niet goed voor pc. ( CPU wordt warm, maar normaal zou die als hij TE warm wordt moete afslaan )

Aangezien je niet weet wat overclocken is, zul jij dit wel niet hebben gedaan.

coopman
1 December 2006, 18:46
Coopman er staat overgekocht he, niet overklokt :D

De snelheid van de CPU vehogen doormiddel van de FSB ( front side bus ) aan te passen. Hierdoor gaat je CPU en RAM sneller gaan, heb je geen goede koeling is dit niet goed voor pc. ( CPU wordt warm, maar normaal zou die als hij TE warm wordt moete afslaan )

Aangezien je niet weet wat overclocken is, zul jij dit wel niet hebben gedaan.


had inderdaad mislezen weer te vlug willen antwoorden he