Volledige versie bekijken : website onderhouden?

spruit
3 juni 2005, 12:30
ik heb voor mijn werk een simpele (rome is ook niet in 1 dag gebouwd ;))website opgemaakt in frontpage. Site is nog in volle ontwikkeling.
Mijn vraag nu:
Als ik iets wijzig, hoe synchroniseer ik dit het best.
Ik gebruik nu ftp-explorer om te uploaden. Maar als ik iets wijzig, dan load ik terug gans de site..wat waarschijnlijk ook niet de bedoeling is. En ook, welke bestanden mag men uploaden...bv, verborgen bestanden ook?
Graag tips hieromtrent

met dank

AMD
3 juni 2005, 13:40
Ik weet niet hoe uw website is opgebouwd maar als ge met frames werkt dan hoeft ge in principe alleen maar de pagina van die ene frame terug te uploaden.
Verborgen bestanden uploaden? Dat snap ik niet echt. Wat is daar eigelijk de bedoeling van? Als je iets upload naar internet zal het toch niet verborgen zijn want iedereen kan het zien dan. uploaden = publiceren
Mss een linkje van de site eens posten?

AMD :cool:

Dirkske
3 juni 2005, 14:00
je kan normaal ook uw site uploaden via frontpage heb er ook lang achter gezocht maar het werkt hij synchroniseerd en kijkt welke pagina's werden gewijzigd en upload die. Maar als je enkel tekst wijzigd en niets aan de structuur van de site is het voldoende om via cute ftp bijvoorbeeld enkel de pagina's te uploaden waar je wijzigingen hebt aangebracht eens de site volledig online staat.

spruit
4 juni 2005, 12:19
Ik weet niet hoe uw website is opgebouwd maar als ge met frames werkt dan hoeft ge in principe alleen maar de pagina van die ene frame terug te uploaden.
Verborgen bestanden uploaden? Dat snap ik niet echt. Wat is daar eigelijk de bedoeling van? Als je iets upload naar internet zal het toch niet verborgen zijn want iedereen kan het zien dan. uploaden = publiceren
Mss een linkje van de site eens posten?

AMD :cool:

Hey amd

Website bestaad idd uit frames. Frontpage maakt nl verborgen bestanden aan, als men een site ontwerpt, bv _themes, _fpclass enz.. dus weet ik niet echt of ik die ook moet uploaden.
Hier alvast de link www.cgg.be
suggesties zijn van harte welkom

@dirkske: hoe load je juist op met frontpage, heb dit al geprobeerd met website publiceren, maar lukt precies niet goed, hij vraagt zelfs geen gebruikersnaam en ww, begrijp het niet goed...

alvast merci

AMD
4 juni 2005, 18:44
Dat zijn de frontpage bestanden, als de webserver frontpage extensies ondersteunt, dan kun je uploaden en gebruiken, zoniet dan zijn ze maar overbodige ballast en dan kunt ge beter uw site ontwerpen in dreamweaver ipv frontpage.

uploaden doet ge beter via een ftp client en niet via frontpage om probs te vermijden.

AMD

spruit
5 juni 2005, 09:09
Dat zijn de frontpage bestanden, als de webserver frontpage extensies ondersteunt, dan kun je uploaden en gebruiken, zoniet dan zijn ze maar overbodige ballast en dan kunt ge beter uw site ontwerpen in dreamweaver ipv frontpage.

uploaden doet ge beter via een ftp client en niet via frontpage om probs te vermijden.

AMD

ik load up met ftp-explorer, maar synchroniseren doet ie niet, alléé, denk ik toch. Andere ftp's die dit wel doen?

kwakkwak
10 juni 2005, 11:40

AMD dat is juist amd, ik ben nu bezig het boek aan het lezen dreamweaver mx grand cru maar het is niet niet zo makkelijk. Heb jij geen idee waar je het makkelijker kunt leren. In stapjes of zo?

greetz

spruit
10 juni 2005, 11:58
hoe weet men dan wanneer de webserver frontpage extensies ondersteunt?

AMD
10 juni 2005, 13:07
hoe weet men dan wanneer de webserver frontpage extensies ondersteunt?
Aan je host vragen. Normaal gezien staat het ook op hun website bij info over hun pakketten. ALs het niet zo is dan moet je een mailtje doen naar hun.
Gratis webhosts hebben het meestal niet omdat FP extensies commericieel is.
Betaalde webhosts daarentegen zouden het wel eens kunnen aanbieden.

AMD

AMD
10 juni 2005, 13:15
dat is juist amd, ik ben nu bezig het boek aan het lezen dreamweaver mx grand cru maar het is niet niet zo makkelijk. Heb jij geen idee waar je het makkelijker kunt leren. In stapjes of zo?

greetz
Ik ben niet zo echt een fan van de boeken van grand cru. Te veel tekst en uitleg en weinig diep in gaan op de materie zelf. Maja das mijn opinie dan weer.
Ik lees meestal boeken van: The bible of .../het complete handboek van .... uitgeverij: academic service
Van DreamWeaver MX 2004 heb ik die. (http://www.academicservice.nl/catalogus%2FPC%2Dboeken%2F9039522766%2Ejsp)
Vind die echt heel goed. Bij voorkeur kies ik ook altijd voor engelstalige boeken en niet voor nederlandstalige.

Je kan ook op internet heel veel gratis cursussen en tutorials vinden. Soms is dat al genoeg om de basis te leren en dan zelf verder de rest te leren.

AMD

dennisgodderie
6 juli 2005, 11:58
True, online tutorials helpen je al ver. Ik heb het ook allemaal zelf geleerd, maar het neemt wat tijd in beslag natuurlijk :)

Wat het uploaden betreft:

Probeer je website-bestanden zo goed mogelijke te ordenen. Steek alle images in 1 map, alle css-files in een map, alle .htm bestanden in een map (buiten de index.htm) en als je dan iets aanpast moet je gewoon weten op welke file dit betrekking heeft. Je uploaden vervolgend alleen die ene file en klaar is kees.

Ikzelf verkies dus nog altijd de manuele handelingen ivm uploaden (gewoon ftp.uwdomein.be (ftp://ftp.uwdomein.be) inloggen en net zoals in windows verkenner kopieëren en plakken) omdat dit voor mij het gemakkelijkste werkt en het overzichtelijkste.

Groeten