Volledige versie bekijken : gedacht samenstelling



toonvl
10 December 2006, 03:53
Op basis van het high-end systeem heb ik op www.tones.be een pc samengesteld, omdat de case niet beschikbaar was ben ik voor een Antec P180B case gegaan met bijhorende Truepower Trio 430 PSU, die er naar mijn smaak mooier uitziet, wel ietsje duurder. Verder heb ik er nog de geluidskaart en speakers eraf gelaten omdat ik tevreden ben met de on-board geluidsmodule en mijn huidige speakers. Voor de rest is er geloof ik niets aan veranderd dus ik neem aan dat alles goed op elkaar ingesteld is :) ben wel naar alle specificaties gaan zien en moet zeggen dat het er zeer goed uitziet, zeker wat het moederbord betreft, die afstandsbediening had mss ook nog het vermelden waard geweest ;)
alleen nog twee kleine vraagjes, is een 430 Watt PSU genoeg om het zaakje van stroom te voorzien? of moet ik voor de 550Watt versie gaan?
en de DVD-writer is ATA, maar bij de specificaties van het moederbord zie ik nergens ATA staan, al zie ik daar volgens mij op de afbeelding wel een parallelle poort, dit is toch ook in orde?
ok gedaan nu met alle zever, hier is de samenstelling met huidige prijzen die allemaal ietsje gezakt zijn precies sinds november, ik zou het heel tof vinden als jullie je gedacht erover zouden willen zeggen ;)
http://img247.imageshack.us/img247/8861/samenstellingjp1.jpg (http://imageshack.us)

g_man
10 December 2006, 11:54
Zou toch voor de 550W PSU gaan.
Kijk hier voor de specificaties van je mobo (http://nl.asus.com/products4.aspx?modelmenu=2&model=1198&l1=3&l2=11&l3=248) daar zie je dat je idd 1 UDMA poort hebt.
Kwestie van prijzen...die schommelen constant het één een beetje duurder, het ander dan weer wat goedkoper...
Ook zie ik dat je geen toetsenbord in je config hebt...
En idd, die afstandsbediening ben ik vergeten te vermelden :shy:

sykke
10 December 2006, 12:21
Natuurlijk?want voedingen hebben nu eenmaal een laag rendement.Het is beter van een grotere voeding te steken,zelfs al heb je over zal die niet meer verbruiken dan er wordt uitgehaalt.(vb:voeding:500watt,toestel vraagt300watt);maar voedingen hebben geen 100 procent rendement,je mag zeker rekenen op zowat 15 tot 20 procent verlies door warmteontwikkeling en dergelijke(focaultstromen).Dus neem maar de zwaardere voeding,deze zal minder belast zijn wat dan ook resulteert in minder verlies(warmteontwikkeling);wat dan ook weer goed is voor de P.C.en de koeling.

toonvl
10 December 2006, 16:25
ok 550Watt voeding dan :)
UDMA = Ultra Direct Memory Acces ATA, idd dus ATA bedankt :)
jah ook geen toetsenbord, ik heb al een logitech media keybord elite, dat heerlijk wegtypt, die extra G-knoppen en toetsenverlichting en schermpje daar ga ik geen extra 100€ aan geven denkik ;)

g_man
10 December 2006, 23:21
jah ook geen toetsenbord, ik heb al een logitech media keybord elite, dat heerlijk wegtypt, die extra G-knoppen en toetsenverlichting en schermpje daar ga ik geen extra 100€ aan geven denkik ;)

Tuurlijk niet, maar kon zijn dat je het vergeten was. In de aankomende configs voor december heb ik dat G15 toetsenbord ook weggelaten...kan ik dat ook weer aan iets anders spenderen :) ;)

Tibo
11 December 2006, 14:17
Das volledig mijn droompc'ke... ziet er prima uit ;)

Pjj
11 December 2006, 15:10
Magk es komen gamen? :love: :love: