Volledige versie bekijken : legale windows op aldi pc?



icy
10 December 2006, 22:23
ne maat van mij heeft een aldi pc van 1,5j trug en heeft zonder na te denke zijn c-schijf geformateerd ,nu bij deze pc is geen cd van windows erbij geleverd wat mij verwonderd of hoe werkt da bij ne aldi pc om ne legale windows er trug op te krijge?

grtz

toonvl
10 December 2006, 22:27
meestal is er daar een backup-partitie (D-partitie) op waarmee de volledige originele C-schijf er terug is.. ik hoop voor hem dat hij die partitie niet heeft gewist, of toch nog ergens de originele windows-cd vindt. Mijn zus heeft een laptop van aldi, en daar zat er toch een cd bij, en had ook een backup-partitie..

coopman
10 December 2006, 23:02
ge krijgt daar toch zo nen dvd van medion bij met al die drivers en xp enzo

icy
11 December 2006, 19:12
der sta alleen de drivers op ,op die d schijf maar iets van windows staat er nie op drek dacht ik
er was ook gene dvd bij

Fck_
11 December 2006, 19:32
Kennis van mij heeft ook aldi-pc, en daar zat een diskette bij of zoiets voor te formateren, waarmee windows erop bleef, maar als hij gwn geformateerd heeft zonder dat heb ik geen idee hoe je hem er terug op krijgt

Shadowracer
11 December 2006, 19:39
Ik heb ook een d partitie en daar staan alle drivers nog op. Plus een Windows cd met xp erop. Normaal moet er een cd bijzitten. Mss is die ergens verloren gegaan.

Greetz,

Shadow

Fakke_Berto
11 December 2006, 20:41
Inderdaad, waarschijnlijk verloren gegaan. Bij elke Aldi-pc zit ook een speciale oem-windows bij.

sykke
11 December 2006, 22:33
Een goeie tip: controleer wat je gekocht hebt waar dan ook;soms moeilijk maar kan velerlij problemen al vermijden zonder dat je de reis naar de winkel moet terugmaken;Als klant heb je dat recht want niemand is ermee gedient om een kat in een zak te kopen!!!

Smokey
11 December 2006, 22:39
waarom een legaale versie :D hahaha kweet het sorry kzou het niet mogen :p

Kokki
11 December 2006, 22:45
Waarom legaal?
Omdat dat makkelijker is, je moet geen omwegen zitten zoeken :D
en als je een legale hebt, waarom zou je dan nog zoeken naar een andere.
Mss moet de TS maar eens zoeken naar een windowscd, als ie zijn eigen key heeft is er niets aan de hand.

Ik moet toegeven dat het wel een sport kan zijn om omwegen te zoeken ;)

sykke
11 December 2006, 22:50
Ik wil daarmee zeggen controleren wat ze uw meegeven;zelfs aan de kassa!

Straffe Gast
11 December 2006, 22:51
Inderdaad, waarschijnlijk verloren gegaan. Bij elke Aldi-pc zit ook een speciale oem-windows bij.
Ik heb al een paar Aldi-PC's gehad en telkens was er een windows CD (y) bij en een rescue CD(y) (Is steeds een E-partitie met een rescue op welke geactiveerd wordt met de bijgeleverde rescue CD)
Is ook steeds goed beschreven in de bijgeleverde uitleg

icy
12 December 2006, 16:49
dan heeft em een vrijdagavond pakketje gekrege,rap rap ineen geflatst want volgens hem geen cd en uitleg ofzo erbij:wtf:

domino
12 December 2006, 17:01
het terugzetten in kooptoestand heet "retten" en staat normaal op de E:\ schijf

barbapapa5800
15 December 2006, 08:24
ik had er net nog over met een collega.
hij heeft een laptop gekocht van HP en er zit dus ook geen enkele cd of dvd bij.
vond ik zelf ook raar, maar in het boekje staat in dat hij eerst een backup moet maken op dvd en die ten alle tijden bijhouden.
is weer een of andere domme manier om te besparen op de prijs van een laptop.