Volledige versie bekijken : Upgrade?



Gertjeeuuhh
14 December 2006, 21:18
hallo,

De eigenschappen van mijn computer zoals die er nu uitziet zijn:

Compaq Presario Internet PC
AMD Athlon Processor
Kloksnelheid: 1,41Ghz
Ram: 256MB
HD: 80GB

Hij zou moeten verbeterd worden want volgend jaar doe ik MultiMedia-technieken en daarvoor heb ik photoshop nodig (en andere programma's uit het adobe-gamma). Ik heb photoshop reeds geinstalleerd maar nu blijkt dat dit niet werkt door mijn lage ram.

Nu is mijn vraag wat ik het best verander aan de computer om zwaardere programma's te kunnen draaien. Of dat ik misschien beter andere pc aanschaf...

Als jullie mij nu info kunnen geven weet ik direct wat ik moet vragen voor kerst :p

Ik wil er een hele goede computer van maken.
minimum 512MB RAM
maar wat moet ik dan kiezen? mijn oude ram eruit halen en nieuwe erin steken of nog een ram van 256MB erbij steken?



Grtz Gert

g_man
14 December 2006, 21:40
Je kan een 'oldtimer' wel restaureren maar het zal nooit een nieuwe worden hé...Ik weet niet welk budget je ter beschikking hebt. Laat ons dat eens weten, dan zien we verder. Trouwens je zit met een 'merk' PC...nooit makkelijk om in/aan te werken.

Goldie
14 December 2006, 21:51
Je kan er, zoals je oppert, Xtra ram bijsteken, maar dat gaat dan om sdram, niet om ddr of ddr2. Sdram wordt niet meer "en masse" geproduceerd en als je het nieuw wil kopen gaat je dat meer kosten dan nieuw en meerwaardig DDRram.
Ik zou in jou plaats uitkijken nr een nw moederbord, cpu en ram. Je harde schijf en optische drives kan je overbouwen. Want anders ga je naar mijn mening, te veel geld steken in een pc die dan een jaar later weer neit meer mee kan...

Gertjeeuuhh
15 December 2006, 12:35
hmm er zit DDR in hoor kheb 3 jaar geleden ram vervangen en het was DDR ik heb het oude kaartje nog ligge

Pjj
15 December 2006, 20:50
Je cpu is ook niet echt rap hé.
En nog een puntje, voor multimedia ben je beter af met een grote harde schijf?

Gertjeeuuhh
16 December 2006, 21:18
maar euhm...

kan je me het nu aan of afraden om RAM te verhogen?
en bestaat er een manier om men CPU te versnellen?

PorkyFrost
17 December 2006, 02:13
maar euhm...

kan je me het nu aan of afraden om RAM te verhogen?
en bestaat er een manier om men CPU te versnellen?

dat noemt men overclocken :p

Gertjeeuuhh
17 December 2006, 13:09
En is dat dan veilig? en makkelijk?

en is het nu aan te raden om die ram te verhogen ofniet?

Kokki
17 December 2006, 13:23
Als je veel met je pc doet, of van plan bent, dan zou ik voor een nieuwe pc gaan. Als je niet direct een scherm nodig hebt, dan kan je voor 600€ al een redelijk systeem hebben.

Overclocken is zeker niet veilig, en ook niet echt makkelijk. Je moet een goede koeling hebben, want je cpu gaat meer warmte ontwikkelen. Als je geen goede koeling hebt, dan kan de cpu oververhit geraken en dan is het gedaan met spelen.

Wayne
17 December 2006, 14:34
laat het ons zo stellen.

Je kan een motor opdrijven maar dit is nooit goed.(overklokken)
Een nieuwe motor is altijd beter en zal betere prestaties leveren.
Besluit
Verkoop uw huidig system en kijk uit naar een nieuwer en krachtiger systeem.
Bespaard u een hoop ellende en extra kosten.

Gertjeeuuhh
17 December 2006, 22:12
precies of der is iemand die deze bucht wil kopen:damn:

Gertjeeuuhh
17 December 2006, 22:14
en het is gwn voor photoshop dat ik hem nodig heb

mijn broer heeft een pc waar photoshop op staat en werkt en hij heeft 512MB ram en geen problemen alleen is zen kloksnelheid beetje hoger.

maar kwil gwn weten oft kwaad kan dat ik men RAM verhoog :D

g_man
17 December 2006, 22:58
en het is gwn voor photoshop dat ik hem nodig heb

mijn broer heeft een pc waar photoshop op staat en werkt en hij heeft 512MB ram en geen problemen alleen is zen kloksnelheid beetje hoger.

maar kwil gwn weten oft kwaad kan dat ik men RAM verhoog :D

Kan zeker geen kwaad...alleen moet je zelf beslissen of je het doet of niet...zoals je ziet zijn er zoveel meningen als er leden zijn...uiteindelijk zal jij toch de knoop moeten doorhakken of het u waard is of niet. :) ;)

Gertjeeuuhh
18 December 2006, 23:01
en euh..

wat doe ik dan het best,
er zit nu een ram in van 256MB en ik wil 512MB
steek ik er gewoon nog een 256 bij of volledig een nieuwe 512?