Volledige versie bekijken : Ubuntu en RAID



kris_devis
15 December 2006, 11:28
Kan er mij iemand vertellen of Ubuntu gemakkelijk RAID ondersteunt of misschien een ander Linux distributie? Ik ben nl van plan een RAID oplossing te bouwen die op Linux draait maar ben nog op zoek naar welke distributie van Linux ik zou gebruiken. Van Ubuntu hoor ik wel veel positieve reacties.
Ben wel een beginner wat Linux betreft.:help:

sopje
15 December 2006, 12:55
is nu wel al een tijdje geleden maar als ik me goed herinner werd in 6.06 mijn raid disk herkent (staat wel als single disk geconfiged maar zit op mijn raid controller) en was deze zelfs zonder extra installatie toegankelijk

Snakey
15 December 2006, 17:22
En wat wil je dan met die RAID-oplossing doen? Als je het dan zal gebruiken als desktop, kan je Ubuntu gebruiken, maar als server vind ik hem niet zo goed (zelfs al bestaat er een serverversie), als je het als server zal gebruiken, zou ik opteren voor Debian of Fedora.

kris_devis
15 December 2006, 17:53
De bedoeling is een soort van NAS oplossing in mijn thuisnetwerk te zetten voor oa muziek en foto's. Maar ik wil dit systeem ook als werkstation gebruiken vooral dan om mij te oefenen in Linux.

Snakey
15 December 2006, 22:42
Dan kan je als service een ftp-service en samba erop draaien, vrijwel elke bovengenoemde distributie is hiervoor geschikt.