Volledige versie bekijken : vraagje wat betreft een topic (tips and trics)



alBildjiekiyya
18 December 2006, 21:58
hallo,

op de volgende link lezen wij (firefox-users) dat we links in Internet-explorer kunnen laten openen in firefox. Het idee is allemaal goed en wel, maar waar moet ik die ene bestand opslaan?

http://www.minatica.be/showthread.php?t=36160


Het beste,

I.

compuchrisje
18 December 2006, 22:15
Denk dat het in het artikeltje zelf staat:
Als u Firefox op een andere plek heeft geïnstalleerd dan C:\ Program Files\Mozilla Firefox, dan dient u de laatste regel aan te passen. Let hierbij op dat we met dubbele backslashes werken. Sla het bestand op als "FoxOpen.reg", inclusief de aanhalingstekens, anders maakt Windows er FoxOpen.reg.txt van.


Het moet dus onder Program files en de plaats waar je Firefox hebt geïnstalleerd.
Indien anders, wil je even melden ? Vraag ik het de tipgever zelf. Er wordt trouwens gezegd dat het aan het register moet toegevoegd worden, na dubbelklikken...

alBildjiekiyya
19 December 2006, 00:59
hallo,

ja inderdaad, ik heb gedubbelklikt, maar ik denk dat ik het terug opnieuw ga maken die kladblokje.

Ik zal hem dan opslaan onder de map Program files (mozilla is gewoon 'normaal' opgeslagen zoals het er staat). Klopt dit dan?


Het beste,

I.

alBildjiekiyya
19 December 2006, 22:49
hallo,

ik heb het bestand geknipt en geplakt in de map Mozilla FireFox, onder Program files en ik krijg geen optie in verband met FireFox bij het rechter aanklikken van een link (bvb: delijn.be) bij het openen van Internet Explorer.


Het beste,

I.

compuchrisje
19 December 2006, 22:54
Ben je zeker dat je het hebt opgeslagen als FoxOpen.reg en niet met nog een extra extensie van notepad (.txt) erbij?

alBildjiekiyya
20 December 2006, 00:00
hmm, ja hoor, je bedoelt toch dat het zo een andere vorm krijgt, zo kleine lichtblauwe doosjes op elkaar?

Ik zal nogmaal eens proberen, de tekst op te slaan zoals het er staat (dus tussen aanhalingstekens) en dit keer directement in de map Program Files (waar de map Mozilla Firefox zich bevindt, en niet in de map Mozilla Firefox zelve). Daarna zal ik dubbelklikken het aan de register toevoegen. Geen opmerkingen?


Het beste,

I.

alBildjiekiyya
21 December 2006, 22:13
Hallo,

ik heb het geprobeerd en het geeft me de volgende rare verwijzing. Btw, dus je kan geen links aanklikken in internet explorer en ze met rechtermuisknop in Firefox openen? Want die optie heb ik niet en denk niet dat hij bestaat, wat wel (bijna) werkt is het openen van favorieten in Firefox met de rechtermuisknop. Alleen geeft het me volgende error:

http://img115.imageshack.us/img115/7146/errorrg6.png


Het beste,

I.