Volledige versie bekijken : Beveiligingscentrum niet beschikbaar

nielsvandesype
3 juni 2005, 23:25
Telkens wanneer ik naar het beveiligingscentrum wil gaan krijg ik deze melding : Het beveiligingscentrum is momenteel niet beschikbaar omdat de Security Suite Center-service niet gestart of gestopt is. Ik heb al opnieuw opgestart maar dit hielp niet. Die service kan ik nergens vinden een tijdje geleden werkte het nog wel. Ik werk met win xp home met sp2. Wie kan mij aub helpen?

Alvast bedankt.

jurgenv
3 juni 2005, 23:35
start==>uitvoeren==>services.msc==>security center
is deze gestart?

nielsvandesype
4 juni 2005, 12:37
start==>uitvoeren==>services.msc==>security center
is deze gestart?

Het probleem is juist dat ik nergens die service vind.(Security Suite Center) Ik heb wel iets anders gevonden nl de security accounts service die stond op handmatig ik ga die eens proberen te starten.(Dit heeft jammergenoeg niets opgeleverd) Toch bedankt voor je antwoord pcfreakske. Weet je toevallig soms nog een oplossing?

Snakey
4 juni 2005, 13:42
Als je dus in de services.msc zit, dan zou je het normaal moeten vinden onder de naam: Security Center.

Anders, probeer het volgende eens uit te voeren:

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe -k netsvcs

nielsvandesype
4 juni 2005, 16:05
Als je dus in de services.msc zit, dan zou je het normaal moeten vinden onder de naam: Security Center.

Anders, probeer het volgende eens uit te voeren:

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe -k netsvcs

Die service vind ik dus echt niet. Ik heb zowel C:\WINDOWS\System32\svchost.exe -k netsvcs uitgevoerd bij het taakbeheer als bij uitvoeren maar die melding blijft jammergenoeg moet ik soms mijn pc herstarten. Toch alvast hartelijk bedankt Snakey.

nielsvandesype
12 juni 2005, 19:18
Ik heb mijn probleem opgelost door sp2 te herinstalleren. Probeer eerst eens om bij uitvoeren cmd.exe in te typen en dan dit commando intypen NET START wscsvc en druk op enter. Als dat niet werkt moet je sp2 herinstalleren. Topic mag van mij gesloten worden.