Volledige versie bekijken : pc loopt vast

Wayne
4 juni 2005, 09:43
een ernstig probleem !!!!

Als ik een volledige anti virus scan (met panda 2005) uitvoer stopt deze bij ongeveer een 240914 bestanden en blijft dan stilstaan.
Dit gebeurt op de file van C:\ WINDOWS \ $NtServicsPackUninstall$\slbiop.dll
Bij deze gebeurtenis is het net of mijn PC vast is gelopen.
Hij reageert bijna niet meer op andere verrichtingen.
Als ik bv dan op pauze klik( van het scannen )verandert mijn cursor in een zandloper en gebeurd er verder niets meer, ook als ik op annuleren of afsluiten klik krijg ik het zelfde resultaat.
Na heel lang wachten krijg ik dan de melding dat het programma niet reageert, ik krijg dan de vraag om deze taak te beëindigen of te annuleren, bij het aanklikken op taak beëindigen, duurt het gigantisch lang eer de pc reageert.
Als het scan program dan uit eindelijk toch wordt afgesloten en ik bv het program word of iets anders wil opstarten gebeurt er echter niets.

Iemand raad met dit probleem

spruit
4 juni 2005, 12:41
een ernstig probleem !!!!

Als ik een volledige anti virus scan (met panda 2005) uitvoer stopt deze bij ongeveer een 240914 bestanden en blijft dan stilstaan.
Dit gebeurt op de file van C:\ WINDOWS \ $NtServicsPackUninstall$\slbiop.dll
Bij deze gebeurtenis is het net of mijn PC vast is gelopen.
Hij reageert bijna niet meer op andere verrichtingen.
Als ik bv dan op pauze klik( van het scannen )verandert mijn cursor in een zandloper en gebeurd er verder niets meer, ook als ik op annuleren of afsluiten klik krijg ik het zelfde resultaat.
Na heel lang wachten krijg ik dan de melding dat het programma niet reageert, ik krijg dan de vraag om deze taak te beëindigen of te annuleren, bij het aanklikken op taak beëindigen, duurt het gigantisch lang eer de pc reageert.
Als het scan program dan uit eindelijk toch wordt afgesloten en ik bv het program word of iets anders wil opstarten gebeurt er echter niets.

Iemand raad met dit probleem

ik zou hem eens online laten scannen, dan weten we ergens waar we kunnen beginnen zoeken. bv is het een virus, of is het panda die raar doet

ghost
4 juni 2005, 12:43
Zet maar een hijackthis logje :D

nielsvandesype
4 juni 2005, 12:51
@ wayne : Probeer eens in veilige modus te scannen met Panda. Maar doe best ook eens onlinescan. Of boot met de pandacd-rom zorg er eerst voor dat je SIG-bestand uptodate is steek dan de cd-rom van panda erin herstart je pc normaal zou nu de cd-rom moeten opstarten en laat hem scannen. Sluit eens een paar processen af en zie of het dan werkt.

Wayne
4 juni 2005, 18:01
hijackthis logje staat reeds gepost
http://www.ivanhoejupiler.be/showthread.php?t=4085
de online scan ga ik deze avond eens uitvoeren
als deze foutloos verloopt dan is het zekers windows die weer lastig is