Volledige versie bekijken : Samenstelling niet goed genoeg



Bartmen
29 December 2006, 16:42
Hello

Na navraag is gebleken dat deze pc (zie volgende regel) toch niet zo goed is:
intel core tm 2 duo processor e6400
1gb drr2 geheugen
250 gb hhd raid functie -gigalan
nvidia grapics 256 mb
dvd dual writer - 8.1 sound
azerty toetsenbord en muis
microsoft xp home(vista upgrade)

Dus enige suggesties hoe deze verbeterd kan worden?
Zo ja, zeg ook wat je vervangt:)

Straffe Gast
29 December 2006, 17:45
Ik zou altijd de INTEL Core 2 DUO E6600 2.40 Socket 775 nemen samen met CORSAIR Twinx DDR2 2048MB PC8500 XMS (2X1024MB) als geheugen (Dit als basis met een snelle sata HD) De rest hangt af van uiteraard uw budget maar ook wat je gaat doen met je PC -> gamen,DVD bewerking,muziek of gewoon internet en office.

Uiteraard is dit een persoonlijke mening en er zullen waarschijnlijk veel knappere koppen op dit forum zitten die misschien een andere mening hebben

Bartmen
29 December 2006, 17:46
Ik zou altijd de INTEL Core 2 DUO E6600 2.40 Socket 775 nemen samen met CORSAIR Twinx DDR2 2048MB PC8500 XMS (2X1024MB) als geheugen (Dit als basis met een snelle sata HD) De rest hangt af van uiteraard uw budget maar ook wat je gaat doen met je PC -> gamen,DVD bewerking,muziek of gewoon internet en office.

Gewoon voor office en internet gebruik:)

compuchrisje
29 December 2006, 20:05
Dan is dàt systeemke méér dan voldoende hoor, volgens mij.

Kokki
29 December 2006, 20:07
War is er niet zo goed aan deze pc?
Probleem is wel dat je geen info geeft over het type moederbord, type geheugen en type grafische kaart.
De E6600 is anders een hele goeie cpu :)

PorkyFrost
29 December 2006, 20:48
Die corsair-modules zijn al top of the bill, voor een office-systeem moet je dat zéker niet hebben, ik draai ze icm met een core 2 extreme :damn:
Ik hoop dat die persoon die straffe gast een pc laat assembleren ook een straffe portefeuille heeft ;).

volgens mij volstaat dat systeem, misschien wat meer info over moederbord,...

Straffe Gast
29 December 2006, 22:04
Die corsair-modules zijn al top of the bill, voor een office-systeem moet je dat zéker niet hebben, ik draai ze icm met een core 2 extreme :damn:
Ik hoop dat die persoon die straffe gast een pc laat assembleren ook een straffe portefeuille heeft ;).

volgens mij volstaat dat systeem, misschien wat meer info over moederbord,...

Aan alles hangt een prijskaartje. Dit was ook de reden dat ik naar het gebruik van de PC vroeg en uiteraard alles is afhankelijk van het te besteden budget.

Als het alleen voor internet- en mailgebruik is dan is volgens mij de vooropgestelde configuratie meer dan voldoende(y)