Volledige versie bekijken : Geheugen met Mandriva



guillaume520
31 December 2006, 23:03
Hallo,
Ik heb een probleem . ik ben nieuw in Linux en wou de Mandriva Live-CD eens uittesten dus ik heb een cd gebrand met de iso en ik heb ervan geboot . dan alles is normaal Mandriva start op ik open een paar programma's zoals firefox surf er een beetje mee . ok gaat allemaal maar dan wil ik afsluiten en alles gaat ik krijg het schermpje voor af te sluiten ik doe dat ook en dan begint hij af te sluiten hij doet een paar test ofzo allemaal OK en dan vraagt hij me de CD de verwijderen uit het CD-Station en dan op ENTER te drukken ik doe dat en dan doet hij nog een test ofzo en die is FAILED ik denk natuurlijk ooh nee . dan sluit hij toch direct af en ik wil windows opnieuw opstarten en het gaat niet ik graak zelf niet in de BIOS dan ben ik toch te weten gekomen wat er was en ik moest het RAM geheugen er eens uit doen en weer insteken dat heb ik gedaan en windows XP start dan toch op .

ok dus nu is mijn vraag hoe moet ik voorkomen dat ik dat RAM geheugen er moet uit en in steken moet doen . Want nu durf ik Mandriva niet meer op te starten .Omdat ik bang ben dat mijne PC kapot is .

Guillaume

guillaume520
1 January 2007, 11:14
Niemand ???

Buzze
1 January 2007, 12:27
Ik ken het probleem niet,
maar een beetje geduld,ik dat de meesten onder ons
nog wat uitrusten van een zware nacht!
Ze zullen wel paraat staan deze namiddag! :good:

Snakey
1 January 2007, 12:54
Een liveCD wijzigt normaal niets aan het geïnstalleerd systeem. Het laadt alles direct in het werkgeheugen en zal alles via dat geheugen uitvoeren. Wanneer je de computer uitschakelt, wordt alles normaalgezien gewist uit dat geheugen (doordat het geen stroom meer krijgt kan het ook geen gegevens meer vasthouden).
Welke test deed hij nog op het einde?

guillaume520
1 January 2007, 15:33
zo ik niet weten was maar 3 sec. in beeld

heb ik misschien te weinig RAM geheugen (256 MB)

Snakey
1 January 2007, 21:27
Normaalgezien is dat voldoende. Het kan zijn dat je RAM niet goed meer werkt, blijft deze fout wanneer je het opnieuw probeert?

4ever
2 January 2007, 00:30
Ik weet niet welke Live-cd je van Mandriva hebt gedownload, probeer anders eens
MCNLive Cherbourg, dat is de nieuwe Mandriva Live-cd gebasseerd op Mandriva 2007 en gemaakt door de crew van MandrivaClub.nl

MCNLive Cherbourg Faq:
http://mandrivaclub.nl/site/mcnlive.php

MCNLive Cherbourg Screenshots:
http://www.mcnlive.org/cherbourg/index.html

MCNLive Cherbourg download:
ftp://ftp.belnet.be/pub/mirror/urpmidev.mandrakeclub.nl/mcnlive/Cherbourg/

guillaume520
2 January 2007, 14:35
is niet erg ik ga ubuntu gebruiken heb de cd al en ga hem waarschijnlijk installeren ik heb er al van geboot en ubuntu geeft geen problemen dus hier mag een slotje op