Volledige versie bekijken : Dell AIO 922 In Ubuntu



guillaume520
4 January 2007, 19:40
Hey,

ik heb ubuntu geinstalleerd en alles werkt perfect alleen mijn printer een Dell AIO 922 lukt niet hij heeft de drivers niet en de cd met drivers is alleen voor Windows weet er iemand een oplossing ?


Alvast Bedankt

Guillaume

guillaume520
5 January 2007, 11:15
Niemand ???

eventure
5 January 2007, 12:04
Zoek eens op de site van DELL...

guillaume520
5 January 2007, 12:48
Niets gevonden

guillaume520
5 January 2007, 13:37
ik heb eens gekeken op www.linuxprinting.org en ze zeggen dat die printer niet werkt onder linux .

Snakey
5 January 2007, 15:31
Inderdaad, op de printers van dell zijn gewoon printers van Lexmark en deze hebben over het algemeen heel slechte support of totaal geen support voor linuxsystemen. Van printers zijn HP's degene die meestal volledig werken onder linux. HP is een bedrijf dat actief meewerkt aan linux-ontwikkelingen.

Als je hem toch wilt gebruiken kan je misschien via wine of gewoon via vmware gebruiken.

guillaume520
5 January 2007, 15:55
Wine ??? Wat is dat voor een programma

Snakey
5 January 2007, 17:22
Een emulatiesoftware dat windows emuleert. Maar het zal wel gemakkelijker zijn om dingen te printen via VMware, zorg ervoor dat je een shared folder hebt met je linuxsysteem en dan kan je de bestanden via windows in vmware ophalen en printen, omslachtig wel, maar dat komt grotendeels doordat fabrikanten geen drivers voor linux maken en geen specificaties vrijgeeft zodat de community er ook geen drivers voor kan maken.