Volledige versie bekijken : probleem laptop



pitbull.spikey
11 January 2007, 19:43
Hey iedereen ik heb het volgende probleem met een laptop.Het gaat over een compaq hp nc 6120 op een dag wil ik de laptop aansteken en wa gebeurt er niks dead.Mijn eerste gedacht was hmm batterij plat ok geen probleem we steken de oplaadadapter in maar nog altijd dead.Ik heb dan de baterij uitgehaalt en rechtstreeks op de adapter gestoken resultaat = dead.Steek dan batterij terug erin zonder adapter duw powerknop en hij start.Boot tot op de gewone buraublad en na 2 min paf terug dead.Nu heb ik maar 1 reden en dat is dat de lader stuk is maar hoe zou ik dat nu kunnen testen of het wel degelijk dat is en niet de batterij??een voltmeter heb ik niet liggen heb wel nog veel andere adapters maar die verschillen van V en watt.Kan het kwaad te testen met een adapter die lager is van Volts en watt of beter niet proberen iemand een idee??

Droepie
14 January 2007, 19:17
Je mag enkel testen met een originele adapter of een die dezelfde specificaties heeft als die van jou.

compuchrisje
14 January 2007, 21:34
Een adapter heette vroeger transformator, wat wil zeggen dat ze de stroom die we binnen krijgen (210-230) omzet naar de juiste spanning voordat ze naar je toestel of batterij gaat. Dus best niet proberen met een andere adapter. Denk dat je best bent om zowel lader als batterij naar de leverancier te brengen, om ze dààr te laten uittesten. Hopelijk krijg je vervangmateriaal tot je eigen gerief terug OK is.

pitbull.spikey
15 January 2007, 12:18
Heb dezelfde lader van iemand even mogen gebruiken maar jammer genoeg tevergeefs hij blijft dead