Volledige versie bekijken : Check points bij TOMTOM 5



Passat TDI
4 June 2005, 23:41
Yo gasten ,

Ik heb tomtom 5 geinstaleerd op mijne yakumo delta 300 en , ik kan behoorlijk meer dan met de vorige versie ( tomtom 3.1 ) .
Maar nu zit ik verveeld met de flitscamera's enz...
Ik kan wel check point 3.2 instaleren en alles instellen zoals bij tomtom 3.1 maar hij melt me niet als er een controle is . hoe komt dat ?
En er zijn ook heel heleboel POI verdwenen in tomtom 5 , zoals dokters , enz...
Hoe kun je deze terug in tomtom zetten .
Je kan natuurlijk ook naar de wel bekende site gaan , maar daar vind je BV. geen restaurantjes in de buurt mee op de locatie waar je op dit moment bent .
Wie kan er mij helpen ???

MVG Passat TDI

tsjonker
5 June 2005, 00:40
dokter, restaurant en zo staat er wel in. Er zijn volgens mij evenveel nuttige plaatsen als in de vorige versie. moet je eens goed kijken bij "onderhoud nuttige plaatsen"
Nu is er zelfs als nuttige plaats "flitspaal" bijgekomen. Alleen vermeldt hij deze niet als je ze tegenkomt. Of mss staan er nog geen opgeslagen in het bestand.

Passat TDI
5 June 2005, 00:50
dokter, restaurant en zo staat er wel in. Er zijn volgens mij evenveel nuttige plaatsen als in de vorige versie. moet je eens goed kijken bij "onderhoud nuttige plaatsen"
Nu is er zelfs als nuttige plaats "flitspaal" bijgekomen. Alleen vermeldt hij deze niet als je ze tegenkomt. Of mss staan er nog geen opgeslagen in het bestand.

Yo gasten ,
Dat is net het probleem , er staan nog geen opgeslagen in al die POI's , hoe moet ik deze installeren ???
En die flitspalen die er instaan heb ik ook al gezien maar het is meer te doen om de mobile controoles enz...
Hoe moet ik deze installeren ???

Mvg Passat TDI

tsjonker
5 June 2005, 00:59
Ik heb nog niet alle POI's gechekt, maar deze van de tankstations werken alleszins wel. Ik denk dat er binnenkort wel een aangepaste versie van checkpoint zal komen of zo. Laat ons hopen

Passat TDI
5 June 2005, 01:41
Ik heb nog niet alle POI's gechekt, maar deze van de tankstations werken alleszins wel. Ik denk dat er binnenkort wel een aangepaste versie van checkpoint zal komen of zo. Laat ons hopen

Yo gatsten
Ik heb voor hetb ogenblik terug tom tom 3.1 geinstalleerd en , hopelijk lomt er een nieuwe versie of update uit voor de checkpoints , want ik heb ne tamelijke zware voet ( tussen de 0 KM/h en de 215 KM/h ) en het helpt soms om te weten of er een kans is of er een kans maakt de snelheids controle staat of niet .

Mvg Passat TDI

artuur
7 June 2005, 17:09
als je tomtom5 heb geinstaleerd instaleer je ook chekpoint



na istal chekpoint allen de verbinding van chekpoint op direckt zetten dan de overlais douwen als deze overlays vind je nda terug op u gps deze kopieren je dan allemaal naar de map benlux en dan in tomtom de instelening van de files doen en tomtom 5 werkt wel voor de filts paalen

tsjonker
8 June 2005, 23:00
Bedankt Artuur. Ik heb de files geïnstalleerd en ik ga morgen eens in de praktijk testen of het werkt.

Ik kan jullie wel allemaal aanraden om niet alle POI's van de benelux in de benelux map te zetten want Tomtom deed er uren over om op te starten.

AMD
9 June 2005, 01:11
Heb het ook al in een ander topic gepost:
De DVD versie die systemman heeft gepost is een volledig werkend systeem inclusief soft voor flitspalen en pois.

AMD

stefanmiler
9 June 2005, 08:21
Bedankt Artuur. Ik heb de files geïnstalleerd en ik ga morgen eens in de praktijk testen of het werkt.

Ik kan jullie wel allemaal aanraden om niet alle POI's van de benelux in de benelux map te zetten want Tomtom deed er uren over om op te starten.
Ik heb alle flitspalen van de Benelux er op gezet maar die start toch even snel op dacht ik...

tsjonker
9 June 2005, 09:49
Ja, met de flitspalen wel. Maar ik had daar ergens alle POI's van de Benelux gevonden (zo'n 2000) en ik had die er op gezet.

stefanmiler
9 June 2005, 12:57
Ah ja, had ik misbegrepen

tsjonker
9 June 2005, 23:00
Ik heb min of meer een oplossing gevonden voor het POI probleem. Let wel, ik heb het dan niet over het flitspaal probleem, maar over de andere nuttige plaatsen.
De meesten hebben hiervoor waarschijnlijk de 3 versie gehad. Diegenen die zo slim geweest zijn om een backup te maken van hun pda voor de tt5 te installeren zien dan in het Benelux-mapje een bestand "poi" staan. Copieer dit bestand naar de benelux map van tt5 en je hebt normaal al de POI's die je in de 3 versie had terug.
Voor alle zekerheid copieer je best eerst het "poi" bestand van de tt5 ergens, maar bij mij werkt het perfect.

AMD
10 June 2005, 01:58
Ik heb min of meer een oplossing gevonden voor het POI probleem. Let wel, ik heb het dan niet over het flitspaal probleem, maar over de andere nuttige plaatsen.
De meesten hebben hiervoor waarschijnlijk de 3 versie gehad. Diegenen die zo slim geweest zijn om een backup te maken van hun pda voor de tt5 te installeren zien dan in het Benelux-mapje een bestand "poi" staan. Copieer dit bestand naar de benelux map van tt5 en je hebt normaal al de POI's die je in de 3 versie had terug.
Voor alle zekerheid copieer je best eerst het "poi" bestand van de tt5 ergens, maar bij mij werkt het perfect.
Dat kan idd kloppen. Die software voor flitspalen is eigelijk maar een "masker" bovenop TT5. Die overlayfiles gebruiken coordinaten, dus die zijn nog altijd identiek aan die van TT3. De poi software zegt op coordinaten huppeldepup staat flitspaal A en als die ziet dat je navigatiesoftware precies op die coordinaten zit of bijna dan moet die een signaal geven.
Het is dus niet TT5 die waarschuwt voor flitspalen maar de flitspaal software. ;)

AMD

stefanmiler
10 June 2005, 07:33
Volgens mij is het wel degelijk tomtom5 die dat masker herkent. Ik heb nog geen andere software op mijn pda staan dus...

Gewoon die ov2 files in de juiste directory zetten.

Clioke16V
11 June 2005, 00:29
ik ga morgen men poi's testen en ik hoop dat die de flitpalen ook zegt via checkpoint.

hou jullie op de hoogte.

crazyding
13 June 2005, 09:38
Hoi straffe gasten,

kunnen jullie mij eens stap voor stap uitleggen hoe ik die flitspalen op mijn miotje168 krijg? Ik heb geen bestanden van tomtom 3 meer, heb er heel het voorbije WE aan geklungeld, tomtom5 erop gaat vlotjes, maar die verdomde flitspalen niet,
Heel erg bedankt voor diegene die het geduld en de tijd heeft voor het in eenvoudige stappen eens uit te leggen,
grtz

crazyding

tsjonker
13 June 2005, 18:45
1) via checkpoint haal je de bestanden op (= synchroniseren) van het land waar je mee werkt. Ik veronderstel dat je hiervoor met checkpoint gewerkt hebt. Zo niet moet je maar eens googlen.
2) Dan copieer je de bestanden die op je pda staan onder "checkpoint files" naar de Benelux map. Als je hiervoor al met checkpoint gewerkt hebt dan zouden die bestanden zelfs nog op je pda moeten staan onder de hiernet vernoemde map.
3) in het tomtom menu kun je nu bij "onderhoud nuttige plaatsen" instellen wanneer hij de melding moet geven en welk geluidje je krijgt. Je kan enkel de standaard geluidjes kiezen. Ik ben er al uren mee bezig geweest, maar ik kan de geluidjes van het vroegere checkpoint er niet in krijgen.
Je krijgt wel in de map het icoontje te zien (bv. max 90) en samen met het waarschuwingsgeluidje kun je je voorlopig wel redden.

Lukt het nog niet, laat wat weten

crazyding
13 June 2005, 22:58
bedankt tjonker voor uw geduld, ga dit morgenvoormiddag of woensdagvoormiddag eens uitproberen, als het me niet lukt,geef ik wel een seintje,
grtz
crazyding

crazyding
14 June 2005, 22:35
Allee, ik zal wel de domste zijn, maar 'k ben toch niet blond hoor, heb de flitspalen op mijn miootje gekregen, krijg ook een rood kadertje als er een flitspaal is, heb bij tomtom bij instellingen bij flitspalen een van de geluidjes gekozen, maar hij geeft geen geluid, wat doe ik fout?

wil er mij nogeens iemand een duwtje vooruit geven a.u.b?
grtz
crazyding:verlegen: